Hetze of bescherming?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 00:49 #1344465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gedoe
Goh Gerben wat zeg je dit netjes, ik had hele andere woorden in het hoofd
Groeten,Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 00:51 #1344467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet modereren

geejee schreef :  Moet kunnen en mag m.i. niet ongewenst zijn op dit openbare forum..., vermits..., juist ja!

Inderdaad is er hierboven niet gemodereerd (afgezien van een paar namen die ik heb weggehaald omdat dat de personen in kwestie schade zou kunnen toebrengen).
Doordat Miquel de correspondentie met ons integraal geknipt en geplakt heeft is ons standpunt helder, neem ik aan.
Helaas heeft hij ook direct de juistheid van onze beslissing aangetoond door opnieuw met een ander account in te loggen en de openbaarheid te zoeken. Ook dat account is nu geblokkeerd. Dingo zal aan deze discussie dus niet meer deelnemen.
Miquel heeft de e-mail adressen van de webmaster en het bestuur en kan daar dus met zijn klachten terecht.
Pieter (moderator)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 01:03 #1344469 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gezellig hierzo
Vecht die ellende ergens anders uit.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 07:48 #1344480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleuterschool
Zijn we hier nu volwassen mensen of zitten we nog op de kleuterschool.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 09:30 #1344493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet?
Tis een kleuterklas, moet jij inmiddels ervaring mee hebben Henk ;)

Nu nog een sexy juffrouw genaamd Toos!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 09:44 #1344495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mening?
Beste Volvo liefhebbers,

Ik zou graag nogmaals van de door mijzelf gecreeerde gelegenheid gebruik willen maken het een en ander uit te leggen.
Ik zal dit zonder namen te noemen, zonder mensen te schofferen en zonder met mijn vingertje te gaan wijzen doen met inachtneming van de fatsoensnormen die van een volwassen person verwacht kunnen worden. Het gaat hier om mijn mening, die hoeft niet gedeelt te worden en een ieder staat vrij het zijne erover te denken. Dat ik van mening ben dit op deze manier te moeten doen komt voort uit, in mijn ogen, achterkamertjes politiek, waarin dingen worden besloten die mij persoonlijk raken, maar waar een hele vereniging op aangekeken wordt.

Er zijn in het verleden wat vervelende dingen gebeurd tussen mij en andere site gebruikers, dit heb ik toen d’r tijd bewust buiten de site gehouden omdat dergelijke meningsverschillen niet thuis horen op een openbaar forum als de V700 Verenigings site, dat anderen wel gekozen hebben om de site te gebruiken om deze kwestie publiekelijk te maken is jammer, maar was voor mij nog geen redden dit ook te doen. Ik heb met die gene buiten de site contact gehad en geprobeerd het een en ander op te lossen, wat helaas erg moeizaam verliep. Het bestuur werd gevraagd zich hierover uit te spreken maar heeft laten weten geen partij te willen zijn in dit soort zaken, een verstandig besluit naar mijn mening. En zo is dit dus ook verder buiten de vereniging om verder geregeld.
Door het publiekelijk maken van de kwestie door 1 van de partijen, met naam en toenaam te schrijven én met het openbaar schofferen van mij als persoon zagen een aantal andere (dus niet de persoon in kwestie maar leden die er totaal niets meet e maken hadden) leden dit als ‘kans’ mij persoonlijk, zowel hier op de site als daarbuiten, door het slijk te halen, te schofferen, te bedreigen en mij aan de schandpaal te nagelen. Op al deze dingen heb ik toen niet gereageerd, igg niet openbaar op deze site, wel heb ik toen besloten, omdat het bestuur zich niet geroepen voelde na herhadelijk aandringen van mij hier een einde aan te maken, mij terug te trekken als lid en als regio coordinator. Ik heb toe nook duidelijk aan het bestuur aangegeven waarom ik dit gedaan heb en hoopte, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat zij hierin misschien als nog een kant zouden kiezen.

