lidmaatschap fehac
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Na bekend raken van de maatregel is de import van klassiekers met meer als 80% gedaald.
Allemaal echte hobbyisten?
Niet de 40 jaar oude wagens waar bijna niemand als dagelijkse wagen in wil rijden hebben dit veroorzaakt.
Maar ik ben ook niet blij want het kost mij ook geld.
Maar ik begrijp wel dat er wat moest gebeuren.
De Fehac of Knac de schuld geven is net iets te makkelijk van de zijlijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Ook de auto's die nu 40 jaar zijn, waren zonder de 25+ regeling nooit zover gekomen. Men heeft zijn eigen enquetes niet goed gelezen bij de Fehac. Dan had men kunnen zien dat er vele hobby-isten zijn die auto's op LPG en diesels hebben die alleen hobbymatig worden gebruikt en dat er slechts zeer beperkt mee wordt gereden. Veel van die mensen hebben één of zelfs meerdere dagelijkse auto's waarvoor netjes het MRB tarief wordt afgedragen, Ik vind het een gotspe dat ik mijn 39 jarige Mercedes op gas die ik al 12 jaar heb en in die tijd slechts 2000 km per jaar gemiddeld heb gereden een half jaar moet schorsen voor hij 40 jaar is. Het is een gotspe dat mensen met zo'n auto die jonger is nu massaal de gasinstallaties moeten uitbouwen om hun hobby betaalbaar te houden. Over milieu gesproken.......
Mijn dieseltje waarmee ik 1500 tot 2000 km per jaar mee rijd met een km.stand van 53000 moet ik 9 jaar schorsen of het volle MRB tarief aftikken. Hoe gek moet/kan je zijn.
Er waren heel wat betere en eenvoudiger oplossingen te bedenken geweest om de dagelijkse dieselrijders met auto's van bedenkelijke kwaliteit te stoppen. De bestaande regeling liet al zien dat dat een prima "sterfhuis constructie" was, gezien de enorme daling van import van dit soort auto's. Verder had je ook de eis kunnen stellen dat iemand pas vrijstelling van MRB kreeg als hij kon aantonen dat hij in het bezit van een dagelijkse MRB-plichtige auto was. Of kilometerbeperking, aan te tonen met een verplichte blackbox. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En die oplossingen hadden netto veel meer geld in het laatje gebracht voor de overheid.
Maar nee, het old boys network heeft gekozen voor een strategie van eigenbelang voor de hele oude auto's en gekozen om als makke schapen aan het handje van deze roofridders te lopen.
Velen wordt nu hun hobby ontnomen ( zeker de mensen die niet over eigen grond of stalling beschikken om hun auto's te schorsen) en een hele bedrijfstak wordt nu gedecimeerd.
Ik ben ruim 33 jaar lid van de KNAC geweest en ben zelf de initiator geweest om deze vereniging lid te maken van de Fehac wat ook is gebeurd. In de veronderstelling dat deze clubs onze belangen verdedigden en niet verkwanselden zoals nu is gebleken. Voor een vereniging als de onze is er geen enkele grond om deze clubs nog te steunen.
Ik ben daarom ook voor opzeggen van het lidmaatschap. Wellicht gaan de old boys hierdoor eens goed nadenken en kunnen we als er een duidelijke omslag in hun denken is te bespeuren altijd weer toetreding overwegen. Maar gezien de houding en de commentaren van deze clubs zijn ze onze steun en financiën niet waard. Daarom heb ik mijn lange lidmaatschap van de KNAC beëindigd en zal er voor wedijveren om met deze vereniging voorlopig af te zien van lidmaatschap van de Fehac. En zal al mijn contacten met andere vergelijkbare autoclubs aanwenden om hetzelfde te doen.
