Vandaag mijn nieuwe 940 estate opgehaald
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 01:05 #1391906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte
Gefeliciteerd Henk!
Leuk dat je zoektocht uiteindelijk toch succesvol afgerond is.
Auto's kijken is leuk, maar het vreet tijd.
Heel veel plezier ermee!
RobK.
Leuk dat je zoektocht uiteindelijk toch succesvol afgerond is.
Auto's kijken is leuk, maar het vreet tijd.
Heel veel plezier ermee!
RobK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 10:05 #1391911
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Gefeliciteerd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 11:02 #1391912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt Rob en Hedwig! Het is inderdaad erg leuk om een andere auto te leren kennen. Gisteravond zag ik dat aantal lampjes in het dashboard niet branden, die ga ik vandaag dus even vervangen.
Als een auto bekijken een paar keer een teleurstelling bleek is is het soms even moed en energie verzamelen om bij een volgende te gaan kijken. Maar als je niet gaat dat weet je het niet en de aanhouder wint!Rene, ik stuur je even een PB voor het bankje.
Als een auto bekijken een paar keer een teleurstelling bleek is is het soms even moed en energie verzamelen om bij een volgende te gaan kijken. Maar als je niet gaat dat weet je het niet en de aanhouder wint!Rene, ik stuur je even een PB voor het bankje.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 12:54 #1391920
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 600 km
@ Henk Als een auto bekijken een paar keer een teleurstelling bleek is is het soms even moed en energie verzamelen om bij een volgende te gaan kijken. Maar als je niet gaat dat weet je het niet en de aanhouder wint!
Zo heb ik in totaal 600 km gereden om divese auto's te gaan bekijken, het zoekgebied werd steeds groter. Toch 1 kunnen vinden met minder dan 180.000 op de teller en met onderhouds historie. Op een gegeven moment moet je een keuze maken ik zat zonder auto dus helaas heb ik niet alle optie's die ik er wel op had willen hebben vandaar idd mijn vraag voor dat bankje.
Ik heb je PB gelezen en je hebt een berichtje terug gehad.
Zo heb ik in totaal 600 km gereden om divese auto's te gaan bekijken, het zoekgebied werd steeds groter. Toch 1 kunnen vinden met minder dan 180.000 op de teller en met onderhouds historie. Op een gegeven moment moet je een keuze maken ik zat zonder auto dus helaas heb ik niet alle optie's die ik er wel op had willen hebben vandaar idd mijn vraag voor dat bankje.
Ik heb je PB gelezen en je hebt een berichtje terug gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 15:05 #1391931
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas overbouwen?
Henk, kun je niet "gewoon" de gas installatie uit je sedan over bouwen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 15:42 #1391933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat je geslaagd bent.
Mooi dat je geslaagd bent. Ook ik heb heel wat wrakken voor de hoofdprijs mogen bekijken.
Heb er nu gelukkig 1tje binnen mijn budget gevonden die de prijs waard is. En vandaag heeft de 740 een nieuwe eigenaar gevonden (clublid) die zonder achterstallig onderhoud heerlijk kms kan vreten.
Heb er nu gelukkig 1tje binnen mijn budget gevonden die de prijs waard is. En vandaag heeft de 740 een nieuwe eigenaar gevonden (clublid) die zonder achterstallig onderhoud heerlijk kms kan vreten.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 20:46 #1391942
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Leuke ervaring meningen met zoeken...
Ook ik ben het een beetje moe, dat bezoeken van die "geweldige 1-ste eigenaars 745-ers".
Ik zoek een knappe 740 estate automaat oude neus. Mag van na '87 zijn. Frits is er al een keer voor me wezen kijken, Henqui is zeer recent nog voor me op bezoek geweest in Sassenheim. Allemaal afknappers. In Assen en Alkmaar staat er ook nog een. (2 dus) Als iemand in Alkmaar woont (Bart U ?) of in Assen..., zouden die een blik voor me willen werpen?
Advertenties hou ik zelf uiteraard iedere dag allemaal nauwkeurig in de gaten. Ik heb geen haast, de s90 is geschorst rij nu nog met een heerkijke de diesel aut. (Rudolph)
Iemand een tip, buiten de advertenties om, ik lees/hoor het graag.