Vervolgens besloot ik na enige tijd weer op de site te gaan kijken, niet wetende dat mijn ‘oude’ account nog werkte heb ik, zonder dat werkelijk te controleren, een nieuw account aangemaakt. Ik merkte dat ik het prettig vond tot op bepaalde hoogte ‘anoniem’ te kunnen zijn, in zo verre dat ik zelf kon kiezen wie mij met naam en toenaam zou herkennen aangezien ik het risico dat oude dingen weer opgerakeld zouden worden of dat de schofferingen en bedreigingen weer zouden gaan plaats vinden. Een bepaalde anoniemiteit die velen hier op de site gebruiken om welke redden dan ook.
Het moderatorteam vroeg mij in een persoonlijk mailtje of ik misschien dezelfde was als Miquelangelo en wees mij op het feit dat het hebben van 2 accounts op deze site niet is toegestaan. Mijn oude account werkte nog dus het vriendelijk verzoek of ik daar gebruik van wilde maken en ze zouden het nieuwe account (Volvo164) blokkeren.
In een reactive daarop heb ik aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest van het feit dat twee accounts hebben tegen de regels van de vereniging was, en ze verzocht, om voor mij geode redenen die ik ook heb uitgelegd, niet het Volvo164 account te blokkeren maar juist mijn oude account, waarvan ik in de veronderstelling was dat deze niet meer bestond. Naar mijn mening een heel beleefde en goed onderbouwd verzoek waar niemand schade aan heeft.

De reactie die ik daarop van het bestuur kreeg was dat ik helemaal niet meer welkom was op de site. Ik kan deze reactive op geen enkele manier rijmen met wat er daarvoor allemaal gebeurd is. Het lijkt ineens alsof het bestuur tóch partij kiest zonder van de hoed en de rand te weten, dat het bestuur toch met twee maten meet door niet te reageren op mijn aangifte over gedragingen van een aantal personen, en deze dus blijkbaar zelfs in bescherming neemt. Dat het bestuur dus toch censuur pleegd door het mij onmogelijk te maken te reageren op de site door middel van een algehele blokkade mijns persoons/en zelfs een blokkade van mijn IP-adres! .
Dat mijn reactive gisteren geen schoonheids prijs verdiend daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, en een excuus van mijn kant is dan ook wel op zijn plaats… maar dit soort zaken gaan naar mijn mening de hele vereniging aan en niet alleen het bestuur, het is een beleidsvorm met ver strekkende gevolgen en aangezien JULLIE de vereniging zijn, vind ik ook dat JULLIE het moeten weten, en dan rest mij niets anders dan dat op deze manier te doen. Ik hoop dat di teen discussie teweeg brengt en dat mensen gaan nadenken over hoe je wel en niet met elkaar om gaat op een openbaar forum als deze…. Dit is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn….
Verder zal ik mijn ‘verlies’, voor zover het een verlies is natuurlijk, nemen en wens ik jullie alle goeds en vele veilige kilometers

Gulle Groet,

Miquel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 09:51 #1344496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een

Pietjeprecies schreef : Dingo zal aan deze discussie dus niet meer deelnemen.
Pieter (moderator)

forum is om te discuseren of je het nou leuk vindt of niet. Zoniet, lees dan niet mee. Ik (en vele anderen die wèl hun ongezouten mening hebben geventileerd) weet bij god niet waar het over gaat maar vind het zwak om iemand te blokken die zijn zegje wil doen. Elk verhaal heeft 2 kanten!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 09:57 #1344498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik

