volvo 164 versus Jaguar XJ - 6 4.2 ltr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 12:33 #1387726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belachelijk toch?
Fijn, zo'n zwevende carrosserie, maar het verhaal erachter is natuurlijk belachelijk. "Ze leveren de zuigers niet los".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 14:22 #1387735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor jullie input
ik heb het mijn vrouw laten lezen.en dus gaat ze voor de 164
en wat mij aangaat ik had ook liever een p1800 maar............mijn vrouw kiest zelf !
vrouwen zijn slimmer denk ik ! (meer realistischer:)
ze zegt meteen niet handig met kinderen en boodschappen ect.
ik ben niet arm (ook niet rijk) maar wel totaal tijd gebrek dus......................
maar zoals ik al zei ik heb een paar ritjes in de xj6 van mijn oom gedaan en toch is het een 1ste klass rijders auto zweeft echt over de weg.
ik wilde haar gewoon een mooie 940 kopen maar was benieuwd wat zij mooi vond
ik was wel verrast door haar keuze moet ik zeggen.
ik zou zelfs ondanks de negatieve bevindingen voor de 12 cilinder jag gaan
maar ben dan ook een man
allemaal bedankt en groet will (die nu op zoek gaat naar een mooie 164)
en wat mij aangaat ik had ook liever een p1800 maar............mijn vrouw kiest zelf !
vrouwen zijn slimmer denk ik ! (meer realistischer:)
ze zegt meteen niet handig met kinderen en boodschappen ect.
ik ben niet arm (ook niet rijk) maar wel totaal tijd gebrek dus......................
maar zoals ik al zei ik heb een paar ritjes in de xj6 van mijn oom gedaan en toch is het een 1ste klass rijders auto zweeft echt over de weg.
ik wilde haar gewoon een mooie 940 kopen maar was benieuwd wat zij mooi vond
ik was wel verrast door haar keuze moet ik zeggen.
ik zou zelfs ondanks de negatieve bevindingen voor de 12 cilinder jag gaan
maar ben dan ook een man
allemaal bedankt en groet will (die nu op zoek gaat naar een mooie 164)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 17:11 #1387742
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dat heet...
De bovenkant is de carroserie, de onderkant het chassis.
Niks bijzonders.
Onze auto's hebben een zelfdragende carroserie.
Als er dan wat doorgerot is kan die direkt naar de sloop.
Niks bijzonders.
Onze auto's hebben een zelfdragende carroserie.
Als er dan wat doorgerot is kan die direkt naar de sloop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 17:40 #1387747
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 engelse auto.....
Er is maar 1 engelse auto voor mij, en die laat je ook regelmatig staan zegt men: Aston Martin V8 Oscar India Vantage......maar hij kost me teveel. Ik kan het gevoel voor die Jag wel begrijpen: het rijdt als (bijna) geen ander. Misschien een Bentley of Roller...
Mijn vrouw vindt de auto meestal goed als hij blauw is. Ik vind dat prima! (lol: de 940 en 780 zijn: ...jazeker!)
Mijn vrouw vindt de auto meestal goed als hij blauw is. Ik vind dat prima! (lol: de 940 en 780 zijn: ...jazeker!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 18:01 #1387750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
mijn hele leven lang als iets met Engelse auto's en er ook erg veel van gehad. Een Jaq / Daimler stuurt echt heel anders als een Bentley of Rolls (ja met beide merken regelmatig gereden van een kameraad van me, die rijd nu met Bentley Continental GT gewoon voor de leuk erbij)
Maar waar ik toch wel een hard plassertje van krijg is dit, voor mij de ultieme auto maar oh zo onbetrouwbaar maar qua model, helemaal top en het mooiste wat er ooit gemaakt is:
www.google.nl/imgres?client=firefox-a&am...amp;tx=183&ty=63
Maar waar ik toch wel een hard plassertje van krijg is dit, voor mij de ultieme auto maar oh zo onbetrouwbaar maar qua model, helemaal top en het mooiste wat er ooit gemaakt is:
www.google.nl/imgres?client=firefox-a&am...amp;tx=183&ty=63
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 19:33 #1387758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plassertje?
Daar moet je naar laten kijken, hoor, dat is niet goed! lol!
Maar die Lagonda is wel heel bijzonder, maar als je het nou over problemen hebt?
