Condens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 11:01 #1378075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
Ik heb het paneel er weg gehad om de computer van de CC daar te plaatsen. Dan zal ik er overheen gekeken moeten hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 13:57 #1378087
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Ventilatie
Dat gat zit in elke 940 volgens Vadis. Airco uitgeruste versies hebben een afdekplaat zonder ventilatiemogelijkheid en andere types zonder airco een soort schuif. Maar goed ik heb de bodem aldaar (beide zijden) gecontroleerd en buiten een heel mooi volvo sleutelhangertje (uit 1997) en 1 nederlandse gulden, geen druppel vocht kunnen waarnemen. Ook de doorvoortules in het schutbord gecheckt maar kan geen vocht zien. Deurrubbers ook nagelopen en daar geen vocht te bespeuren.
Die kachelkraan kan ik zo snel niet in Vadis vinden. Dat ding zit achter het dashboardkastje? De condens komt alleen op de voorruit en licht op de voorste zijruiten. De ramen zijn inderdaad vettig maar ik denk van het roken van moeders in de auto. De boel grondig gereinigd met Dasty en nabehandeld met ammonia/water en die van krantenprop is van mijn Oma hoor, doe ik al heel lang. Spik en span nu. Ik verlies volgens mij geen KVS bij de zilvere maar als ik zo de verhalen lees komt het condens fenomeen dus wel meer voor. Bij de groene heb ik af en toe beslagen zijramen achter maar na een stukje rijden is dat gelijk weg. Vanochtend was de binnenzijde van de voorruit van de zilvere weer bevroren en dat verlengt de krabtijd en geeft een fijn wit dekentje op het dash waar ik niet blij mee ben. Ik zoek verder en laat het raam vanavond een paar mm's open staan. Wordt vervolgd.
Die kachelkraan kan ik zo snel niet in Vadis vinden. Dat ding zit achter het dashboardkastje? De condens komt alleen op de voorruit en licht op de voorste zijruiten. De ramen zijn inderdaad vettig maar ik denk van het roken van moeders in de auto. De boel grondig gereinigd met Dasty en nabehandeld met ammonia/water en die van krantenprop is van mijn Oma hoor, doe ik al heel lang. Spik en span nu. Ik verlies volgens mij geen KVS bij de zilvere maar als ik zo de verhalen lees komt het condens fenomeen dus wel meer voor. Bij de groene heb ik af en toe beslagen zijramen achter maar na een stukje rijden is dat gelijk weg. Vanochtend was de binnenzijde van de voorruit van de zilvere weer bevroren en dat verlengt de krabtijd en geeft een fijn wit dekentje op het dash waar ik niet blij mee ben. Ik zoek verder en laat het raam vanavond een paar mm's open staan. Wordt vervolgd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 14:28 #1378090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boven schopplaat
Hoi Ries,
De kachelkraan (non-airco) zit boven de bestuurdersschopplaat, die moet je los halen, dan even wat rek en strekoefeningen doen, een zaklantaarn scoren, en ergens rechts van de stuuras zie je hem.
Toen de mijne lek was rook ik absoluut niet de weee koelvloeistof geur.
Jaap
De kachelkraan (non-airco) zit boven de bestuurdersschopplaat, die moet je los halen, dan even wat rek en strekoefeningen doen, een zaklantaarn scoren, en ergens rechts van de stuuras zie je hem.
Toen de mijne lek was rook ik absoluut niet de weee koelvloeistof geur.
Jaap
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 15:13 #1378092
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De kachelkraan zit in de motorruimte
bij wagens met airco.
En een 1998 model heeft vast een airco.
En een 1998 model heeft vast een airco.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 15:20 #1378095
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic motorruimte
Klopt Wytze, ik heb een aircoversie. Maar om de zoektocht simpel te houden waar precies? In Vadis en Haynes kom ik niet verder. Overigens als die lekt dan heb ik daar in de auto toch geen last van?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 15:33 #1378096
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Aan de inlaatkant van het blok
Daar zou je in de wagen geen last van moeten krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 11:23 #1378143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Last
Ik heb er alleen last van als het buiten vochtig is, regen of iets van die geest, off als het dus koud is en mensen zwaar ademend zijn dan wil de boel snel beslaan,
En wat ook geen suc6 is, is kort stukje rijden kachel vol aan en dan de auto stil zetten terwijl de auto maar voor 30% is verwarmd, dan krijg je veel condens vorming in de auto en dat slaat weer op de ramen.
Tom.
En wat ook geen suc6 is, is kort stukje rijden kachel vol aan en dan de auto stil zetten terwijl de auto maar voor 30% is verwarmd, dan krijg je veel condens vorming in de auto en dat slaat weer op de ramen.
Tom.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 11:39 #1378146
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic opgelost?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 13:02 #1378162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha
Hahaha,
Nou ze mag wel ademen maar niet direct tegen het voorraam aan blazen, dit heb ik ook gemeld aan mijn collega's want anders zie ik niets meer van al dat gehijg van ze hahaha.
Maar korte stukjes met kachel aan is ook niet goed voor de motor, deze mag je eigenlijk pas aan zetten als je koel water op bedrijfs temp is, En als je dan geen groot stuk hoeft te rijden hem ook niet al te warm zetten.
Tom.
Nou ze mag wel ademen maar niet direct tegen het voorraam aan blazen, dit heb ik ook gemeld aan mijn collega's want anders zie ik niets meer van al dat gehijg van ze hahaha.
Maar korte stukjes met kachel aan is ook niet goed voor de motor, deze mag je eigenlijk pas aan zetten als je koel water op bedrijfs temp is, En als je dan geen groot stuk hoeft te rijden hem ook niet al te warm zetten.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 15:17 #1378173
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic warm
Eerst motor warm, dan pas kachel open. Vooral heel belangrijk bij de Dieseltjes.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam