Wat is oud ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 12:30 #1302952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht onlangs dezelfde richting op...
Allereerst: dat is natuurlijk nog piepjong... 16j en 100k km....
Nu zat ik onlangs ook over leeftijden te denken. Mijn auto wordt dit jaar 25, en doet het inmiddels (met dank aan oa Timen!) weer super. Stil, bijna rammelvrij, snel (!) en verschrikkelijk comfortabel. Hij heeft er nu zo'n 240k op zitten.
Volgens mij tellen Volvo-jaren gewoon anders dan bij veel andere merken.
Vergelijk je het met nieuwe auto's, dan moet ik wat meer onderhoud plegen. Er zit geen ABS op, maar verbruik, lekker rijdende snelheid en betrouwbaarheid verschillen nauwelijks.
Oud, dat is voor mensen die status ontlenen aan de leeftijd van hun auto Ik geniet liever van de kwaliteit. Zou iedereen zo denken dan zag de automarkt er heel anders uit...
Nu zat ik onlangs ook over leeftijden te denken. Mijn auto wordt dit jaar 25, en doet het inmiddels (met dank aan oa Timen!) weer super. Stil, bijna rammelvrij, snel (!) en verschrikkelijk comfortabel. Hij heeft er nu zo'n 240k op zitten.
Volgens mij tellen Volvo-jaren gewoon anders dan bij veel andere merken.
Vergelijk je het met nieuwe auto's, dan moet ik wat meer onderhoud plegen. Er zit geen ABS op, maar verbruik, lekker rijdende snelheid en betrouwbaarheid verschillen nauwelijks.
Oud, dat is voor mensen die status ontlenen aan de leeftijd van hun auto Ik geniet liever van de kwaliteit. Zou iedereen zo denken dan zag de automarkt er heel anders uit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 12:30 #1302953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 11 cent..
in dat soort gevallen zeg ik altijd:
Och, ik weet het niet, ze kost mij 11 cent per kilometer.........(dan zie je ze al denken;-) en dan na een paar seconden wachttijd:
Oh ja, dat is inclusief aanschafprijs, afschrijving, brandstoffen, onderhoud, alle onderdelen, verzekering en belasting en alle snoepgoed, koffie en koekjes onderweg
Och, ik weet het niet, ze kost mij 11 cent per kilometer.........(dan zie je ze al denken;-) en dan na een paar seconden wachttijd:
Oh ja, dat is inclusief aanschafprijs, afschrijving, brandstoffen, onderhoud, alle onderdelen, verzekering en belasting en alle snoepgoed, koffie en koekjes onderweg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 12:33 #1302954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe
Doe ik toch wat verkeerd, t lukt me bijna niet om onder de 30ct per km uit te komen. Reken ik alles mee, behalve koffie, koekjes etc. Ik rijd overigens 20dkm per jaar, ik denk dat daar het verschil zit....
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 12:58 #1302957
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 13:37 #1302958
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach ja hoe herkenbaar...mijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 18:09 #1302976
door V700 register
Ach, het is maar goed dat niet iedereen verstand heeft van auto's, anders waren Volvo's nog duurder.
Laat ze maar lekker veel betalen voor vaak minder. Voor zulk geen is vaak de mode maatgevend, kijk eens wat IK ......
Menig modern 4-wielertje van onder de paar jaartjes kan nog niet eens tippen aan zo'n Zweedse wagen.
Ach wat is oud, alles is bij mij ouder dan 25.
Mijn Saabje vind ik wel wat oud, maar die is al bijna 34 jaar.
Mijn Volvo is denk ik over 10 oud, dan is ie 35 jaar.
Oud, misschien, maar nog steeds goed.
Misschien dat ik ooit eens de overstap ga maken naar een EV, maar tot dan:
VOLVO 740
Beantwoord door V700 register in topic Zo oud als ie zich voelt
Dhr. M. Smans schreef :
Vele vrienden en familie zeggen doe toch die oude bak weg.
Ach, het is maar goed dat niet iedereen verstand heeft van auto's, anders waren Volvo's nog duurder.
Laat ze maar lekker veel betalen voor vaak minder. Voor zulk geen is vaak de mode maatgevend, kijk eens wat IK ......
Menig modern 4-wielertje van onder de paar jaartjes kan nog niet eens tippen aan zo'n Zweedse wagen.
Ach wat is oud, alles is bij mij ouder dan 25.
Mijn Saabje vind ik wel wat oud, maar die is al bijna 34 jaar.
Mijn Volvo is denk ik over 10 oud, dan is ie 35 jaar.
Oud, misschien, maar nog steeds goed.
Misschien dat ik ooit eens de overstap ga maken naar een EV, maar tot dan:
VOLVO 740
26-01-2011 19:08 #1302990
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic afgelopen weekeinde
<html xmlns="">afgelopen zaterdagavond bij de buren op visite, ze hadden natuurlijk al gezien dat de groene 940 erbij is gekomen.
en automatisch de vraag Dat is toch niet te betalen dat alles?
zelf rijden ze een crysler voy. en een leaseauto S40.
even een rekensommetje gemaakt.
van de WB, onderhoud/onderdelen/reparatie, verzekering en afschrijving.
onderaan de streep kon ik weer lachen, en kon ik het gewoon weer zeggen.