En nu ik toch bezig ben moet er nog iets van mijn hart. Het steekt me in hoge mate dat er onder onze medehobbyisten een categorie is die er relatief goed vanaf komt en dan maar roept dat het wel meevalt. Egoisme en kortzichtig eigenbelang zijn de drijfveren van dit soort lieden die vergeten dat diezelfde overheid ze op ieder ander moment ook vreselijk aan de poot kan hebben en dan schreeuwen ze wel moord en brand. En dan is er ook nog de ergste categorie die hardop zegt dat ze eens fijn voor weinig een mooi autootje op de kop kunnen tikken. Wat ik van dit soort mensen vind zal ik hier niet openlijk schrijven want dat komt me 100% op een forumban te staan. Hoezeer ik ook van mijn auto's houd en ze koester, ik zou ze dan weggeven aan een museum en in hoogste nood nog liever in de shredder stoppen dan dat dit soort mensen voor weinig in één van mijn auto's zou rondrijden,
Ik hoop dat ons bestuur ook inziet dat de Fehac voor ons op dit moment zonder enige waarde is en daar de consequenties uit trekt. En anders zal ik op de komende ALV van mij doen spreken om dit alsnog geregeld te krijgen. Dat is een toezegging die staat.
Ik heb vanmorgen een link van een petitie op dit forum gezet en hoop dat iedereen daar in grote getale zich zal melden en deze petitie zal steunen. Welicht kan er dan toch nog iets gerepareerd worden voor de goedwillende diesel- en lpg-rijders. Want het mag en kan niet zo zijn dat deze mensen hun hobby wordt afgepakt. Daar zal ik alles aan proberen te doen en mij sterk voor maken. Want de huidige voorstellen brengen netto weinig op voor de overheid. Daar ben ik van overtuigd. En zijn er derhalve alleen maar verliezers.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Feit is dat de mensen met "echte" klassiekers goed zitten en de mensen die het kunnen opbrengen om de youngtimer jaaaaren te laten staan, zullen ook geen slechte investering hebben gedaan doordat er tegen die tijd weinig van zullen zijn. Alle anderen zijn de gewoon klos.....kortom ik ben het voor een groot deel met Jan eens, alleen het opzeggen vanlidmaatschappen werkt volgens mij niet, invloed aanwenden wel.
De overheid wordt er zo niet betrouwbaarder op en dat is heel slecht voor de handel zoals we al een tijdje op diverse vlakken kunnen zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik houd mij verder buiten politieke discussies op dit forum.. Maar het is onbegrijpelijk dat een hybrideauto of zuinige moderne auto vrijgesteld kan worden van wegenbelasting, terwijl er gemakkelijk 40.000 km per jaar meegereden kan worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Paul wat ontzettend tendentieus dit, euh...het staat zo roeptoeterigsolexpaul schreef : Wat claudia al zegt en:
-Minder naar Brussel-Stoppen van ontwikkelingssamenwerking, geld komt in een bodemloze put bij corrupte regimes-Koninklijk huis belasting laten betalen-Het stoppen van subsidies aan verenigingen die fietslessen aan moslimvrouwen geven en andere vergelijkbare instituten
En zo zijn er wel meer te benoemen. Maar denk dat ik nu het veelvuldige van wat ze nu besparen op de oldtimerregeling al terugverdiend heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb wetenschappelijk nooit kunnen verklaren waarom LPG zwaarder dan benzine zou moeten worden belast...
Jan Snijder heeft indertijd in zijn voorzittersperiode terecht geregeld dat de V700V lid zou worden van de FEHAC. De FEHAC laat het nu afweten voor de youngtimers.
Jammer om nu te constateren dat de visie van Jan goed en eerlijk was. Maar dat de onwetenden in Den Haag anders beslissen...
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al komt maar 5% van al dat geld voor steun aan ontwikkelingslanden op de goede plek terecht, dan vind ik dat vele malen waardevoller dan die oude perenkisten van ons op de weg houden met een gesubsidieerde hobby.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : Ik vind het nogal wat, om vanuit de overweldigende rijkdom en veiligheid van je relaxfauteuil hier in Nederland te roepen dat de mensen in de ontwikkelingslanden mogen creperen, zodat jij je hobby-oldtimertje kunt blijven rijden.
Al komt maar 5% van al dat geld voor steun aan ontwikkelingslanden op de goede plek terecht, dan vind ik dat vele malen waardevoller dan die oude perenkisten van ons op de weg houden met een gesubsidieerde hobby.
Helemaal mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je blij hoeft te worden van allerlei ontwikkelingen in dit land, hoe één en ander hier geregeld wordt.