waarom twitter *** is. Even andere kijk op twitter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 13:50 #1092203 door V700 register
<h1>Column | Waarom Twitter *** is</h1><div class="cmshtml">Ik heb het nooit begrepen, Twitter. Natuurlijk, als het op nieuwsgaring en -verspreiding aankomt, is het een ongekend handig medium, al kun je twijfelen over de authenticiteit van sommige berichten. Een prima uitvinding, prachtig. Maar de schaamteloze megalomanie van de vele duizenden twitteraars die de hele dag niets anders doen dan hun volgers deel te maken van hun geestdodend saaie leven, irriteert me mateloos. Eerlijk waar, wát een ongebreidelde zelfverheerlijking om te denken dat er daadwerkelijk mensen geïnteresseerd zijn in het feit dat je net wakker bent, dat je in de trein zit of dat je met je sok om je *** aan de caissière van de apotheek denkt. Het idee dat mensen de hele dag op de hoogte willen blijven van wat je aan het doen bent. Reken maar van fucking nee.
Kan iemand het me alsjeblieft uitleggen? Meetwitteren over een voetbalwedstrijd, waarom? Waarom pak je, in plaats van de herhaling van het doelpunt te kijken, je telefoon om te twitteren dat er gescoord is. Voor wie doe je het? Niet voor je voetballiefhebbende volgers, want die zitten zelf te kijken. De rest van je volgers dan? Nee, ook niet, want zij zijn druk bezig de reet van Angela Groothuizen bij The Voice of Holland te bespreken, samen met de rest van zwakzinnig Nederland. Of ze zijn bezig zichzelf in te checken bij de lokale Starbucks. Om tien minuten later een foto te posten van een grote Latte Machiato. Wooptiedoo. Superinteressant.En dan hashtags. Nog zo iets. Handig om het nieuws op de voet te kunnen volgen, of als je wilt weten waar de goedkoopste shoarmatent van Schubbe***veen zit. Komt er rook uit je laptop? #durftevragen biedt uitkomst. Maar mensen die hun eigen hashtags maken als #zuchtalweerziek, #daargaatjenachtrust of #waterookgebeurtaltijdblijvenlachen zijn het trieste uitschot van de Twittersamenleving en mogen van mij met een priem door de handpalm aan hun bureau worden vastgepind. Wat een aandachttrekkerij. Dus de hond van de buren blaft en je ligt nu wakker? Meisje toch. Je neus zit verstopt en nu kun je een week niet fluiten? Ik stuur gelijk een fruitmand.Dit zijn de mensen die waarschuwen dat ze een week onbereikbaar, want op vakantie, zijn, maar tijdens diezelfde vakantie de hele timeline volspammen. Iedere vliegtuigterminal, iedere cocktail en elke hoek van de goedkope hotelkamer verschijnt online. #genietenhoor.Misschien ben ik hopeloos ouderwets, maar gezien mijn jeugdige leeftijd betwijfel ik dat ten zeerste. Het heeft te maken met het feit dat mensen niets liever willen dan belangrijk gevonden worden, en naast Facebook is Twitter bij uitstek een medium om je te profileren. Iedereen wil uniek en bijzonder gevonden worden. Begrijp ik, wil ik ook. Je kunt de tv niet aanzetten of je zapt langs een of andere gare talentenshow. Ik Wed dat Ik het Kan, waarin een man in een jurk en met een kruis om zijn nek beweert tientallen kinderen te kunnen misbruiken en er nog mee weg te kunnen komen ook. Of Hollands Next Top Model, waar een groep van tien vrouwen kijkt wie het langst niet kan eten en dan als eerste door de brievenbus past.Alsjeblieft, beperk je berichtenstroom een beetje tot wat interessant is. Ja, de trein heeft altijd vertraging. Ja, maandagen zijn ***. En nee, <a href=" www.studentenpolis.nl/home ">ziek zijn is niet leuk. Ik geloof het allemaal wel, Twitter maar lekker een eind weg, ik stop met lezen.#solonggayboysN.B. Oh, en alsjeblieft, link je Twitter-account niet door naar Facebook, dan krijg ik die onzin alsnog voor mijn kiezen. Thanks.Volg hoe laat ik wakker word, wat ik eet en hoe vaak ik per dag naar de wc ga: @Alex_Fernando_S
Auteur: www.studenten.net/overig/studentredacteuren/89/Alex_Fernando " target="_blank">Alex Fernando

EDIT MODERATORSchuttingtaal verwijderdEND EDIT</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 13:54 #1354214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen
woord aan toe te voegen !
helemaal mee eens .
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 14:34 #1354215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tranen in de ogen en een lach op m,n gezicht
Ik ben het helemaal eens met je !
Geen woord meer aan toe tevoegen.