Johannes schreef : Beste Volvo liefhebbers, Ik zou graag nogmaals van de door mijzelf gecreeerde gelegenheid gebruik willen maken het een en ander uit te leggen. Ik zal dit zonder namen te noemen, zonder mensen te schofferen en zonder met mijn vingertje te gaan wijzen doen met inachtneming van de fatsoensnormen die van een volwassen person verwacht kunnen worden. Het gaat hier om mijn mening, die hoeft niet gedeelt te worden en een ieder staat vrij het zijne erover te denken. Dat ik van mening ben dit op deze manier te moeten doen komt voort uit, in mijn ogen, achterkamertjes politiek, waarin dingen worden besloten die mij persoonlijk raken, maar waar een hele vereniging op aangekeken wordt. Er zijn in het verleden wat vervelende dingen gebeurd tussen mij en andere site gebruikers, dit heb ik toen d’r tijd bewust buiten de site gehouden omdat dergelijke meningsverschillen niet thuis horen op een openbaar forum als de V700 Verenigings site, dat anderen wel gekozen hebben om de site te gebruiken om deze kwestie publiekelijk te maken is jammer, maar was voor mij nog geen redden dit ook te doen. Ik heb met die gene buiten de site contact gehad en geprobeerd het een en ander op te lossen, wat helaas erg moeizaam verliep. Het bestuur werd gevraagd zich hierover uit te spreken maar heeft laten weten geen partij te willen zijn in dit soort zaken, een verstandig besluit naar mijn mening. En zo is dit dus ook verder buiten de vereniging om verder geregeld. Door het publiekelijk maken van de kwestie door 1 van de partijen, met naam en toenaam te schrijven én met het openbaar schofferen van mij als persoon zagen een aantal andere (dus niet de persoon in kwestie maar leden die er totaal niets meet e maken hadden) leden dit als ‘kans’ mij persoonlijk, zowel hier op de site als daarbuiten, door het slijk te halen, te schofferen, te bedreigen en mij aan de schandpaal te nagelen. Op al deze dingen heb ik toen niet gereageerd, igg niet openbaar op deze site, wel heb ik toen besloten, omdat het bestuur zich niet geroepen voelde na herhadelijk aandringen van mij hier een einde aan te maken, mij terug te trekken als lid en als regio coordinator. Ik heb toe nook duidelijk aan het bestuur aangegeven waarom ik dit gedaan heb en hoopte, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat zij hierin misschien als nog een kant zouden kiezen. Vervolgens besloot ik na enige tijd weer op de site te gaan kijken, niet wetende dat mijn ‘oude’ account nog werkte heb ik, zonder dat werkelijk te controleren, een nieuw account aangemaakt. Ik merkte dat ik het prettig vond tot op bepaalde hoogte ‘anoniem’ te kunnen zijn, in zo verre dat ik zelf kon kiezen wie mij met naam en toenaam zou herkennen aangezien ik het risico dat oude dingen weer opgerakeld zouden worden of dat de schofferingen en bedreigingen weer zouden gaan plaats vinden. Een bepaalde anoniemiteit die velen hier op de site gebruiken om welke redden dan ook. Het moderatorteam vroeg mij in een persoonlijk mailtje of ik misschien dezelfde was als Miquelangelo en wees mij op het feit dat het hebben van 2 accounts op deze site niet is toegestaan. Mijn oude account werkte nog dus het vriendelijk verzoek of ik daar gebruik van wilde maken en ze zouden het nieuwe account (Volvo164) blokkeren. In een reactive daarop heb ik aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest van het feit dat twee accounts hebben tegen de regels van de vereniging was, en ze verzocht, om voor mij geode redenen die ik ook heb uitgelegd, niet het Volvo164 account te blokkeren maar juist mijn oude account, waarvan ik in de veronderstelling was dat deze niet meer bestond. Naar mijn mening een heel beleefde en goed onderbouwd verzoek waar niemand schade aan heeft. De reactie die ik daarop van het bestuur kreeg was dat ik helemaal niet meer welkom was op de site. Ik kan deze reactive op geen enkele manier rijmen met wat er daarvoor allemaal gebeurd is. Het lijkt ineens alsof het bestuur tóch partij kiest zonder van de hoed en de rand te weten, dat het bestuur toch met twee maten meet door niet te reageren op mijn aangifte over gedragingen van een aantal personen, en deze dus blijkbaar zelfs in bescherming neemt. Dat het bestuur dus toch censuur pleegd door het mij onmogelijk te maken te reageren op de site door middel van een algehele blokkade mijns persoons/en zelfs een blokkade van mijn IP-adres! . Dat mijn reactive gisteren geen schoonheids prijs verdiend daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, en een excuus van mijn kant is dan ook wel op zijn plaats… maar dit soort zaken gaan naar mijn mening de hele vereniging aan en niet alleen het bestuur, het is een beleidsvorm met ver strekkende gevolgen en aangezien JULLIE de vereniging zijn, vind ik ook dat JULLIE het moeten weten, en dan rest mij niets anders dan dat op deze manier te doen. Ik hoop dat di teen discussie teweeg brengt en dat mensen gaan nadenken over hoe je wel en niet met elkaar om gaat op een openbaar forum als deze…. Dit is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn…. Verder zal ik mijn ‘verlies’, voor zover het een verlies is natuurlijk, nemen en wens ik jullie alle goeds en vele veilige kilometers Gulle Groet, Miquel

moet zeggen dat sommige moderatoren (moderators moderata) er idd een partijdige vorm van modereren op na houden!! Proefondervindelijk heb ik dat meerdere malen ondervonden, ja!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 09:59 #1344499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sta met mijn oren te klapperen !
En elke dag hoor je hier in Nederland:
Wij zijn vooruitstrevend, innovatief, tolerant, meegaand, sociaal en tot slot;
We hebben een voorbeeldfunctie voor de wereld !..

