Jammer maar helaas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mbt economisch verantwoord, onze 940's zijn nog niet klassiek genoeg. Als ik nu door mijn 245 1984 zie hoe die groep Volvo rijders in elkaar zit, is toch wel heel anders. Ook daar is een gedeelte van de auto's gedumpt ivm de andere belasting regels, maar ik zie daar ook veel jongeren die nu juist een auto gekocht hebben die binnen de "weekers regeling" valt. Want die waren goedkoop in aanschaf en hebben een veel klassieker karakter.
Als je op marktplaats kijkt zijn 240's duurder dan 940's. Ook al zijn ze soms even oud. Ze hebben elkaar een kleine 3 jaar gekruist. Dit is ook zo met de 740's vaak. Uitzonderingen daar gelaten. Maar als ik dan zie dat er een 945 1991 gle 16v met een klein jaar APK te koop stond bij een garage bedrijf voor 500 euro. Dan denk ik, ja niet heel raar dat dit soort auto's gekocht wordt om voor weinig nog een paar jaar mee te rijden.
Dat idee van een grote club, ik zou er helemaal voor zijn. Evt wel met herkenbare afdelingen. Maar ik kan veel van mijn 940 kennis en materialen een op een gebruiken voor mijn 240. Dus dat hier een samenwerking in komt lijkt mij perfect.
Mbt de fiat's misschien scheelt het ook wel dat een 1983 panda, wat ik een hele leuke auto vind prima in een schuurtje past en een 740 uit 1983 toch een duidelijk grotere plek nodig heeft ?
Blijft voor mij de 940 toch een auto waar ik die 110000 km van de afgelopen 3 jaar comfortabel mee gereden heb en die ik grotendeels zelf heb kunnen onderhouden.
Denk dat ik in die 3 jaar minder dan 10 keer door de was straat geweest ben. Nou ja misschien 12 keer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En waarom lid van de club? Nou om elkaar te kunnen helpen en om activiteiten mee te maken. De sleuteldagen in NH en FRL zijn altijd erg gezellig. Daarbij heb ik dankzij de vereniging een aantal goede vrienden overgehouden welke ik regelmatig zie en die mij helpen en ik hen.
Ik zou zeggen: geef en neem en geniet van de gemeenschappelijke hobby.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit geld precies zo voor mij. Ik heb gewoon niet meer tijd voor de hobby en sleutelen doe ik vaak liever op m'n gemak in m'n uppie.henk 940LPT schreef : Persoonlijk vond ik de sleuteldagen leuk maar heb ik er slechts enkele bezocht. Waarom? Omdat ik meer hobbies dan tijd heb. De 940 is er één van (en tevens onze enige auto). Als daar iets aan moet gebeuren dan kan ik niet wachten op een sleuteldag en als er dan een sleuteldag is heb ik weer weinig te doen (en besteed ik liever tijd aan een andere hobby). Thuis heb ik, als ik het goed plan, ook wat meer tijd en heb ik mijn gereedschap bij de hand. Verder ben ik niet zo'n gezelligheidsdier, dus dat is voor mij ook minder een reden om te komen.
Ieder moet het lidmaatschap ook in kunnen vullen zoals hij/zij dat wil. Als er dan niet genoeg animo of draagkracht is voor bepaalde zaken moet je dus op zoek naar oplossingen daarvoor, b.v.:
Helemaal mee eens. Ik vraag me al jaren af waarom we op ons 7/900 eilandje blijven zitten terwijl er zoveel te delen (en dragen) valt met andere verenigingen.jsnijder schreef : één grote Volvo vereniging met per type een register. Voor de verdere toekomst de enige manier om de kennis en mogelijkheden te waarborgen om onze auto's op de weg te houden.
Met meer autogekken bij elkaar is het ook een stuk gemakkelijker om een tiental te porren voor een evenement als wat TS probeerde te organiseren.
