Nut van het lidmaatschap, de ledenkorting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 18:38 #1301704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Absoluut
mee eens !! Het fijne, leuke enthousiasme wat iemand heeft word wederom met 2 klappen de grond ingetrapt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 18:45 #1301706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis
Klopt, ik had in een advertentie met grote letters 15% zien staan en nam abuisevelijk aan dat dit overal geldt. Mijn excuses.960 estate 1996 schreef : Volgens mij is de dealer vrij om de korting te bepalen hoor.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 19:18 #1301709
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic top
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 20:47 #1301721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het moment
Normaliter meng ik mij niet in een discussie die pust en zweert maar ook ik ontkom er schijnbaar niet aan, zelfs om ongewild ook het onderwerp van gesprek te zijn. Ik had beloofd dat ik alles had gezegd maar ik laat het even bezinken en kom hier nog wel op terug deze dagen. Sommige zaken jeuken toch enigszins merk ik. In ieder geval bedankt voor de positieve reacties en gelukkig heeft de momentsleutel bij de Lidl meer aandacht met een verschil van 2 momenteel.
Groet Rik
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 21:45 #1301698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Beste allemaal, Het is niet mijn bedoeling geweest om dealers in een bepaald daglicht te stellen en zeker HA niet, in tegendeel. Het enige dat ik wilde aangeven is, dat ik zeer content ben hiermee, het nut van deze vereniging wil benoemen maar vooral dat ik ook verbaasd ben over de verschillen in prijzen die gehanteerd worden. Ik ga ervan uit dat gangbare onderdelen nou eenmaal niet onder de kostprijs verkocht worden na een korting en ik ben absoluut niet tegen winst maken. Zo kwam ik er laatst achter dat een bepaald onderdeel dat ik had gekocht elders zeer veel in prijs scheelde, zonder korting welteverstaan. Dan ga ik hier wel over nadenken en dat doe ik hier dan hardop en blijkbaar ligt dat gevoelig. Maargoed, ik wilde mijn enthousiastme kenbaar maken en de gedachten die ik hierbij heb. De ander kant van het verhaal is dat HA er wellicht een nieuwe klant bij zou kunnen krijgen. Er staan nog reparaties op stapel. Ik wens iedereen een goed weekend toe en wat mij betreft heb ik alles gezegd. Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 00:41 #1301769
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tevreden
Ik heb namens de vereniging met een aantal bedrijven uit de lijst met kortingsadressen de afspraken mogen maken.
De regel is simpel, het bedrijf bepaalt de hoeveelheid korting, sommigen geven het percentage van te voren aan, sommigen bekijken dat ter plekke.
Kijk maar eens in de Factor naar de lijst. Daar zie je welke bedrijven een standaard korting geven op bepaalde typen onderdelen.
Verder denk ik dat we blij moeten zijn met elke vorm van korting die we kunnen krijgen.
Over de kostenopbouw en de winstopslag kan ik wat auto onderdelen betreft weinig zeggen maar ik heb ooit een kennis gehad met een eigen zaak en die had een opslag percentage van minimaal 100%. Klinkt veel maar daar blijft verrekte weinig van over.
Reken maar even mee
19% BTW gaat er over de opslag vanaf, da's dus nog maar 81%, daar moet je je winkelpand, je opslag, je nutsbedrijven, gemeentelijke belastingen, transportkosten etc van betalen. Dan nog eens je personeelskosten en voor je het weet zit je op een nettowinst van 10 à 20%. Dus met een korting van 15% wordt zo'n beetje de gehele winst weggeven (vooropgesteld dat de marges zijn zoals ik ze schets). Die ken ik niet. (dan vergeet ik voor het gemak maar even de afschrijving op je inventaris, niet verkochtte artikelen, retouren en ga zo maar door)
Ik denk dat het wel heel erg netjes is dat we dit soort kortingsbedragen krijgen.
En als je denkt dat de winstopslag te veel is, kijk eens naar de supermarkten. Je denkt toch niet dat appie, C1000 of welke keten dan ook verlies lijdt met de acties van twee halen één betalen. Ze verdienen er hooguit niets aan en hopen dit terug te pakken via de andere artikelen die je meenemt als je de aanbiedingen komt halen. Kortom, de winstopslag klinkt wel hoog maar als je alle kosten in ogenschouw neemt valt het allemaal wel mee.