Ik zal wel gek zijn, maar ik zie steeds meer hufterig gedrag.
Lekker zo..
Triest, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 10:40 #1344502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werelden gescheiden houden svp
Ik heb met meerdere mensen, al dan niet op basis van commercie of "vriendendienst" de nodige ervarigen gehad; eigenlijk geen een daarvan was negatief. Het zou kunnen gebeuren maar dan is dat mijn probleem met die ander, en daar heeft het bestuur niets mee te maken, evenmin als de moderatoren of andere leden, tenzij ze ook genept zouden zijn.
Wat je nu krijgt is dat "het bestuur" zich heeft laten betrekken bij iets waar ze formeel helemaal niets mee te maken heeft, tenzij de kwaadwillige zich uitgeeft als lid van het bestuur en namens hen zou handelen.
Het is voor mij bizar dat mensen hun lidmaatschap op zouden zeggen vanwege de rol van het bestuur maar ik kan me wel indenken dat mensen zich in de kou gezet voelen als het bestuur partij kiest. Ik ben al sinds 1986 lid van de Wegenwacht (daarvoor ook, tussentijds een zakenauto) Als ik problemen zou hebben met XX omdat hij mij bedonderd heeft via een advertentie in dat blaadje van ze neem ik niet aan dat Van Woerekom zich ermee zal bemoeien. Als er heel veel dezelfde klachten komen zal de juridische afdeling ooit ingrijpen maar niet zomaar omdat er een of twee problemen zijn. Waarbij ik altijd uitga dat er twee beelden zijn van dezelfde gebeurtenis.
Het effect van die verstrengeling van competenties is duidelijk zichtbaar in deze discussie, en ik denk dat je dat als vereniging niet moet willen. Tenzij er graverende bewijzen voor malafide praktijken zijn, dan stuur je een aangetekend schrijven naar de persoon, geeft hem 8 dagen om te reageren c.q. het probleem op te lossen en dan kun je, met volledige openheid, aangeven dat hij geroyeerd is. Met beperkte omschrijving van waarom het gebeurd is.
Zo te lezen zijn er diverse mensen die problemen hebben gehad met Miquel maar meer nog die een positief verhaal hebben afgestoken. Vergeet niet dat de afspraken tussen twee mensen meestal niet verder komen dan die twee mensen, tenzij een van hen een probleem heeft of denkt te hebben.
Dus formeel mijn verzoek om Miquel de kans te geven zich weer aan te sluiten bij dit forum met van mijn part een proeftijd.

Want: wat als iemand mijn tips zou lezen over het vervangen van de koppakking en het vervolgens ook doet; kans is groter dan 100% dat de motor aan gort gaat. Wie is dan dommer? Ik, als erkend a-techneut die iets geschreven heeft onder invloed van weet ik wat vor spul, de eigenaar van een ontmotorde volvo die al net zo technisch is als ik of het bestuur omdat jullie niet alle technische tips nalezen en controleren?

En voortaan dus geen rechter spelen bij foutgelopen zaken, hoe sneu het ook voor het "slachtoffer" is. Ook als een slachtoffer lid mocht zijn van een bepaalde vriendengroep of bij dezelfde voetbalclub zitten. Ik stel voor dat jullie dit met enige regelmaat plaatsten!
HET BESTUUR EN DE MODERATOREN ZIJN NIET AANSPRAKELIJK VOOR HETGEEN GEPOST WORDT EN/OF FORMEEL OF INFORMEEL TUSSEN DE VERENIGINGSLEDEN EN DE FORUMDEELNEMERS WORDT BESPROKEN EN/OF AFGESPROKEN AL DAN NIET OP BASIS VAN COMMERCIELE OVERWEGINGEN.
Wijsheid en plezier toegewenst!
JohnPeter
PS: op grond van eerdere ervaringen heb ik nog wel een gerespecteerd adres voor kop- en andere herstelwerken ;)

Moderators: Jerry Stam