Condens

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2013 15:32 #1378174 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Kattegrit
De eerste twee lelijke eenden die ik heb gehad waren "special" uivoeringen, wat je niet nodig had om te rijden zater niet op. Dus ook geen blower. Daar had ik altijd een papieren zak kattegrit onder de bijrijdersstoel liggen, scheelde een hoop. De laatste die ik had was een Duitse "Club" met twee losse voorstoelen, een echte blower op de voorruit en zelfs hoofdsteunen. Maar ja, waar je nou in de 940 een zak kattegrit kwijt moet zonder dat deze in de weg ligt...?
maar ff on topic, per 940 zit er verschil in heb ik gemerkt. De rode die ik nu heb heeft ook meer last van beslaan, is erger geworden sinds ik een kachelventilator van de sloop heb gehaald. Bleek eentje van Scantech te zijn, de opbrengst is denk ik op de een of andere manier kleiner. Staat nog op de lijst om weer een originele in te zetten.
Wat ook helpt is de kelder in de kofferbak niet te vol gooien, daar zit een ventilatieklep naar buiten toe. (bestuurderskant)).
groet, Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2013 17:56 #1378182 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 2CV
Leuk Chris, ik ben opgegroeid met Citroens. Pa had een grote Citroen garage in DenHaag en heb ik buiten een mooie DS 23 break uit 1975 (die nog steeds in de garage staat) diverse eendjes en Diane's gehad of meestal van twee een exemplaar gebouwd. De eerdere types hadden alleen zo'n paneel onder het raam wat je open kon draaien van binnen uit wat dan gelijk ook een ernstige bron van roestvorming was en uiteindelijk met tape werd dicht geplakt. De doorgezakte stoelen werden 'vakkundig' gerepareerd met een opgeblazen binnenband onder de doorgezakte veren van de stoel en die klappende raampjes aan de zijkant in de winter gewoon dicht getaped omdat je anders bevroor. De ruitenwissers hadden geen schijn van kans met windkracht 5 of meer en ik kan een winterse tocht over de afsluitdijk herinneren waarbij de wissers vastgevroren waren in een soort eindstand en slechts 10 centimeters per slag bewogen aan de onderkant van het raam. Maar on topic
Klopt dat het verschilt per auto. De groene 945 heeft nooit condens op de voorste ruiten maar wel eens na een korte rit op de achterste zijruiten. Maar de snelweg op en het verdwijnt binnen seconden. Ik heb op advies van diverse leden de ruiten eens grondig gereinigd en ik denk dat ik ermee moet leren leven. Goed schoon maken en ventileren. Het advies van Wytze om de ramen een millimeter open te laten staan heb ik opgevolgd en dat lijkt te werken alhoewel het wel droger is geworden de laatste dagen. Bedankt voor de adviezen en ik ben allang blij dat ik geen vocht of nog erger KVS heb kunnen ontdekken in het compartiment.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2013 17:52 #1378294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet

RVL schreef : Klopt Wytze, ik heb een aircoversie. Maar om de zoektocht simpel te houden waar precies? In Vadis en Haynes kom ik niet verder. Overigens als die lekt dan heb ik daar in de auto toch geen last van?

je auto heeft GEEN kachelkraan, en dan kun je hem ook niet vinden natuurlijk Als je kachelradiateur lek is (wat kan) maak dan even de bekleding bij het gaspedaal los, wordt/is het daar nat (loopt vanaf boven over je middentunnel naar beneden), dan heb je waarschijnlijk een lekke kachelradiateur. Deze kan ook lekken over de rechterkant van de tunnel, dus aan de bestuurderskant, check dat ook even. Je weet... even proeven, is het zoet dan is het Kvs of er heeft een oud dropje gelegen.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-01-2013 20:17 #1378305 door Wytze Broerze
Noem jij die anders dan?
Ik heb ook ECC en daar zit er tocht echt eentje gemonteerd Rob.
In de volksmond zou ie door het leven kunnen gaan als kachelkraan.

Moderators: Jerry Stam