volvo 164 versus Jaguar XJ - 6 4.2 ltr
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 01:37 #1387854
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Engels gereedschap
Een kist met Engelse en Amerikaanse maten gereedschap is een sieraad voor de werkplaats.........
Je gebruikt het niet of nauwelijks, maar je bent toch altijd weer blij dat je het hebt.
Ik denk dat wij het niet meer meemaken dat die troep eindelijk van de aard-bol verdwenen is.
NB voor de liefhebbers; er staat nog een karretje op de Maan, wedden dat daar ook van die rare bouten/moeren in zitten
Je gebruikt het niet of nauwelijks, maar je bent toch altijd weer blij dat je het hebt.
Ik denk dat wij het niet meer meemaken dat die troep eindelijk van de aard-bol verdwenen is.
NB voor de liefhebbers; er staat nog een karretje op de Maan, wedden dat daar ook van die rare bouten/moeren in zitten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 09:04 #1387861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duurt
niet lang meer kunnen onze kinderen het karretje ophalen 
en ik heb sinds een jaar of 20 ook al een engelse doppenset in huis
is ook handig bij dolgedraaaide normale bouten
en ik wist van het gebruik gemiddeld rijden ze 1 op 6,8 stond ook op het 164 forum.
ik pluis altijd even het een en ander uit .
maar mijn groene loopt 1op 4-5
de zilveren 1 op 8
de turbo 1 op 6
de rode haalt dankzij zijn overbrenging 1 op 10-13.
dus niet echt een verschil.
en het gaat mij niet om de centen en ook niet om wegenbelastingvrij maar ik wil nog niet begraven worden in een nieuwere auto (al moet ik mijn eigen volvo begravenisauto kopen).
ik vind het karakter van oude auto`s heerlijk .
nieuwere auto`s (geloof genoeg ervaring) doen wat ze doen moeten alles schakelt en rijd het zelfde is gewoon dood spul (levensloos).
wat ik wel erg jammer vind.
ik zou het liefst mijn 740`s blijven rijden maar ik rij te veel kilometers daarvoor.
en ik rijd deze auto`s met hart en ziel .
en heb er in de afgelopen 3 jaar met aanschaf dik 30.000 euro aan gespendeerd .
en dan zeggen ze het gewoon om mrb vrij rijden hahahhaha
en ik ga mijnheer rutten geen 1500 euro per auto op jaarbasis schenken.
ik reed mijn 940 voor 880 met g3 per jaar.
en al vroegen ze dat aan mrb voor mijn 740 zou ik het met plezier betalen.
maar 6000 euro mrb is gewoon.............................................!
de 740`s gaan op benzine rijden en gebruiken voor vakanties en tripjes .
daarom komt er toch een 164A en ik weet dingen zoals de bumpers en ander plaatwerk is bijna niet meer te krijgen.
maar is weer een uitdaging en reden om markten en mensen af te gaan om ze te vinden kortom wordt nog leuk .
en ik ga amerikaans rijden met minimaal 350 pk .
kan ik mijn aanhangwagen nog wat voller laden
groet will
p.s ben nog aan het zoeken en wat kom ik tegen <a href=" www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html "> www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html
ooo wat is ie mooi !
en ik heb sinds een jaar of 20 ook al een engelse doppenset in huis
is ook handig bij dolgedraaaide normale bouten
en ik wist van het gebruik gemiddeld rijden ze 1 op 6,8 stond ook op het 164 forum.
ik pluis altijd even het een en ander uit .
maar mijn groene loopt 1op 4-5
de zilveren 1 op 8
de turbo 1 op 6
de rode haalt dankzij zijn overbrenging 1 op 10-13.
dus niet echt een verschil.
en het gaat mij niet om de centen en ook niet om wegenbelastingvrij maar ik wil nog niet begraven worden in een nieuwere auto (al moet ik mijn eigen volvo begravenisauto kopen).
ik vind het karakter van oude auto`s heerlijk .
nieuwere auto`s (geloof genoeg ervaring) doen wat ze doen moeten alles schakelt en rijd het zelfde is gewoon dood spul (levensloos).
wat ik wel erg jammer vind.
