Gewichtsklasse autobanden: van invloed op rijeigenschappen?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 08:23 #1344123
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Geluid
Bij m'n dura-grip banden vindt ik het geluid wel meevallen. (Caddy)
Onder m'n Volvo, 's winters Ultragrip 7 15", 's zomers Mich. Primacy 16".
Ik vind die winterbanden beter qwa geluid en confort dan die zo geroemde Michelins.
Die neem ik dus nooit meer.
Onder m'n Volvo, 's winters Ultragrip 7 15", 's zomers Mich. Primacy 16".
Ik vind die winterbanden beter qwa geluid en confort dan die zo geroemde Michelins.
Die neem ik dus nooit meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 08:58 #1344124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herken ik ook; met winterbanden is de auto stiller
Onze S70 gebruiken we vooral in de stad en voor in de winter. Die is dan ook, als enige, voorzien van winterbanden (Continental TS). Deze zijn beslist stiller, en door een iets hogere zijwang, comfortabeler dan de Pirelli's Cinturato die we in de zomer onder de wagen gebruiken. Het is daarom ook heerlijk toeven in de S70.
Ik herinner me van vroeger, dat Goodyears ook veel stiller waren dan de Pirelli's die onder m'n vaders auto zaten. Kan soms echt een wereld van verschil zijn.
Ik herinner me van vroeger, dat Goodyears ook veel stiller waren dan de Pirelli's die onder m'n vaders auto zaten. Kan soms echt een wereld van verschil zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2012 10:43 #1344129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dieper?
De banden waar ik het over had hadden geen dieper profiel en waren verder gewone Michelins hoor. Maar misschien bestaan ze al lang niet meer.
Moderators: Jerry Stam