Taal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat kunnen jullie (we) over taal en taalgebruik ouwenelissen!
Het blijkt dus maar weer dat taal een levend "iets" is wat constant aan verandering onderhevig is. ALs we niet oppassen dan komt er bijna nog oorlog van.
Wat ik nog wel even wilde opmerkingen: IQ kan je meten en verteld alleen maar over hoe je bepaalde dingen zou kunnen oplossen. Het gaat erom wat je ermee doet!
EQ en Soc. Emo. vind ik vele malen belangrijker,dat is niet te meten (in getallentjes uit te drukken)
Je kunt nog zo'n hoog IQ hebben, als je Soc. Emo. niet spoort hebt je er niets aan.
@ marleen: erudiet..... op welke manier bedoel je dat? Als iemand die veel heeft gelezen, een brede ontwikkeling, gestudeerd of uitgebreide kennis? (zo maar een paar betekenissen van het woord)
Maar ik heb er wel om gegniffeld.
OH ja, vooral het interpreteren van tekst is zo ontzettend lastig: hoe heeft de schrijver het bedoeld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan ik dus niet accepteren. Blijf a.u.b. langer vasthouden aan de huidige juiste taal. De Engelse woorden sluipen er snel in tegenwoordig. En waarom? Er zijn overigens mooie Nederlandse vertalingen voorhanden. Niet dat dat een erkend Nederlands woord is maar kijk eens naar de Duitsers en Belgen bijvoorbeeld hoe zijn omgaan met het gebruik van de taal.ruspek schreef : Het blijkt dus maar weer dat taal een levend "iets" is wat constant aan verandering onderhevig is.
Je hoeft toch ook niet veel gebruikte afkortingen uit SMS berichten op te nemen in het woordenboek als officiële afkortingen "omdat het zo vaak wordt toegepast"?....
Groeten,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bedoelt natuurlijk,robertm schreef : ... SMS berichten ...
korte tekstberichten dienst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of initiëren.Michael Oud schreef : Of er een goed Nederlands alternatief is voor triggeren. Activeren, dat lijkt me een mooie.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij "triggeren" stel ik me een kortdurende activering van een proces voor, dat ook doorloopt nadat de "trigger" allang voorbij is. Bij "activeren" kun je het ook over een langerdurende opstartperiode hebben in mijn ogen.Michael Oud schreef : Of er een goed Nederlands alternatief is voor triggeren. Activeren, dat lijkt me een mooie.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is juist! Of misschien directer vertaald: korte berichtendienst. Een k.b.d. zeg maar. Moeilijk, want "SMS" wordt niet alleen door de Nederlanders gebezigd. Maar er zijn zaken zoals "computer". Zelfs de Fransen en Duitsers hebben hier hun eigen woord voor. Zoals ordinateur respectievelijk "Rechner". Een heel goed woord in onze taal is rekenaar.jwielsma schreef :
Je bedoelt natuurlijk,robertm schreef : ... SMS berichten ...
korte tekstberichten dienst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-