Even voorstellen: Job Plas, Volvo 940, 240

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-09-2014 00:27 #1410405 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet
Niet gewoon een lekkend uitlaatspruitstukpakkingkje bij een van de cilinders?

Dat is duidelijk hoorbaar bij optrekken en klinkt metalig als het tikken van een klep.

Je zal niet de 1e eerste zijn waarbij (achteraf) blijkt dat het gewoon een rot pakkingkje is.

(Een gescheurd uitlaatspruitstuk komt trouwens ook nog wel eens voor bij de FK's, valt soms ook te horen)

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2014 14:49 #1410443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakking
Pakking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2014 23:24 #1411644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het heeft even geduurd, maar
Het heeft even geduurd, maar gisteravond toch eindelijk de tijd en energie gevonden om met de 940 aan de slag te gaan. Auto op de brug gezet, alles van boven en anderaf bekeken en ontdekt dat de het wastegate stangetje loszat. Hierdoor dus al behoorlijk lang geen turbo druk....
Dit is me niet opgevallen omdat ik zelf niet in de auto reed, toendertijd, want ik reed in de 240. Nadat die geschorst werd kreeg ik de 940 vaker en viel me tegen hoeveel vermogen die had... dom dom. Maar goed dat is inmiddels opgelost. Mede met de telefonisch hulp van Timen! dank dank!
Ook het tikken is opgelost! Het bleek inderdaad de pakking te zijn tussen blok en spruitstuk, ook daar heeft Timen hele goede tips gegeven en zit alles nu weer super aan elkaar. Het blok klink nu veel mooier en rustiger.
Helaas heeft deze operatie wel geleid tot een behoorlijke olie lekkage, dus daar moet ik nog even mee verder, vermoedelijk lekt er olie uit de retourleiding, bij de aansluiting bovenaan in de turbo. Nogmaals bedankt voor alle hulp en ideeen!

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 00:30 #1411647 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Even retourleiding los nemen
Even retourleiding los nemen en opnieuw correct monteren met nieuw koper ring. Maat weet ik niet maar zijn bij dealer te verkrijgen, zelfs op ebay staan setjes voor td04hl...
Waarschijnlijk iets scheef getrokken met los nemen van spruitstuk of als je leiding als los gehad hebt niet correct gemonteerd/vastgezet. Hoogst waarschijnlijk geen zware ingreep

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2014 10:09 #1411656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij de olieretourleiding terug naar het carter zit bovenaan, bij de turbo, toch zo'n "papieren" pakking met een groot gat in het midden en twee kleinere gaatjes daarnaast voor de boutjes? Onderaan een brede rubber ring (geen O-ring). Beide zijn bij de dealer te bestellen, ik zou daarvoor niet gaan zitten wachten op een E-bay leverancier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2014 21:45 #1411739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
Bedankt voor de tips, zojuist de olieretourleiding los gepakt en inderdaad het rubbertje naar het carter toe is gesneuveld. Ik heb de helft uit het carter kunnen peuteren, de andere helft zal er wel in liggen. Jammer dat ik de auto nu niet gebruiken kan, maar ik zal morgen even een dealer bellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 22:21 #1411856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klaar al weer
Vandaag het rubbertje binnen gekregen en alles weer bevestigd. Geen lekkage meer, geen tikken en wel een turbo! Wat is het weer een fijne wagen! Inmiddels 370400 op de klok en eigenlijk al weer zin om morgen naar mn werk te rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2014 19:06 #1413351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgende obstakel
We zijn weer een maandje verder en met veel plezier gereden in de Volvo, hij heeft gedaan wat hij moest doen.
Totdat ik em vandaag thuis liet voor mijn vrouw, die belde me op en zei dat de Volvo raar doet, zojuist even gekeken. Starten gaat goed, dan loopt ie, maar het toerental zakt weg (400-500), slaat bijna af, maar de motor corrigeert en geeft gas bij denk ik, toerental schiet omhoog naar 1500/2000 en zakt weer af. Dan begint het weer opnieuw.
Als ik met de voet het toerental hoog houd, zakt het ook weg. Zal dit een benzine toevoer issue zijn? Motor loopt nu nog op benzine, niet op gas. Of defecte lamda sensor?
Als ik de kap open trek en naar de motor luister hoor ik ook een nieuw kloppend/klapperend geluid, dit is geen riem want die zitten netjes strak.
Iemand zoiets eerder mee gemaakt? Waar zal ik beginnen met zoeken? Ik heb de brug gisteravond weer in elkaar gezet, dus ook vanaf de onderkant kan ik er nu probleemloos bij.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-12-2014 16:04 #1413409 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Cisklep
Cisklep (stationairregelklep)!vervuild? Vol smurrie en door de kou nog meer moeite daarmee?

Even loshalen en schoonmaken.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 20:17 #1413419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cisklep
Bedankt voor je tip! Hiermee ben ik op zoek gegaan in het inlaat spruitstuk en het hele IC kanaal + turbo. Na even zoeken kwam ik er achter dat de luchtslang vanaf de LMM los hing.... Nu zit die weer vast en alles loopt weer als een zonnetje!
Ik heb de CIS klep trouwens niet gezien, zit die tussen de turbo en de LMM?

Moderators: Jerry Stam