( doen we nu niet een klein beetje hetzelfde ? )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 15:25 #1354217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twitter handig voor de samenleving en jezelf.
Zelden zulk geneuzel gelezen.
Als je er last van hebt stop dan met twitter volgen.
Naar mijn mening zit leeftijd zit in beleving, niet in het aantal jaren dat je oud bent.
Mensen willen graag dingen delen, net als jij met je ergernis. Prima dat je dat doet. Ik erger me er niet aan, neem het tot mij en reageer wel zoals nu of niet.
Sterker nog ik twitter met regelmaat en daar zitten tips tussen voor ondernemers, maar ook eenvoudige dingen over voetbal, gemeenteraad, Waterschap enz.
Het is een stuk van jezelf, wat velen meebeleven of niet.
Overigens kun jeal te rotte teksten gewoon laten verwijderen door Twitter, het is net als hier mogelijk.
Ik kijk naar de leuke kanten. Kan net als bij Facebook en Linkedin iemand feliciteren, mee blij voelen enz.
Twitter is een prettig medium in het hele gamma van Social Media.
Zoals nu hele volksstammen alweer naar Google Plus gaan.
Verder deel ik je mening dat het koppelen van twitteraccounts aan Linkedin of Facebook killing is.
Groeten en geniet van de sociale media
@jankramerco Mocht je toch stiekem willen volgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 15:58 #1354222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben het met buitenkantrechts
ben het met buitenkantrechts eens. Als je niet van twitter houd dan gewoon niet naar kijken. Vind het informatief en twitter ook regelmatig. Ontvang bijvoorbeeld A2000 meldingen via twitter op mijn telefoon.
Bekijk aanbiedingen van zakenrelaties etc.
Net als Linkedin en Facebook gewoon leuk tijdverdrijf en soms interessant.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 16:13 #1354223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zitten
jullie niet allemaal te twitteren hier?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 17:11 #1354229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geneuzel
Sjonge jonge jonge wat een dom en zielig stukje .... Voor mij kan het meteen de prullenbak in.
ALS JE HET NIKS VINDT BLIJF ER DAN WEG!  
Of ga er Uberhaupt niet naar toe ! en al helemaal niet als je er niks van snapt.  Ga lekker de latijnse bijbel overschrijven bij kaarslicht of zo.
Ik bedoel, ik ga ook niet bij voetballen kijken vanwege, van wat ik vind,  de grote hoeveelheid randdebielen.
En ja ik begrijp heus wel dat het net als mijn stukje,  maar een mening is. En nog wel geknipt en geplakt van een ander.  Klaarblijkelijk zelf geen inspiratie om iets zelf te verzinnen?
En inderdaad je hebt gelijk Frans, ze zijn hier ook aan het twitteren, maar dan met meer dan 140 tekens.
En voor de liefhebbers zal ik desgevraagd wel eens uitleggen waarom het wel leuk is, en desgevraagd hoe je er wel mee moet omgaan,  maar dat past niet in 140 tekens, en ook niet in een posting hier,  want dat is gewoonweg te veel om op te noemen.
volg mij!
op <a href=" www.twitter.com/hakenhaai "> www.twitter.com/hakenhaai of op pinterest of op facebook of op instagram, of op de snelweg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 18:04 #1354231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfff....
Gelukkig heb je 't in de KLETShoek gezet, John.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 18:13 #1354232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaak
John, Will en Henk, hoeveel concrete ervaring hebben jullie met twitter?
En even in het algemeen over twitter: als ik soms na een opvallende televisie uitzending eventjes een persoonlijk twitter onderzoekje doe waarin ik reacties peil, valt me op dat er een hoop mensen op twitter zitten die op cultureel en historisch vlak alles behalve erudiet zijn, maar tegelijk wel hun daardoor kant noch wal rakende mening willen spuwen. Sarcasme en ironie lijken niet in het leven van die mensen te bestaan. Of ze tillen het naar een bijzonder hoog niveau, maar spelling doet vaak vermoeden dat het eerste het geval is. Maar om dat te missen, kun je natuurlijk ook gewoon selectief zijn in wie je volgt. Iets wat je sowieso zou moeten zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 18:17 #1354233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig dit
Ondanks dat de titel duidelijk is en aangeeft dat het een klaagzang over Twitter is, voelen sommigen zich geroepen te verkondigen dat als je zo`n hekel hebt aan twitter, dat je dan niet moet kijken op twitter.
Maar dat is toch een beetje hetzelfde als dit topic openen? Als je geen zin hebt om negatieve dingen over twitter te lezen, dan open je het toch niet?  

Moderators: Jerry Stam