Even voorstellen: Job Plas, Volvo 940, 240
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2013 13:02 #1382283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Job,
Leuk weer een noordeling erbij, kom zelf uit Assen.
Wij hebben ook een 98-er limited alleen dan zilver en met bijna 419000 km ondertussen.
Veel plezier ermee.
En misschien zie ik je wel ergens rijden, kom regelmatig vanuit drachten door hoogkerk naar het Zernike complex.
Groeten Wouter
Wij hebben ook een 98-er limited alleen dan zilver en met bijna 419000 km ondertussen.
Veel plezier ermee.
En misschien zie ik je wel ergens rijden, kom regelmatig vanuit drachten door hoogkerk naar het Zernike complex.
Groeten Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2014 20:14 #1401088
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Inmiddels heeft de 940 alweer de 2e APK in mijn bezit en wederom zonder moeite (alleen even de ruitenwisser vloeistof bijgevuld en een nieuwe toeter opgehangen). Nog steeds een super fijne wagen om in te rijden, met name de afwisseling tussen de 240 en de 940 is een leuke ervaring.
Op dit moment rijd mijn vrouw de meeste KM in de 940 (korte ritjes), zelf rijd ik dagelijks met de 240 naar Drachten en terug.
Vanwege de MRB ga ik de 240 nu schorsen, morgen een 740 benzine bekijken, als het mee zit heb ik morgen dus nog een station red block in mn bezit! Ik kies nu voor benzine uit 1986, om de MRB te ontwijken, eventueel kan ik in december weer 3 maanden in de 240 rijden.
Op dit moment rijd mijn vrouw de meeste KM in de 940 (korte ritjes), zelf rijd ik dagelijks met de 240 naar Drachten en terug.
Vanwege de MRB ga ik de 240 nu schorsen, morgen een 740 benzine bekijken, als het mee zit heb ik morgen dus nog een station red block in mn bezit! Ik kies nu voor benzine uit 1986, om de MRB te ontwijken, eventueel kan ik in december weer 3 maanden in de 240 rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2014 09:19 #1401153
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie auto´s.
Hallo Job,
Mooie auto´s. Ik heb ooit ook een rode 240 estate gehad en vermis het nog altijd. Nu hebben we een 740 sedan uit 1988 en een 940 estate uit 1998. Kwa rijden een groot verschil, maar dat is juist het leuke.
Ben geen Groninger, maar een Drenth die pendeld tussen Schipborg en Oldenburg.
Geniet van de wagens en welkom bij de club.
Roelof.
Mooie auto´s. Ik heb ooit ook een rode 240 estate gehad en vermis het nog altijd. Nu hebben we een 740 sedan uit 1988 en een 940 estate uit 1998. Kwa rijden een groot verschil, maar dat is juist het leuke.
Ben geen Groninger, maar een Drenth die pendeld tussen Schipborg en Oldenburg.
Geniet van de wagens en welkom bij de club.
Roelof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2014 22:22 #1401507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update:
Inmiddels dus een 740 er bij gekocht, een lichtgrijze 740 station, vorige week zaterdag uit Amsterdam gehaald. Uiterlijk geen mooie auto, technisch helaas ook niet 100 punten, maar hij was wel spotgoedkoop en de MRB is minimaal (120Euro?!). Verder rijd ie erg lekker.
Het kenteken is: 89-XXZ-3, is deze bekend op dit forum? Schijnt ongeveer 2 jaar in NL te rijden nu.
Op de terugweg meteen wat problemen in de zekeringenkast, maar dat is inmiddels netjes opgelost (Relais opgefrist en zwevende zekering toegevoegd).
Na de nodige KM gereden te hebben vallen een paar dingen op: De 2 en 3e versnellingen "ruizen" alleen als ik gas geef, ook stationair ruist de bak, maar dan weer niet als ik de koppeling in druk. Wat zou het zijn? Versleten lagers? Was me niet bekend van deze versnellingsbakken. Ook de overdrive is niet meer zo best, als die met 120 wordt ingeschakeld duurt het nog 30 seconden voordat deze langzaam inschakelt (zal wel oliedruk verliezen ofzo).
Verder piepen de remmen nogal als ik afrem, dit moet ik later nog eens van dichtbij bekijken.
Opvallend is ook dat er altijd wat oliedruppels onder achteras liggen. Maar ik weet nog niet zeker of het de versnellingsbak of het differentieel is, in de achteras zelf zit toch geen olie of wel?
Qua vermogen verbaast het me, maar hij is misschien nog sneller als onze 940LPT. Terwijl er dus geen turbo in ligt en hij 13 jaar ouder is... Nu ik er over nadenk, hij is ook ruim 200kg lichter, waar zit dat verschil em eigenlijk in? Ze zijn toch wat betreft model identiek?
Het kenteken is: 89-XXZ-3, is deze bekend op dit forum? Schijnt ongeveer 2 jaar in NL te rijden nu.
Op de terugweg meteen wat problemen in de zekeringenkast, maar dat is inmiddels netjes opgelost (Relais opgefrist en zwevende zekering toegevoegd).
Na de nodige KM gereden te hebben vallen een paar dingen op: De 2 en 3e versnellingen "ruizen" alleen als ik gas geef, ook stationair ruist de bak, maar dan weer niet als ik de koppeling in druk. Wat zou het zijn? Versleten lagers? Was me niet bekend van deze versnellingsbakken. Ook de overdrive is niet meer zo best, als die met 120 wordt ingeschakeld duurt het nog 30 seconden voordat deze langzaam inschakelt (zal wel oliedruk verliezen ofzo).
Verder piepen de remmen nogal als ik afrem, dit moet ik later nog eens van dichtbij bekijken.
