Petjes-2
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="" target="_blank">
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
We zijn natuurlijk geen forum voor taalkundigen, een foutje kan dus voorkomen (en zal niet altijd uit slordigheid gemaakt worden). Ik moet soms ook een tweede keer lezen, maar dat maakt voor mij de lol van/om/over iets niet minder. Algemene opmerking: Omdat we geen forum voor taalkundigen zijn, is het ook niet de bedoeling om elkaar op te gaan lopen controleren op evt fouten en anderen op hun fouten te wijzen, via het forum of privé bericht. Al dat verbeter leidt alleen maar af van de essentie en kan als zeer onprettig worden ervaren. We krijgen soms signalen dat mensen bevreesd zijn om een reactie te plaatsen omdat ze bang zijn voor commentaar. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Is in ieder geval niet de bedoeling die wij (sitebeheer) met de site hebben.Michael Oud schreef : Neen, ik ga af op typ/spelfouten en interpunctie. De grap, ironie of hyperbool is door soms moeilijk terug te vinden tussen de slordigheidsgfouten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euhm, ja. Dus. Komt door de Hertog Jan in de zon.mbroeren schreef : lees 'm ff terug zou ik zeggen
En Henk, je hebt gelijk, maar 't maakt 't niet minder irritant. Je ziet dat ironie, die soms überhaupt al moeilijk te vatten is via een geschreven tekst, dat op deze manier nog moeilijker is. Bovendien was 't ook lastig te volgen doordat 't in twee topics over hetzelfde onderwerp ging, dwars door elkaar heen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik prefereer toch liever gesproken tekst waarbij je elkaar kunt aankijken. Of iedergeval kunt horen. Zo ben je beter in staat om de ondertoon te begrijpen omdat je iemand's expressie erbij kunt zien als hij wat zegt..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lekker op pad met mijn Yamaha diversion 600.
Helaas niet te combineren met een petje
Wel fijn om zo af en toe door te trekken tot bijna 11000 toeren, daar kan ik dan toch wel blij van worden hoor.
Maar voluit rijden toch liever met de Volvo ( die 10 km/h harder kan).
En ik mis de automaat ipv de zesbak, je blijft schakelen.
Dus op zijn tijd ook erg fijn om te spelen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je hebt helemaal gelijk. Als je af en toe goed luistert naar wat iemand zegt, dan wordt er heel iets anders gezegd, dan wat er bedoeld wordt. Worden zinnen niet afgemaakt, taalfouten gemaakt waar je "U" tegen zegt. En nog heb je alletwee in de gaten wat de ander bedoelt. Geschreven tekst is vaak al moeilijk te lezen, als er een punt of komma ontbreekt. Rammelt de hele zin van de fouten, dan is er vaak helemaal geen soep van te koken. Vandaar dat we met z'n allen best erop mogen letten, dat er zo foutloos mogelijk (da's wat anders dan perfect Nederlands) geschreven wordt.
Daar is overigens "Voorbeeldweergave opmerking" heel handig voor. Dan kun je nog eens nalezen wat je geschreven hebt. Want wie wil er nu wat typen, als naderhand niemand snapt wat er staat?!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is.
Maar, ik kijk nogal wat werk na van 1ste jaars mbo studenten, misschien helpt dat.
Laten we uit gaan van de beste bedoelingen denk ik dan hoor.
Ik kom liever een goede monteur tegen die misschien taalzwak is dan een perfect schrijvende techniekzwakke monteur
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar als die monteur je hier op het forum iets gaat uitleggen, is het wel handig, als we begrijpen waar ie het over heeft. Natuurlijk kun je navragen wat ie bedoelt, maar dat doe je alleen als je weet dat je iets niet goed begrepen hebt. Niet als je denkt het begrepen te hebben, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is.A_A schreef : Ik kom liever een goede monteur tegen die misschien taalzwak is dan een perfect schrijvende techniekzwakke monteur
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De een gaat af op de lay-out en de ander op de strekking, ik zie waar jij een focus op hebt. Preoccupatie noemt men dat en welllicht tikje dwangneurotisch?Hoe dan ook, jouw bijdrage boeit me geen moer Michael.
Martin