Petjes-2
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hoe noemen ze het fenomeen, dat iemand gauw op z'n teentjes is getrapt en dan onverschillig gaat doen? En daarmee niet bijdraagt aan de positieve sfeer op dit forum?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
"niet op reageren, Lena!"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook de neigin m'n toetsenbord kuren te geven als iets niet naar m'n zin is. Of m'n potlood, als ik iets lelijks teken. Of mijn telefoon, als ik iemands naam verkeed onthoud. Of geestverruimende middelen als ik dingen doen waar ik later spijt van krijg. Maar hoe dan ook, het vak dat ik een aantal jaar bezigde verlangde van me om zowel op inhoud als vorm te letten. En misschien is het dwangneurotisch. Maar misschien vond ik je plan, je hersenschim, wel niet zo grappig als jij, en zag jij tegelijkertijd niet dat mijn post ook niet heel serieus was.zappa schreef : Michael,niets van dat al. M'n toetsenbord heeft kuren vandaar.Ja,ik had de tekst moeten nazien vóór plaatsing,dat is zo.So :jumping to conclusions.
De een gaat af op de lay-out en de ander op de strekking, ik zie waar jij een focus op hebt. Preoccupatie noemt men dat en welllicht tikje dwangneurotisch?Hoe dan ook, jouw bijdrage boeit me geen moer Michael.
Martin
Ik hou van je man, fuck.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zullen we het hierbij laten vwb dit dingetje?
Michael, ooit overwogen een turbo op die CX2.5 te schroeven - waanzinnige prestaties hoor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
CX Gti Turbo serie 2 (serie 2 uiterlijk, M25/662 motor, 167pk)
CX Gti Turbo 2 (serie 2 uiterlijk M25/666 motor, intercooler, 167pk)
CX Gti Turbo 2 (serie 2 uiterlijk M25/667 motor, intercooler, katalysator, lambdasonde ~150pk)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, nou, volgens mij zit er koek onder. Geen grap. Over je laptop hangen terwijl je koek eet is een doodzonde. En ik heb de neiging om lange stukken tekst te tikken als ik óf net iets anders gedaan heb, of rozig ben. Dan zie je nogal eens zo'n haperende letter over 't hoofd. En soms ben ik in m'n hoofd gewoon al een aantal woorden verder. Ik vergeet soms halve zinnen. Góed. Die ene "n" teveel is dan weer moeilijker te verklarenmbroeren schreef : ik merk verzoening, respect man, en fijn dat jouw 'g' en 'r' ook af en toe niet werken
Zullen we het hierbij laten vwb dit dingetje?
Michael, ooit overwogen een turbo op die CX2.5 te schroeven - waanzinnige prestaties hoor!
En neen, nooit overwogen een turbo op de CX te schroeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Petjes 1-e generatie..
De 1-e generatie dus. Tien jaar gelden en meer dus. Ik reed toen in een Volvo 760 GLE B280E (170pk) en ook een opgevoerde D24T en heel soms met een Buick V8 '53 special. De 760 TD met echt heel veel koppel. Ik reed de petjes eruit. Geen prbleem. Petjes bestonden toen ook. Ik was toen nog jong (30-er levensjaren), geen petje. Immers ik reed in een heuse Volvo sedan.
De tweede generatie petjes.
De tijd heeft niet stil gestaan en ook niet voor de Golfjes en de Fordjes. Ik spreek van nu. Vandaag dus. Je (en dus ook ik) hou(dt) die auto's niet meer bij! Ik ben wel ouder geworden (45) maar het gaspedaal intrappen tot op de bodem kan ik nog steeds. Dat is niet moeiijk. Die auto's met die petjes er in zijn echt bloedsnel geworden. Ze wegen stukken minder dan onze auto's en zijn voorzien van een diesel met opgevoerde turbodruk die je als 960 204pk rijder met een dikke 1,6ton rijgewicht (zet hem maar eens op de weegschaal) niet meer bijhoudt. Zelfs met een dikke Volvo turbo moet je dan alle zijlen bijzetten.
Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen. Als je met petjes een sprint trekt met een ondermaatse motor heb je gewonnen maar je legt het tegen een gemiddelde getunede Golf of Ford diesel echt af met je 200pk sterke Volvo.
PS: misschien rijden er hier in België meer getunde Golf diesels, zou kunnen, ik weet het niet. Maar die dieselautootjes met die petjes erin zijn bloedsnel is mijn ervaring.
Ik ga bijna zeggen "petje af". Niet voor die gasten (hoewel..., ik ben ook jong geweest. Eerlijk is eerlijk) maar voor de techniek.
Robert
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over de specs van de CX gti turbo, die bakken zijn zo licht dat er nog wel wat eer te behalen valt...als ie het doet