Opvallend is ook dat er altijd wat oliedruppels onder achteras liggen. Maar ik weet nog niet zeker of het de versnellingsbak of het differentieel is, in de achteras zelf zit toch geen olie of wel?
Qua vermogen verbaast het me, maar hij is misschien nog sneller als onze 940LPT. Terwijl er dus geen turbo in ligt en hij 13 jaar ouder is... Nu ik er over nadenk, hij is ook ruim 200kg lichter, waar zit dat verschil em eigenlijk in? Ze zijn toch wat betreft model identiek?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2014 07:49 #1401510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bak
De bak houdt ongeveer op bij de voeten van de achterpassagiers dus olie onder de achteras kan daar niet heen lekken. Het differentieel, in het midden van de achteras, bevat dikke olie. Echt andere olie dan motorolie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2014 22:48 #1401558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie
Ja, had ook al zo'n vermoeden dat het uit de achteras of het differentieel moest komen, maar heb eigenlijk geen flauw idee of er olie in de as zelf zit. Natuurlijk zit er olie in het differentieel, maar ook in de assen naar de wielen toe?
Iemand een idee, wat met de versnellingsbak te doen? Hier een 940 5 bak achter zetten?
Binnen nu en een maand hoop ik een 4 koloms brug op te bouwen in de schuur, het is eigenlijk de bedoeling, alle grote reparatie werk uit te stellen, tot de brug staat.
Iemand een idee, wat met de versnellingsbak te doen? Hier een 940 5 bak achter zetten?
Binnen nu en een maand hoop ik een 4 koloms brug op te bouwen in de schuur, het is eigenlijk de bedoeling, alle grote reparatie werk uit te stellen, tot de brug staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2014 22:52 #1401560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keerring van diff kan lek
Keerring van diff kan lek zijn.
M47 bak van een redblock past er zo achter.
M47 bak van een redblock past er zo achter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2014 21:05 #1410313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tikkende kleppen? 940...
De 940 uiteraard nog steeds in ons bezit en inmiddels bijna 370.000 op de klok. 2 maanden geleden vond ik het wel weer tijd om de kleppen te stellen. Omdat ik er alweer ruim een jaar in gereden had sinds het inkorten van de stelen. Daarnaast hoorde ik een luid tikkend geluid uit het blok (frequentie van 1 Cyl). gelukkig kon ik een stel setje lenen van een collega. Toen bleek dat sommige kleppen iets te ruim en andere iets te nauw afgesteld waren.
Bij het verwijderen van de stelplaatjes bleek 1 plaatje behoorlijk ingedeukt. Ik vermoed dat dit komt doordat het geen "officieel" Volvo plaatje is, maar een "custom" plaatje. Dus heeft Timen mij een nieuwe opgestuurd.
Na het stellen bleek de luide tik niet verdwenen, dus nogmaals alles nagemeten (tot 2 keer toe), maar de tik blijft.
Inmiddels 2 maanden verder en de tik lijkt luider te worden, dus gisteren naar een kennis, die heeft als eerste de compressie gemeten en dat bleek goed: 10.0, 9.2, 9.4, 9.6.
Hij heeft ook mijn klepstel werk bekeken en zei dat het prima was, ook de nokkenas gecontroleerd op rare slijtage, maar niets kunnen vinden. De tik zit er dus nog steeds in...
Ik heb geen idee wat het nog kan zijn, kan dit met het inkorten te maken hebben? Kan het een stelveer zijn die gebroken is? Kent iemand dit euvel? Vaker gehoord?
Wellicht goed om nog te melden, het lijkt bij de 1/2e cylinder weg te komen, stationair hoor je het bijna niet maar bij een vermogensvraag wel. De tik is echt luid, bij voloptrekken hoor je dit op 50 meter afstand.
Bij het verwijderen van de stelplaatjes bleek 1 plaatje behoorlijk ingedeukt. Ik vermoed dat dit komt doordat het geen "officieel" Volvo plaatje is, maar een "custom" plaatje. Dus heeft Timen mij een nieuwe opgestuurd.
Na het stellen bleek de luide tik niet verdwenen, dus nogmaals alles nagemeten (tot 2 keer toe), maar de tik blijft.
Inmiddels 2 maanden verder en de tik lijkt luider te worden, dus gisteren naar een kennis, die heeft als eerste de compressie gemeten en dat bleek goed: 10.0, 9.2, 9.4, 9.6.
Hij heeft ook mijn klepstel werk bekeken en zei dat het prima was, ook de nokkenas gecontroleerd op rare slijtage, maar niets kunnen vinden. De tik zit er dus nog steeds in...
Ik heb geen idee wat het nog kan zijn, kan dit met het inkorten te maken hebben? Kan het een stelveer zijn die gebroken is? Kent iemand dit euvel? Vaker gehoord?
Wellicht goed om nog te melden, het lijkt bij de 1/2e cylinder weg te komen, stationair hoor je het bijna niet maar bij een vermogensvraag wel. De tik is echt luid, bij voloptrekken hoor je dit op 50 meter afstand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2014 21:45 #1410317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen injector
Kan dat een injector zijn die los zit, of kan dit niet bij dit type, ik schrijf maar iets
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2014 21:48 #1410318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector
Bedankt voor je reactie, dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar dan komt het alleen bij LPG of Benzine voor. Ik hoor het nu bij beide.
Het gaat trouwens om de B230FK motor met LPT.
Het geluid klinkt ook echt metalig...
Het gaat trouwens om de B230FK motor met LPT.
Het geluid klinkt ook echt metalig...
Moderators: Jerry Stam