Dus in mijn optiek, een pluim voor elk bedrijf wat onze leden korting geeft. Ga zo door en moedig collega dealers aan dit ook te doen want zo houden we onze hobby en de Volvo 7 en 900 betaalbaar op de weg.
De regel is simpel, het bedrijf bepaalt de hoeveelheid korting, sommigen geven het percentage van te voren aan, sommigen bekijken dat ter plekke.
Kijk maar eens in de Factor naar de lijst. Daar zie je welke bedrijven een standaard korting geven op bepaalde typen onderdelen.
Verder denk ik dat we blij moeten zijn met elke vorm van korting die we kunnen krijgen.
Over de kostenopbouw en de winstopslag kan ik wat auto onderdelen betreft weinig zeggen maar ik heb ooit een kennis gehad met een eigen zaak en die had een opslag percentage van minimaal 100%. Klinkt veel maar daar blijft verrekte weinig van over.
Reken maar even mee
19% BTW gaat er over de opslag vanaf, da's dus nog maar 81%, daar moet je je winkelpand, je opslag, je nutsbedrijven, gemeentelijke belastingen, transportkosten etc van betalen. Dan nog eens je personeelskosten en voor je het weet zit je op een nettowinst van 10 à 20%. Dus met een korting van 15% wordt zo'n beetje de gehele winst weggeven (vooropgesteld dat de marges zijn zoals ik ze schets). Die ken ik niet. (dan vergeet ik voor het gemak maar even de afschrijving op je inventaris, niet verkochtte artikelen, retouren en ga zo maar door)
Ik denk dat het wel heel erg netjes is dat we dit soort kortingsbedragen krijgen.
En als je denkt dat de winstopslag te veel is, kijk eens naar de supermarkten. Je denkt toch niet dat appie, C1000 of welke keten dan ook verlies lijdt met de acties van twee halen één betalen. Ze verdienen er hooguit niets aan en hopen dit terug te pakken via de andere artikelen die je meenemt als je de aanbiedingen komt halen. Kortom, de winstopslag klinkt wel hoog maar als je alle kosten in ogenschouw neemt valt het allemaal wel mee.
Dus in mijn optiek, een pluim voor elk bedrijf wat onze leden korting geeft. Ga zo door en moedig collega dealers aan dit ook te doen want zo houden we onze hobby en de Volvo 7 en 900 betaalbaar op de weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2011 09:35 #1301777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rik
Rik,
Leuk om te lezen dat je nu iets positiefs roept en blij bent met je verkregen korting.
Het zat laatste tijd al even tegen met je 960 dus geniet ervan.
Leuk om te lezen dat je nu iets positiefs roept en blij bent met je verkregen korting.
Het zat laatste tijd al even tegen met je 960 dus geniet ervan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 08:06 #1301889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic korting hahaha
Korting zegt mij helemaal niets!
Korting waarop? op de verkoopprijs? op de adviesprijs? op de conumentenprijs?
Je zegt het maar. Het gaat er mij om wat ik onder aan de streep moet betalen.
Ik betaal liever een tientje zonder korting dan 20 euro waarvan nog eens 50% korting vanaf gaat.......
Bij eerste denk ik: "mooi da's niet duur, goede prijzen daar ga ik vaker heen"
Bij de tweede denk ik: "ha, ik heb lekker veel korting bedongen, maar wat zijn ze duur zonder de korting...., de volgende keer zal ik eens verder kijken of het goedkoper kan"
Natuurlijk ben ook ik blij met bedrijven die "de club" willen sponsoren maar om dan gelijk het "kortingspercentage" heilig te maken gaat me een beetje te ver.
Iedereen moet voor zichzelf de afweging kunnen en moeten maken met welke bedrijven / personen hij/zij zaken wil doen. Dat kan betekenen dat de één de hoofdprijs betaald en dat kan betekenen dat iemand voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Het gaat er mij altijd om dat ik het gevoel moet hebben dat ik graag nog eens terug kom bij een bedrijf.