ik zou het liefst mijn 740`s blijven rijden maar ik rij te veel kilometers daarvoor.
en ik rijd deze auto`s met hart en ziel .
en heb er in de afgelopen 3 jaar met aanschaf dik 30.000 euro aan gespendeerd .
en dan zeggen ze het gewoon om mrb vrij rijden hahahhaha
en ik ga mijnheer rutten geen 1500 euro per auto op jaarbasis schenken.
ik reed mijn 940 voor 880 met g3 per jaar.
en al vroegen ze dat aan mrb voor mijn 740 zou ik het met plezier betalen.
maar 6000 euro mrb is gewoon.............................................!
de 740`s gaan op benzine rijden en gebruiken voor vakanties en tripjes .
daarom komt er toch een 164A en ik weet dingen zoals de bumpers en ander plaatwerk is bijna niet meer te krijgen.
maar is weer een uitdaging en reden om markten en mensen af te gaan om ze te vinden kortom wordt nog leuk .
en ik ga amerikaans rijden met minimaal 350 pk .
kan ik mijn aanhangwagen nog wat voller laden
groet will
p.s ben nog aan het zoeken en wat kom ik tegen <a href=" www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html "> www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html
ooo wat is ie mooi !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 09:23 #1387873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 12,950
Tja, om nu 13000 euro te betalen om geen mrb te hoeven betalen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 14:08 #1387898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een... Lagonda....
<a href="
www.autozone.be/aston-martin-lagonda-1-s...oop/oldtimer-3621532
" target="_blank">Hier staat er een..
Maar
Ik zou het niet doen...
‘Cheap ones are a can of worms, and it’s easy to rack up a £10,000 repair bill on one of these cars – and that’s just getting a running one into a useable condition,’ said Aston Martin Work Service’s General Manager, Arthur Sinclair
‘The dashboard in its LCD and CRT forms throw up a number of faults. These include not just the instrument pack itself, in the wiring to it, the senders, vacuum pipes; in fact anywhere in the system.’
Bodywork can be an issue – rot can be extensive on poorly maintained examples, and due to the complex structure, costs significant money to put right.
‘Inside, the wood and leather can age – and is expensive to put right; and a full re-trim can cost significantly more than the car’s actually worth.’
On the road, signs of a tired engine will be simple to spot. The oil pressure will be low and the tappets noisy; either of these symptoms can denote worm camshafts. If the engine block drains have oil or water coming out of them, that means the cylinder liners have moved, and you’re looking at an engine re-build.
Kingpins are known to wear and as it’s an expensive job to replace them, so some owners don’t bother. Lack of maintenance here leads to the suspension collapsing, so look carefully for the signs.
Maar
Ik zou het niet doen...
‘Cheap ones are a can of worms, and it’s easy to rack up a £10,000 repair bill on one of these cars – and that’s just getting a running one into a useable condition,’ said Aston Martin Work Service’s General Manager, Arthur Sinclair
‘The dashboard in its LCD and CRT forms throw up a number of faults. These include not just the instrument pack itself, in the wiring to it, the senders, vacuum pipes; in fact anywhere in the system.’
Bodywork can be an issue – rot can be extensive on poorly maintained examples, and due to the complex structure, costs significant money to put right.
‘Inside, the wood and leather can age – and is expensive to put right; and a full re-trim can cost significantly more than the car’s actually worth.’
On the road, signs of a tired engine will be simple to spot. The oil pressure will be low and the tappets noisy; either of these symptoms can denote worm camshafts. If the engine block drains have oil or water coming out of them, that means the cylinder liners have moved, and you’re looking at an engine re-build.
Kingpins are known to wear and as it’s an expensive job to replace them, so some owners don’t bother. Lack of maintenance here leads to the suspension collapsing, so look carefully for the signs.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 21:26 #1387931
door G. Los
Heel erg mooi!!! Straalt gewoon klasse en comfort uit. Echt een beauty.
Beantwoord door G. Los in topic Mooi!
sanshan schreef : <a href=" www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html "> www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-...-i-40-jaar-oud-.html
ooo wat is ie mooi !
Heel erg mooi!!! Straalt gewoon klasse en comfort uit. Echt een beauty.
Moderators: Jerry Stam