Ik zoek een knappe 740 estate automaat oude neus. Mag van na '87 zijn. Frits is er al een keer voor me wezen kijken, Henqui is zeer recent nog voor me op bezoek geweest in Sassenheim. Allemaal afknappers. In Assen en Alkmaar staat er ook nog een. (2 dus) Als iemand in Alkmaar woont (Bart U ?) of in Assen..., zouden die een blik voor me willen werpen?
Advertenties hou ik zelf uiteraard iedere dag allemaal nauwkeurig in de gaten. Ik heb geen haast, de s90 is geschorst rij nu nog met een heerkijke de diesel aut. (Rudolph)
Iemand een tip, buiten de advertenties om, ik lees/hoor het graag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 20:48 #1391943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, mijn LPi installatie overzetten is geen optie. Ik wil geen LPi meer. Als het werkt is het een prima installatie, en een nieuwe installatie zal vast verbeterd zijn tov de oude installaties.
Vanwege de pomp in de tank moet je een restje in de tank houden omdat hij anders stuk gaat. Ik heb nu een 85 liter tank (bruto, dat is netto 64 liter) en ik tank meestal rond de 45-50 liter en is het niet storend qua actieradius. In de estate zijn de tanks op plaats van het reserveviel kleiner en als je dan ook nog een aantal liters reserve moet houden is je actieradius niet groot. Als ik mijn huidige LPi installatie overzet zou ik ook nog ergens een andere tank moeten scoren. Ik heb een estate gezocht en gevonden voor de ruimte, als je dan een LPG tank dwars achter de bank zet ben je dat eigenlijk ook weer kwijt. En dan de boel overzetten, andere tank zoeken en monteren... En dan heb je nog weer een oudere installatie. Bovendien wil ik ook wel eens iets anders proberen. T wordt dampgasinjectie, als er LPG komt.
Vanwege de pomp in de tank moet je een restje in de tank houden omdat hij anders stuk gaat. Ik heb nu een 85 liter tank (bruto, dat is netto 64 liter) en ik tank meestal rond de 45-50 liter en is het niet storend qua actieradius. In de estate zijn de tanks op plaats van het reserveviel kleiner en als je dan ook nog een aantal liters reserve moet houden is je actieradius niet groot. Als ik mijn huidige LPi installatie overzet zou ik ook nog ergens een andere tank moeten scoren. Ik heb een estate gezocht en gevonden voor de ruimte, als je dan een LPG tank dwars achter de bank zet ben je dat eigenlijk ook weer kwijt. En dan de boel overzetten, andere tank zoeken en monteren... En dan heb je nog weer een oudere installatie. Bovendien wil ik ook wel eens iets anders proberen. T wordt dampgasinjectie, als er LPG komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2013 11:22 #1391956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dampgas
wij hebben in januari een Vogels VGI dampgas instalatie in onze etate laten bouwen. Een knappe ringtank, inhoud dacht ik 75 liter. Kan ruim 55 liter tanken, rijd er ongeveer 450 km mee . Ja het voordeel is dat je hem helemaal leeg kan rijden. Heb er nu 130000 km zonder problemen opzitten. Het verschil met een LPI vind ik dat je de injectoren hoort tikken , binnen in de auto klinkt het alsof je in een 850 rijd
en buiten hoor je het tikken, vind het zelf niet storend. Wel vind ik dat je het verschil benzine/LPI niet merkt in vermogen van de auto, en benzine/ VGI wel iets. Maar dat is minimaal.
In eerste instantie wilden wij onze oude LPI installatie ook over laten bouwen, maar dat kon niet, wordt niet meer goedgekeurd .
In eerste instantie wilden wij onze oude LPI installatie ook over laten bouwen, maar dat kon niet, wordt niet meer goedgekeurd .
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2013 14:05 #1391957
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic klinkt goed
Klinkt goed Henk, maar ik ga je pas feliciteren als je die foto's eens plaatst ben zeer benieuwd!
Moderators: Jerry Stam