Wat doen jullie met je oldtimer als er weer belasting word geheven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 15:19 #1096017 door V700 register
momenteel zit met het dilemma wat te doen met mn 760 uit 84.
als ik er over een jaar weer belasting over moet gaan betalen word het toch een stuk minder leuk. ik rij nu op lpg maar daar rij ik de km niet voor inpricipe.
de opies die er zijn

lpg er uit en op benzine verder
nu verkopen of straks. nu krijg je er niet veel voor en straks is hij helemaal niks meer waard.
ergens stallen en gewoon lekker bewaren. ik heb er veel tijd en geld in zitten dus ga hem niet zo maar weg doen
of natuurlijk gewoon lekker door rijden.

er isnatuurlijk nog niks zeker maar ik las gister op nu.nl dat ze nu aan het kijken zijn voor een 25 dagen kaart daar heb ik ook niks aan.
verder ben ik ook al gestopt met het verder opknappen van de auto. wel moet er nog een nieuwe uitlaat onder wand een jaar zonder rijden is ook niks haha
maar de dingen die verder op het lijstje stonden daar wacht ik nog maar ff mee. nu alleen het nodigen en verder niks.
wat zijn jullie plannen met de auto

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 15:31 #1377536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenbaar
Herkenbaar...
M'n 740 heeft wat probleempjes (aanjager stuk, wil niet op LPG) en tot ik weet wat het kabinet doet blijft hij eerst zo staan.
Af-en-toe start ik de motor en rij ik er een stukje mee om te zorgen dat alles gangbaar blijft maar dankzij dit besluiteloze kabinet ligt er momenteel een hele branche op z'n gat...
Als er een X dagen kaart komt, blijft hij.
Als ik er het volle pond belasting voor moet betalen, gaat hij weg.123 Euro in de maand voor een auto waar ik amper in rij? Tsja...
Heb inmiddels een 940 LPT er bij op benzine, dus vervoer heb ik sowieso.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2013 15:35 #1377537 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Stalen
Stallen.

En mocht er dan geen toekomst meer in zitten, gaat ie gewoon uit elkaar. Hoe vreselijk jammer het ook is.

Hoop dat het allemaal niet doorgaat.

Hele markt gaat er onder door

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 15:38 #1377538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom?
Ik heb verschillende oldtimers omdat ik dit leuk vind om ze op te knappen en te rijden. Mijn vraag is waarom zou je dan zo'n auto weg doen als hij jou plezier oplevert? Zie het als je hobby verkopen omdat het kabinet weer iets besloten heeft? Ik niet.
Mocht het kabinet besluiten om het compleet te laten vervallen dan zou ik de auto's schorsen uit de belasting en er alleen in de mooie maanden van het jaar mee rijden. Je kan hem dan niet zomaar meer pakken maar je kan er wel mee rijden als je hem weer in de belasting doet.
Groeten,
Roderick.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 15:48 #1377541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stalling...
Nu heb ik het geluk van een hoekwoning met 27 meter diepte van voor naar achter, dus ik kan een paar Volvo's kwijt naast het huis.
Maar als je moet gaan schorsen zonder stalling is toch erg lastig, lijkt me.Voor veel "stedelingen" wordt het een moeilijke situatie.

p_roderick schreef : Ik heb verschillende oldtimers omdat ik dit leuk vind om ze op te knappen en te rijden. Mijn vraag is waarom zou je dan zo'n auto weg doen als hij jou plezier oplevert? Zie het als je hobby verkopen omdat het kabinet weer iets besloten heeft? Ik niet.
Mocht het kabinet besluiten om het compleet te laten vervallen dan zou ik de auto's schorsen uit de belasting en er alleen in de mooie maanden van het jaar mee rijden. Je kan hem dan niet zomaar meer pakken maar je kan er wel mee rijden als je hem weer in de belasting doet.
Groeten,
Roderick.

Volvo 740 GL - sedan - B230K - LPG - 1986Sleuteldagboek op: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480

• W. Slijkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 16:26 #1377545 door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic belasting vrij
Maak je niet te druk om dit soort voorstellen.
Lekker afmaken de klus en ga er mee rijden,
Gr: W.Slijkerman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 16:33 #1377547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook stallen
Ik denk er dan over om mijn 740 te stallen en niet meer te gebruiken.
Wat ik er in heb gestoken in tijd en geld krijg ik het er niet meer uit. Wel rij ik er nu alweer 2 jaar mee en heb er al veel plezier van gehad.
Als de plannen van dit kabinet doorgaan kan ik nog 1 jaar genieten van mijn belastingvrije 740.

Als het zover komt dat ik er niet meer dagelijks ik kan gaan rijden dan ga ik waarschijnlijk een grijs kenteken auto erbij kopen.
Dan betaal ik als zzp ook niet zoveel wegenbelasting en kan toch naar mijn opdachtgevers rijden.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 16:38 #1377549 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ze worden dan goedkoop
Ik heb een optie op een stuk (industrie-) grond.
Als ik er een afdak mag bouwen met 2 X 5 ton's bovenloop kranen erin, koop ik het!
Daar komen wel een paar oltimers in te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 16:43 #1377550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stal
Dan gaat hij op stal en koop ik een klein gebakje die nog door de keuring komt maar er totaal niet uit ziet,
Vol met deuken en alles in verschillende kleuren, laat het kabinet zich dan maar schamen voor de lelijke auto's die dan rond gaan rijden.
Tom.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2013 17:08 #1377553 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schamen en kabinet

TGTF schreef :  laat het kabinet zich dan maar schamen voor de lelijke auto's die dan rond gaan rijden.
Tom.

De gemiddelde Nederlander loopt al rond met een "rot" gebit, omdat het allemaal anders moest.
Denk je dan dat die paar Wrakken in de file nog indruk maken.................

Moderators: Jerry Stam