"Nou zo doe ik dat dus en ben uiteindelijk toch nog goedkoper" met een big smyle.<p$1$2$3$4$5$6>
nu doe ik het onderhoud /repatatie zelf wat het juist leuk maakt
want dat is nog goed te doen.
en automatisch de vraag Dat is toch niet te betalen dat alles?
zelf rijden ze een crysler voy. en een leaseauto S40.
even een rekensommetje gemaakt.
van de WB, onderhoud/onderdelen/reparatie, verzekering en afschrijving.
onderaan de streep kon ik weer lachen, en kon ik het gewoon weer zeggen.
"Nou zo doe ik dat dus en ben uiteindelijk toch nog goedkoper" met een big smyle.<p$1$2$3$4$5$6>
nu doe ik het onderhoud /repatatie zelf wat het juist leuk maakt
want dat is nog goed te doen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 19:25 #1302995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic allemaal.....
zeer voorspelbare reacties. Helaas verkeert je Volvo in een inpasse leeftijd.
Is niet nieuw meer en eigenlijk ook niet oud, ervaring leert dat men pas respect krijgt voor de auto als deze de 20 jaar heeft gepasseerd. In deze tussenperiode lijkt of je geen nieuwe kunt betalen.....
Dan krijg je reacties als, "nou die ziet er nog goed uit" of "die rijdt wel goed voor zijn leeftijd" enz. En dan is men geinteresseerd in het verhaal.
Dus even blijven glimlachen de komende jaren. Alleen reageren als men over afschrijving heeft. "Afschrijving? Was da?" wordt in de komende jaren mogelijk meer waard!
Mijn motto: "waarom modern rijden, als klassiek kan?"
Is niet nieuw meer en eigenlijk ook niet oud, ervaring leert dat men pas respect krijgt voor de auto als deze de 20 jaar heeft gepasseerd. In deze tussenperiode lijkt of je geen nieuwe kunt betalen.....
Dan krijg je reacties als, "nou die ziet er nog goed uit" of "die rijdt wel goed voor zijn leeftijd" enz. En dan is men geinteresseerd in het verhaal.
Dus even blijven glimlachen de komende jaren. Alleen reageren als men over afschrijving heeft. "Afschrijving? Was da?" wordt in de komende jaren mogelijk meer waard!
Mijn motto: "waarom modern rijden, als klassiek kan?"
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 19:49 #1303008
door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Haha
Mijn vrouw liet op haar werk trots onze nieuwe 945 (1997) zien. Kijk, onze nieuwe auto! Reactie: nieuw? Die oude volvo?
Nou, de oude was uit 1987....
Wij vinden 'm geweldig. Op vakantie gaat de hele meuk gewoon achterin, vriendjes of vriendinnetjes mee? 2e bankje omhoog en laden maar
. En een pret achterin. Mountainbiken in de ardennen? Bank plat en zo 2 fietsen erin.
En met de mbc op 0,7 bar hoeven we ons ook niet te schamen op de autobahn.
Onderhoud? Elk jaar een paar sleuteldagen en fluitend door de apk.
En dan volgend jaar in de klassiekerverzekering? All risk, wat is dat?
Onze buurman is trots op zijn v70 classic, maar vond de 945 wel errug mooi en toen de klep open ging, vond ie 'm toch wel erg groot
.
Kortom, voorlopig nix anders voor mij. Met 15000 km per jaar kan ik nog wel even vooruit.
Veel plezier met je Volvo!
Robert
Nou, de oude was uit 1987....
Wij vinden 'm geweldig. Op vakantie gaat de hele meuk gewoon achterin, vriendjes of vriendinnetjes mee? 2e bankje omhoog en laden maar
En met de mbc op 0,7 bar hoeven we ons ook niet te schamen op de autobahn.
Onderhoud? Elk jaar een paar sleuteldagen en fluitend door de apk.
En dan volgend jaar in de klassiekerverzekering? All risk, wat is dat?
Onze buurman is trots op zijn v70 classic, maar vond de 945 wel errug mooi en toen de klep open ging, vond ie 'm toch wel erg groot
Kortom, voorlopig nix anders voor mij. Met 15000 km per jaar kan ik nog wel even vooruit.
Veel plezier met je Volvo!
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 00:07 #1303043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
merk eigenlijk het laatste jaar dat steeds meer mensen de auto erg mooi vinden. Je wordt er heel vaak op aangesproken bij pompstations, wasstraten enz. mensen vinden het een intrigerende auto is mijn conclusie.Leukste bewijs is mijn zwager die een fervente s80 (mooie auto hoor) rijder is en laatst toen wij op mijn 945 afliepen die stond te glimmen op de parkeerplaats wist te melden dat het "eigenlijk" een hele mooie auto is. Zo zie je maar... als je maar lang genoeg wacht wil straks iedereen een baksteen ;-)En i.d.d. als je de "betweters" vraagt wat zij maandelijks aan aflossing kwijt zijn aan hun heilige koe wordt het vaak heel erg stil. Ik kan voor die bedragen wel 10 Volvo's 700 900 onderhouden...
Moderators: Jerry Stam