waarom twitter *** is. Even andere kijk op twitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 08:45 #1354306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leest

sanshan schreef :  
p.s. michael get a life !! (laat mensen in hun waarde met al hun fouten en gebreken dit is wat mens zijn is . jij bent niets beter als al die andere je bent gewoon anders en je bent gewoon zielig bezig en waar gaat het over ? )

Lezen is toch ook een vak apart hè Will? Ik heb al een duidelijk voorbeeld heb gegeven over waarom ik zo reageer, en dat ik duidelijk in zie dat ieder zijn talenten heeft. Bovendien had ik niets aan te merken op spelling van mensen in dit topic, ik gebruikte het om een punt te maken over mensen die twitter gebruiken voor kleinburgerlijke nonsens. Overigens heb ik zelden iemand zichzelf zo snel zien tegenspreken als jij in bovenstaand stukje deed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 08:46 #1354307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Tomaat schreef : is niet ècht lekker Nederlands mijn redactionele vriend, hoewel ik het begrijp en me er in kan vinden.

Ik heb wel eens betere zinnen gebouwd, soit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 08:49 #1354302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom

sanshan schreef : leg dit maar eens uit in afrika !

moeten wij Twitter in Afrika uitleggen? Waar gáát dit over?
Ik zou zeggen blijf maar lekker hangen aan je paard en wagen, rooksignalen  en je wastobbe

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 08:49 #1354308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist

Mathy schreef : Waarmee maar weer bewezen is, dat niet het medium slecht is, maar wat we (er in veel gevallen) mee doen.  Net als met o.a. televisie.  Met het medium is niks mis, maar er zitten te veel mensen op, die niks te zeggen hebben, maar wel menen dat tegen iedereen te moeten zeggen.  Terwijl er op andere plekken in deze wereld mensen zijn, die wel wat te melden hebben.  Omdat ze, hoe paradoxaal dat in eerste instantie ook klinkt, niet zeggen mogen, wat ze zeggen willen.  Net als veel andere zaken, is ook vrijheid iets waarvan te weinig niet goed is, maar overdaad niet altijd tot tevredenheid leidt.

Voila. De spijker vól op de kop. En het zelfde als op tv: vind je de programmering van SBS6 slecht, dan kijk je er niet naar. Vind je de tweets van iemand die je volgt niet boeiend, dan stop je met die persoon volgen. Je hebt er zelf ooit voor gekozen om te gaan lezen wat Priscilla1991 mekkert. (Ja, ik stereotypeer hier)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 08:58 #1354311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
zo twietdraadboekeren we lekker door met z'n allen, heeeerlijk!
Grappig wel om te lezen dat de grootste tegenstanders hier tòch de langste stukjes neer plempen. Stiekum willen ze dan ook wel Twitteren en Facebooken maar ja ze hebben nu eenmaal tegengestemd dus......volhouden hè.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 09:05 #1354314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maar
Ja maar Frans, die lange stukken hebben toch veel te veel tekens voor een tweet. Daar wringt de schoen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 09:59 #1354317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Datte!

Michael Oud schreef :

Mathy schreef : Waarmee maar weer bewezen is, dat niet het medium slecht is, maar wat we (er in veel gevallen) mee doen.  Net als met o.a. televisie.  Met het medium is niks mis, maar er zitten te veel mensen op, die niks te zeggen hebben, maar wel menen dat tegen iedereen te moeten zeggen.  Terwijl er op andere plekken in deze wereld mensen zijn, die wel wat te melden hebben.  Omdat ze, hoe paradoxaal dat in eerste instantie ook klinkt, niet zeggen mogen, wat ze zeggen willen.  Net als veel andere zaken, is ook vrijheid iets waarvan te weinig niet goed is, maar overdaad niet altijd tot tevredenheid leidt.

Voila. De spijker vól op de kop. En het zelfde als op tv: vind je de programmering van SBS6 slecht, dan kijk je er niet naar. Vind je de tweets van iemand die je volgt niet boeiend, dan stop je met die persoon volgen. Je hebt er zelf ooit voor gekozen om te gaan lezen wat Priscilla1991 mekkert. (Ja, ik stereotypeer hier)

Zo is het maar net!
Ik kan (gelukkig) niet bepalen wat jij wel of niet goed vindt of wil volgen en andersom.
En verder is het onschuldig vermaak voor mij met leuke kanten. Wat ik overigens wel storend vind is dat bedrijven het zien als "marketinginstrument"  Dat zijn dingen die ik niet volg en ook meteen block. En over twee jaar hebben we weer een ander tooltje want dan is de nieuwigheid er af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 12:53 #1354346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Technologie anno 2012.
Er zijn een hoop mensen die de huidige social media maar niks vinden, prima natuurlijk, maar doe even normaal....

'vroeger' kende je iedereen in de straat en kletste e met de buren over de afgrijselijke kleuren van het huis aan de overkant.
'tegenwoordig' wordt dat nog wel eens via social media gedaan.
Waarom zou je je daar druk over maken?

Wat betreft spelling, grammatica en de Nederlandsche taal, misschien is het alleen mij opgevallen, maar er komen steeds meer forumgebruikers waar bij een stuk tekst soms bijna vertaald moet worden.
En niet alleen op dit forum hoor..
Daar kan ik me als 'jeugd van tegenwoordig' zijnde kapot aan ergeren.
Ja! Want alle jeugd van tegenwoordig kent alleen nog maar twitter/sms taal. Toch?!!
En als ik dan sommige stukjes lees wordt ik daar echt 'emosineel' van, want stel dat die mensen een brief naar een instantie moeten sturen... Dan wordt je toch uitgelachen?

Maar zou twitter of andere social media daar de oorzaak van zijn?
Ik denk het niet, gewoon terug naar school schoppen.
Kom maar terug als je fatsoenlijk nederlands kunt schrijven en lezen en tevens de spelling, grammatica en punctuatie onder controle hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 14:13 #1354356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat

Michael Oud schreef : Ja maar Frans, die lange stukken hebben toch veel te veel tekens voor een tweet. Daar wringt de schoen.

weet ik toch niet Michael, ik twitter niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 14:53 #1354357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voortschrijdend inzicht?

Jelmar86 schreef : gewoon terug naar school schoppen. Kom maar terug als je fatsoenlijk nederlands kunt schrijven en lezen en tevens de spelling, grammatica en punctuatie onder controle hebt.

Mee eens, echter een jaar geleden schreef je nog;

Jelmar86 schreef : Het begint hier dus te lijken op het geweldige programma 'keeping up appearances' (schone schijn in het Nederlands).
....... maar we moeten ons dus wel qua taal voordoen alsof we allemaal een Master in Nederlandse Taal (& cultuur heet het officieel) hebben?
Ik zal niet persoonlijk worden, maar hier krijg ik dus een afgrijselijk nare smaak van in m'n mond..

Enfin, waarvan akte ......

Moderators: Jerry Stam