Wat is oud ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is oud?
Volgende maand verjaard de Volvo 944 IC en word 16 jaar.
Vele vrienden en familie zeggen doe toch die oude bak weg.
Vele van hen hebben een lease wagen van het bedrijf of rijden een groot recent model van de oosten buren.
De Volvo word 16 jaar maar heeft nog steeds niet zijn eerste kruisje behaald.
Laatst heeft Volvo dealer vd. Wulp hem weer gekeurd en goed bevonden, uit de garage werd nog geroepen "aan deze auto kunnen we geen onderdelen vervangen"
Aan alle terug roep actie's van 2009/2010 doet deze Volvo niet mee.
Een Volvo van 10 jaar jonger met de dezelfde KM. stand is in Nederland haast niet te vinden.
Dus wat is oud?
Een jongere van 16 mag zijn of haar eerste biertje kopen.
Deze Volvo mag dit jaar als het mee zit de 100.000 km. berijken
Dus wat is oud?
Je bent zo oud als je omgeving je vind, maar zo fitaal als je berijder je ondervind.
Lid nr. 941
Capelle aan den IJssel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nederlanders zijn te weggooierig wat auto's betreft. Lang leven de wegwerpmaatschappij. (ik vind het zonde) Geowon doortuffen en als je wat onderdelen moet vervangen, gewoon doen. Dat je daar een jaar of 20-30 op moet wachten om het te moeten is dan niet erg.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gister met een collega meegereden in een golf variant, bj 2010. Ben ik blij met m'n eigen wagen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan ook zelfstandig denken en, zoals je al zelf aangaf, tevreden zijn met je al bestaande situatie.
Persoonlijk vind ik een Volvo 940 een goede serie, die door zijn goede kwaliteit een lange adem heeft.
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Enige jaren geleden liet de bekende Nederlander A.P. te W. zich aanpraten dat z'n Volvo te oud was geworden. Die heb ik toen van hem overgenomen. Daarna hebben nog 3 verenigingleden er in gereden en tot op de dag van vandaag rijdt de auto nog rond.
A.P. en z'n vrouw spreek ik nog wel eens, ze missen de auto nu nog ..... hij rijdt nu een S80, z'n vrouw gelukkig nog wel in een 945.
Een 940 onder de ton kan nog tonnen mee, lekker koesteren zou ik zo zeggen.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Luister ik naar hun verhalen wat onderhoud betreft, schrik ik me iedere keer weer rot. Ik heb geen moeite met betalen voor goed en preventief onderhoud, maar de werkelijk bizarre en extreem dure storingen waar moderne auto's soms mee te maken hebben zouden mij tot wanhoop drijven. Ook zaken als het vervangen van de distributieriem zijn voor mijn 940 goed te betalen daar waar bij de auto's van sommige collega's de halve voorkant uit elkaar gehaald moet worden.
Bovendien, wat is er leuker en bevredigender dan zelf een groot deel van het onderhoud te kunnen doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
gj schreef : Ik krijg vaak hetzelfde te horen van collega's, doe die oude bak toch weg. Persoonlijk zou ik liever een nog ouder model rijden dan mijn 16 jaar oude 940, maar ik geniet wel van de luxe die maar weinig oudere modellen hebben.
Luister ik naar hun verhalen wat onderhoud betreft, schrik ik me iedere keer weer rot. Ik heb geen moeite met betalen voor goed en preventief onderhoud, maar de werkelijk bizarre en extreem dure storingen waar moderne auto's soms mee te maken hebben zouden mij tot wanhoop drijven. Ook zaken als het vervangen van de distributieriem zijn voor mijn 940 goed te betalen daar waar bij de auto's van sommige collega's de halve voorkant uit elkaar gehaald moet worden.
Bovendien, wat is er leuker en bevredigender dan zelf een groot deel van het onderhoud te kunnen doen?
Ja, herkenbaar. Ik hoor het niet zo vaak omdat ik me nog tussen de studenten beweeg (nog een jaatje maximaal, dan ben ik klaar). Heerlijk een auto waar je zelf wat aan kunt doen. Bovendien ben ik zelf erg te spreken over de rij-eigenschappen van onze oude wagens. Bovendien, ik denk dat je met een redelijk dikke moderne auto moet komen om enkele van de getunede wagens hier echt ruim voor te blijven.
Ik zeg niet dat ik moderne autos helemaal afkeur, zeker niet. Alleen nu niet bereikbaar voor mij en ik heb de extra luxe nu niet nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-