Wat doen jullie met je oldtimer als er weer belasting word geheven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 23:45 #1377619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat je vooral
niet gek maken met al die wilde verhalen omtrent onze oude Volvo,s ,kunnen dat echt niet maken veel bedrijven gaan dan naar de kl.ten onwijs veel werklozen erbij en wat
leverd dat uiteindelijk op en denk nou niet dat ze verderop in Europa wel schoon rijden
is gewoon een hetse ,ze moeten tenslotte toch wat te praten hebben daar in Den-Haag en Brussel want anders kunnen ze zelf naar huis ,maar dat zal echt niet gebeuren,
dus gewoon blijven rijden en misschien een paar euro wegenbelasting betalen voor je
auto ,nou dat moet dan maar .

Groeten Ted.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 00:35 #1377624 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic roverheid en logica
maak je geen illusies over het argument van gevolgschade van overheids beslissingen.
Het beste voorbeeld hiervan is de steun aan de banken - verminderde kredietverstrekking aan bedrijven en particulieren - stagnering van de bouwsector - algehele malaise.
Geld moet nu eenmaal rollen, als de stuiver eenmaal plat ligt, dan kost het een hele tijd voordat het een dubbeltje kan worden. En ik neem aan, dat je de traditionele spreekwoorden kent.
Terug naar auto's: mijn 945 uit 1997 is de dagelijkse auto en ik heb niet de illusie dat die ooit belastingvrij wordt, ook al heeft hij een groene Duitse milieusticker. Zo lang die tegen redelijke kosten onderhouden kan worden,blijft die in het gezin. Mijn Amazon uit 1962 is gewoonweg mijn auto, en die zal ik blijven gebruiken zoals ik dat al veertig jaar doe, ook al moet ik er mrb voor betalen. De Mini Estate uit 1979 staat al enkele jaren in de verkoop. Met zijn gewicht van 650 kg is het nonsens om hem vanwege de mrb niet te gebruiken, bovendien schat ik in, dat het huren van stalling hier in het Gooi bij schorsing wel eens duurder zou kunnen zijn dan het betalen van mrb.

Als liefhebber van klassieke muziek en opera en ballet maak ik mij meer zorgen over de culturele sector overigens, want wie zijn klassiekers niet kent, kan niks leren van de geschiedenis. ( en moet met schade aan de belastingbetaler telkenmale het wiel opnieuw uitvinden )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 01:53 #1377628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013
Hallo,
Voor wie hem nog niet heeft ingevuld heeft , maar zijn mening toch wilt ventileren mbt de mrb. De Fehac heeft nu een enquete gemaakt. In deze enquete wordt gevraagd wat je met je oldtimer gaat doen als er mrb worden in gevoerd.
Daar naast worden er meerder vragen gesteld over je oldtimer gebruik en onderhoud. Dit ivm werkgelegenhied, brandstof kosten, onderdelen omzet ed.

FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013
<a href="/www.fehac.eu"> </a><a href="/FEHAC Nationale oldtimer enquête 2012 / 2013"> www.fehac.eu </a>
<a href="/fehac"> www.fehac.nl

Groeten Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 08:39 #1377632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoofdprijs
met een G2 installatie in de 740 betaal ik 120 € per maand, het was leuk geweest als dat wat voor minder kon nu ie dit jaar de leeftijd van 25 bereikt.
Ik blijf hoe dan ook rijden met de 740, de 940 gaat er uit ( is sowieso op zijn eind) en word vervangen voor een benzineuitvoering...
Maar de Lpg toeslag daar heb ik echt moeite mee datvind ik pas onterecht!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 08:45 #1377633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buiten
dat het heeeel vervelend zou zijn voor de mensen die hun beroep er van gemaakt hebben vind ik het een rare vraag. Je hebt die auto omdat je hem zo mooi vindt of je hebt die auto omdat het zo lekker goedkoop is belastingvrij op lpg.
Ik weet het antwoord op de vraag wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 09:30 #1377636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2x eens.

Siang Phoa schreef : Als liefhebber van klassieke muziek en opera en ballet maak ik mij meer zorgen over de culturele sector overigens, want wie zijn klassiekers niet kent, kan niks leren van de geschiedenis. ( en moet met schade aan de belastingbetaler telkenmale het wiel opnieuw uitvinden )

Eens.
En ik ben 't ook eens met Frans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 10:45 #1377648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 940 zal ik wel blijven
De 940 zal ik wel blijven rijden. Omdat de overheid Sinterklaas moete spelen bij nieuwe auto's (belastingvrij) ben ik in korte tijd wel stukken meer gaan betalen (iets vab 125 Euro/mnd nu) maar ja afschrijving heb ik er niet meer op.
De 140 is een ander verhaal. Die rij ik alleen hobby-matig voor 3-4 duizend kilometer per jaar. In het ergste geval zal die er uit moeten. Alleen ben ik bang dat dan heel veel mensen iets dergelijk gaan doen en dat ik hem niet kwijt raak. Een optie zou dan nog zijn de 940 in de zomermaanden te schorsen en de 140 dan 's zomers 'op' te rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 16:23 #1377689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer weer
Aangezien men blijft modderen met het item oldtimers had ik al besloten om met de 'oude'
vorm van die hobby te stoppen.
De oldtimer die ik het langst heb blijft voorlopig nog even.
Wat betreft de 740 ligt er een beetje aan wat de nieuwe belastingsvorm wordt.
LPG kan ik op zich wel missen, bouw ik hem om naar een simpelere carburateur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 19:05 #1377698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Collega
Een collega van mij pakt het geheel dan wat groffer aan als de vrijstelling komt te vervallen(heeft hem echt als hobby auto en die diesel ster van 26 jaar is om door een ringetje te halen en rijd er alleen mee als het mooi weer is)Maar die zij mij het volgende:
Als die vrijstelling komt te vervallen rij ik hem het binnenhof in en stop vlak na de ingang en steek hem in de brand op het moment dat de dames en heren graag naar huis willen,Als ze mij op die manier pakken pak ik hun op de manier om ze tegen te werken als ze naar huis willen.
Zijn niet mijn woorden/daden/plannen maar die van mijn collega, en ik snap hem wel alleen zou het erg zonde van de benz vinden.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2013 19:07 #1377699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jawel

struis schreef : De gemiddelde Nederlander loopt al rond met een "rot" gebit, omdat het allemaal anders moest.
Denk je dan dat die paar Wrakken in de file nog indruk maken.................

Ach als hij het niet meer doet parkeer ik hem in den haag op een plek waar heel veel internationale pers komt en dan verf ik er met de meest gemische verf op:
Bedankt Rutte 2(zie wel alles met een beetje humor hoor al dat serieuse gedoe)

Tom.

Moderators: Jerry Stam