Ook voor de website zou ik samenwerking zoeken: Het bestuur is al jaren aan het worstelen om de site een beetje fatsoenlijk beheerd te krijgen. Als je fuseert met andere vereniging(en) heb je een groter aantal potentiële vrijwilligers om dit te doen en/of een groter budget om het goed te (laten) doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Initiatieven om het clubleven rijker te maken worden zeer op prijs gesteld en zullen onze bakstenen alleen maar helpen langer op de weg te blijven en daarom vraag ik de topic opener en alle andere enthousiaste leden vooral door te gaan met het ontwikkelen van dat soort ideeen en dat het soms niet meezit en dat je vaker moet slikken en tot tien moet tellen, lijkt me evident.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al doe je nergens aan mee, dan help je met het lidmaatschap nog steeds mee het enthousiasme en dus het behoud van onze 700/900's te verzorgen.
Ik zit inmiddels te ver weg om iets te bezoeken (helaas..) maar blijf gewoon lid hoor.
In de (verre??) toekomst komen we met onze auto's misschien wel allemaal in de VKV terecht, maar dat is nu nog niet aan de orde!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik probeer zelf ook vaak zo veel mogelijk sleuteldagen te bezoeken.
Ben zelfs eens drie achter elkaar naar Gemert geweest.
Ik ben ook beide keren in Oss geweest voor de carbootsale.
Geweldig leuk.
Probeer ook vaak een leuk verhaaltje te schrijven voor op het forum over sleutelavonturen.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het te kort door de bocht om conclusies te trekken zonder het hele verhaal te kennen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De meerwaarde van de vereniging was voor mij altijd het heerlijke lotgenotencontact op allerlei bijeenkomsten en via de website, het opbouwen en customizen van je eigen auto en de lol om hem dan overal te laten zien en last but not least, het zo nu en dan organiseren van activiteiten.
Dát zijn dus de zaken die ik wel eens mis als ik in mijn eentje rondrijd in mijn razendsnelle, luxe, grote, prachtige, glimmende, van alle gemakken voorzien maar toch tikkeltje emotieloze S80. Eén grote VolvoVereniging, zoals Jan voorstelt, heeft dus ook mijn sympathie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat het feest door een tekort aan deelnemers niet door gaat,ja en dan baal je als organisator,kan dat heel goed begrijpen en het ligt totaal niet aan de korte termijn
van een maand ,echt niet,mensen en ook van deze vereniging hebben vaak andere dingen te doen,bv kinderen die op sport zitten en meer van die dingen,mijn vrouw en ondergetekende zijn beiden lid van een landelijke honden vereniging en hadden
een idee om wat te doen in het voorjaar,we hebben dat 7 maanden daarvoor gepland
het heeft twee keer in het clubblad gestaan,er komen 4 honden,3 stuks van ons zelf
een familie heeft de moeite genomen om te komen,ik hoop dat het binnenkort hier anders gaat,ik ben bezig met een poetsdag in Bergambacht,de plooien moeten daarvoor nog gladgestreken worden en dat gaat op korte termijn gebeuren,zal alles goed regelen,uitdeuken zonder spuiten kan eventueel ook en neem van mij aan dat het doorgaat,ook al komt er maar 10 man,want die 10 mannen /vrouwen verdienen
dat gewoon,je geeft je tenslotte niet voor niets op voor zo,n dag en het maakt echt niets uit of je het nu een maand of 6 maanden van te voren op de website zet,als
ik weet wanneer er een sleuteldag is bij mij in de buurt,dan zet ik het op de kalender
en dan moet er echt wat zijn om daar niet naar toe te gaan,al is het alleen maar om te helpen,dat sleutelen laat ik wel aan de vakmensen over van deze club.
Groeten Ted.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb er, niet bij deze vereniging, van geleerd.
Ik heb ook eigenlijk geen vereniging of club nodig, kan alles zelf.
Het feit dat ik lid ben en blijf van de V700 vereniging is dat het het waard vindt dit soort auto's op de weg te houden.
Leuk blad & forum moet de boel bij mekaar houden.
Zolang een team van moderators de "rotte appels" uit de mand weten te houden, blijft het gezellig.
Petje af voor het bestuur & medewerkers & overige activiteiten van leden!
Helaas ben ik in het verleden dusdanig teleur gesteld, dat ik als zelfstandige ondernemer, er weinig trek in heb, enkele duizenden €-ies omzet* te laten schieten voor een bak met bagger..................
*NB omzet is geen winst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