Het gaat mij dus om klantvriendelijkheid en meedenken! Dat is iets dat steeds moeilijker te vinden is. Veel bedrijven "prijzen" zichzelf uit de markt doordat ze de (toekomstige) klant als hork behandelen.
Korting waarop? op de verkoopprijs? op de adviesprijs? op de conumentenprijs?
Je zegt het maar. Het gaat er mij om wat ik onder aan de streep moet betalen.
Ik betaal liever een tientje zonder korting dan 20 euro waarvan nog eens 50% korting vanaf gaat.......
Bij eerste denk ik: "mooi da's niet duur, goede prijzen daar ga ik vaker heen"
Bij de tweede denk ik: "ha, ik heb lekker veel korting bedongen, maar wat zijn ze duur zonder de korting...., de volgende keer zal ik eens verder kijken of het goedkoper kan"
Natuurlijk ben ook ik blij met bedrijven die "de club" willen sponsoren maar om dan gelijk het "kortingspercentage" heilig te maken gaat me een beetje te ver.
Iedereen moet voor zichzelf de afweging kunnen en moeten maken met welke bedrijven / personen hij/zij zaken wil doen. Dat kan betekenen dat de één de hoofdprijs betaald en dat kan betekenen dat iemand voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Het gaat er mij altijd om dat ik het gevoel moet hebben dat ik graag nog eens terug kom bij een bedrijf.
Het gaat mij dus om klantvriendelijkheid en meedenken! Dat is iets dat steeds moeilijker te vinden is. Veel bedrijven "prijzen" zichzelf uit de markt doordat ze de (toekomstige) klant als hork behandelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 11:08 #1301901
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben het
met ruspek eens, en hierin onderscheid Harrie Arendsen zich.
De magazijnman denkt mee en kijkt altijd even of en waar er nog spullen van onze 700/900 serie liggen, korting staat op mijn naam in de computer, hoef ik er ook niet naar te vragen. Als de monteur daar even 10 min met mij staat te praten voor technische ondersteuning wordt er nooit moeilijk gedaan, klepstelplaatjes? loop maar even mee. En Angela van de receptie weet dat mijn pinbon niet aan de rekening geniet moet worden. Met andere woorden ze zijn er nog wel.
Of ik net zo goedkoop ben als andere toeleveranciers weet ik niet maar heel veel scheelt het niet, het is voor mij vlak bij (Zevenaar) en ik heb er een goed gevoel bij.
De magazijnman denkt mee en kijkt altijd even of en waar er nog spullen van onze 700/900 serie liggen, korting staat op mijn naam in de computer, hoef ik er ook niet naar te vragen. Als de monteur daar even 10 min met mij staat te praten voor technische ondersteuning wordt er nooit moeilijk gedaan, klepstelplaatjes? loop maar even mee. En Angela van de receptie weet dat mijn pinbon niet aan de rekening geniet moet worden. Met andere woorden ze zijn er nog wel.
Of ik net zo goedkoop ben als andere toeleveranciers weet ik niet maar heel veel scheelt het niet, het is voor mij vlak bij (Zevenaar) en ik heb er een goed gevoel bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 19:23 #1301965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de goede orde: ik ben
Voor de goede orde: ik ben geen azijnpisser en wens ook niet voor zoiets te worden uitgeemaakt.
Ik deel Rik's enthousiasme, en wilde er alleen op wijzen dat de conclusie niet correct was. Als dat niet overkwam bied ik mijn excuses aan, maar het komt mij voor dat sommige mensen gewoon een permanent zwarte bril ophebbe. Mag van mij hoor.
Ik lees mijn opmerking terug en zie geen belediging in wat voor vorm dan ook. Ligt dat aan mij?
Ik deel Rik's enthousiasme, en wilde er alleen op wijzen dat de conclusie niet correct was. Als dat niet overkwam bied ik mijn excuses aan, maar het komt mij voor dat sommige mensen gewoon een permanent zwarte bril ophebbe. Mag van mij hoor.
Ik lees mijn opmerking terug en zie geen belediging in wat voor vorm dan ook. Ligt dat aan mij?
Moderators: Jerry Stam