Maar die Lagonda is wel heel bijzonder, maar als je het nou over problemen hebt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2013 22:58 #1387785
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
er een paar keer mee mogen rijden (als tie het deed maar dat was vrij zeldzaam
) Er is altijd wel iets met zo'n ding, maar oh wat zijn ze mooi
(slijmmodus aan)
(slijmmodus aan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 04:02 #1387796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de lagonda
kwam ik tegen op toen ik naar een camino aan het zoeken was .
waanzinnige auto.
<a href=" www.autowereld.nl/aston-martin/lagonda/lhd-5740745/details.html "> www.autowereld.nl/aston-martin/lagonda/lhd-5740745/details.html
groet will
waanzinnige auto.
<a href=" www.autowereld.nl/aston-martin/lagonda/lhd-5740745/details.html "> www.autowereld.nl/aston-martin/lagonda/lhd-5740745/details.html
groet will
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 18:45 #1387828
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Verbruik en gereedschap Volvo 164
Zoals Hein al in een eerdere reactie liet weten heb je voor (sommige modellen) van de 164 gereedschap met Engelse maten nodig. Dacht dat voor de modellen met een B30E motor minder / nauwelijks Engelse maten gebruikt zijn (uitgezonderd de carterplug, want die is bij elk red block nog Engels...). Het gereedschapsissue lijkt mij niet van doorslaggevend belang te hoeven zijn daar dit niet echt heel veel duurder is / hoeft te zijn dan 'regulier' gereedschap.
Het verbruik van een 164 moet je ook niet onderschatten. Naast de zwaarte van je rechtervoet is deze ook (sterk) afhankelijk van de transmissie. Met een BW35 automaat haal je, wanneer je rustig rijdt, een verbruik van ongeveer 1 op 6 (LPG) . Naar horen zeggen is dat beter/zuiniger bij een BW55 en/of een handgeschakelde bak. Hoor / lees daar verbruikscijfers van 1 op 7 tot zelfs 1 op 8 (LPG) . Cijfers die dus al weer in de buurt komen van een 940.
Meer informatie over dit type is (uiteraard) te vinden op Internet, bijv. het forum van <a href=" www.volvokv.nl/ "> www.volvokv.nl .
De verkrijgbaarheid van sommige specifieke onderdelen van de 164 (vooral de oudere modellen) wordt langzamerhand wel wat lastiger. Lang niet alles is uitwisselbaar met een 144. Daarnaast is ook de (technische) documentatie minder goed beschikbaar / verkrijgbaar.
Groet en succes met je afweging. Zou zelf graag ook nog een Jaguar rijden, bij voorkeur een 420G (<a href=" en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Mark_X "> en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Mark_X ).
Coen
Het verbruik van een 164 moet je ook niet onderschatten. Naast de zwaarte van je rechtervoet is deze ook (sterk) afhankelijk van de transmissie. Met een BW35 automaat haal je, wanneer je rustig rijdt, een verbruik van ongeveer 1 op 6 (LPG) . Naar horen zeggen is dat beter/zuiniger bij een BW55 en/of een handgeschakelde bak. Hoor / lees daar verbruikscijfers van 1 op 7 tot zelfs 1 op 8 (LPG) . Cijfers die dus al weer in de buurt komen van een 940.
Meer informatie over dit type is (uiteraard) te vinden op Internet, bijv. het forum van <a href=" www.volvokv.nl/ "> www.volvokv.nl .
De verkrijgbaarheid van sommige specifieke onderdelen van de 164 (vooral de oudere modellen) wordt langzamerhand wel wat lastiger. Lang niet alles is uitwisselbaar met een 144. Daarnaast is ook de (technische) documentatie minder goed beschikbaar / verkrijgbaar.
Groet en succes met je afweging. Zou zelf graag ook nog een Jaguar rijden, bij voorkeur een 420G (<a href=" en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Mark_X "> en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Mark_X ).
Coen
- Martijn Caris
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 20:31 #1387842
door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Pap heeft een 164 van 1968
Pap heeft een 164 van 1968 als ik me niet vergis.Hij is in nieuwstaat (origineel lichtblauw) met lederen bekleding en 130d op de teller.
Komt alleen voor plezierritjes buiten.
Weet dat het echt een degelijke fijne auto is.Verbruik zal rond de 1 op 9 zegt hij.
Komt alleen voor plezierritjes buiten.
Weet dat het echt een degelijke fijne auto is.Verbruik zal rond de 1 op 9 zegt hij.
Moderators: Jerry Stam