Afspraak = contract?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 22:28 #1290246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

john b schreef : Noem gewoon naam en toenaam op deze site, de beste bescherming van goedwillende clubleden.

Zulks wordt conform de sitereglementen niet op prijs gesteld:

Site-reglement schreef : Regels voor deelname aan de site

• Op de site gelden de normale fatsoensregels. Dat wil zeggen dat het gebruik van scheldwoorden, schuttingtaal en seksueel getinte opmerkingen uit den boze zijn! Dit geldt eveneens voor het bekend maken van iemands privé-gegevens zonder diens toestemming. Discussies over politieke en geloofsgerelateerde onderwerpen mogen niet op dit forum worden geplaatst, dit geldt ook voor seksueel expliciete en andere mogelijk schokkende afbeeldingen.
  • We hebben hier graag een goede sfeer. Berichten met stemmingmakerij en uitlokking worden verwijderd.
................
  • Persoonlijke discussies gaan per privébericht en niet via een discussie. Opmerkingen als 'je hebt een PB' e.d. kunnen dan ook verwijderd worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 08:17 #1290267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je op marktplaats iets
Als je op marktplaats iets neerzet zijn er ook altijd mensen die bieden maar vervolgens niet meer reageren, of je opbellen om te komen kijken en vervolgens niet verschijnen. Buiten de wettelijke bepalingen vind ik dat ronduit onfatsoenlijk.
Dit geval gaat wat inhoud wat verder, jullie hebben al prijs en datum afgesproken en ik vind dat je dan beiden een verplichting bent aangegaan. Maar inderdaad, je recht hebben is iets anders dan je recht krijgen.
Verder lees ik dat je met de andere partij nog wel gewoon 'on speaking terms' bent. Ik zou er dan niet voor schromen mijn gevoel over anderhands manier van handelen (op een nette manier) te verwoorden. Het kan de ander toch even aan het denken zetten, je weet maar nooit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 10:32 #1290279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opdracht bevestiging
Ik heb nu geleerd dat als ik auto's repareer of onderdelen verkoop dat de klant een opdracht bevestiging tekent. Daarin staat beschreven wat er overeen is gekomen voor de reparaties / onderdelen en het tarief. Tegenwoordig moet je jezelf beschermen tegen mensen die hun afspraken of betalingen  niet nakomen. En ik werk met offertes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 12:03 #1290285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voortschrijdend inzicht
Op het forum van de VKV hebben we deze discussie ook gehad, naar mijn idee moeten we dit simpel houden.
Dit is een forum voor leden en belangstellenden van Volvo's van 7 en 9 serie, niet primair een reclame medium om je onderdelen te slijten, dit is slechts bijzaak.
Mijn opa zei 'de autohandelaren zijn de paardenverkoper van vroeger' hiermee wilde hij zeggen wees op je hoede.
Worden onderdelen zuiver uit hobbymatige overwegingen hier geadverteerd is er vrijwel nooit een probleem. M.i. dienen we broodverkopers te weren, maar dit is een zaak voor de moderator en NIET een discussie voor dit forum. Deze kunnen, in voorkomende gevallen, besluiten iemand of een zaak te weren op goede gronden.

Ed van der Zee

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 12:16 #1290289 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic en wat hiervan te denken?
[*]Mazda 121 1.25 CVT CLX (13 uren 35 min geleden) nieuwav jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 12:18 #1290290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat

john b schreef : [*]Mazda 121 1.25 CVT CLX (13 uren 35 min geleden) nieuw

Wat wil je hier nu mee zeggen John ? Ik snap het niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 14:15 #1290300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht is het volgende een
Wellicht is het volgende een idee, wat we ook toepassen op het 850forum:  In een apart topic welke alleen voor leden toegankelijk is kan men persoonlijke verkoop / koop ervaringen mededelen met de andere forumleden.

Zo kun je op een bepaalde manier toch andere forummers beschermen tegen de kwaadwillende.  Of mensen die hun afspraken niet nakomen inzake betalingen, etc. etc.

Werkt erg goed moet ik jullie zeggen en ook op het 850 forum hebben we een aantal rotte appels zitten.  Deze lui kunnen nu alleen maar onder stringente voorwaarden van de verkoper spulletjes bij hun komen halen, zodat ze ook zeker zijn dat de artikelen betaald zijn.  Aan de andere kant geeft het ook een inzichtt hoe verkopers omgaan met de mensen (wel of geen garantie geven, etc.)

Al met al vind ik het een erg goed gebeuren.  Jammer dat het moet tegenwoordig, maar het is niet anders.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 15:36 #1290314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere discussie
De handelaartjes die hier gratis plaatsen is een andere discussie, maar ik vind wel dat je een punt hebt.
Verder zou ik op het topic terugkomend willen zeggen:
Blijkbaar ging je er mee akkoord dat een en ander gewijzigd zou worden in de afspraak.
Dat je nou zijn onderdelen gaat ruilen snap ik niet helemaal.
Hij mag ze (inclusief de andere delen) van je kopen zoals afgesproken, kom je daar niet uit, dan heeft hij pech omdat hij dan niet heeft wij hij zou  willen hebben en jij hebt pech omdat je dan je spullen niet kwijt bent.
Die kun je natuurlijk wel weer gewoon opnieuw te koop zetten. en dan kan hij (of een ander) ze kopen
Ik zou er niet te veel tijd aan besteden verder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 16:14 #1290319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer, maar geen namen noemen....
want ik hoop nog te blijven geloven in goede intenties van club/ verenigingsleden. Heb maandje geleden van clublid 940 gekocht, ongezien, afspraken gemaakt, en van beide kanten nagekomen, kende de verkoper niet, maar ging er vanuit van onderling de verenigingsleden elkaar niet zullen n**ien, alles is hartstikke goed geregeld, ik wil graag in het goede van demens blijven geloven. Zelfs aanpassingen in afspraken, na onderling overleg gingen uitstekend. Laat één rotte appel de normaal geldende fatsoensregels verkl**ten !!!. Lullig dat dit voorkomt

Groet,
Andy

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 17:50 #1290326 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Snap je het, Henk?
Alle sitegebruikers (zowel leden als niet-leden van de V700 vereniging kunnen "gezocht" en "aangeboden" advertenties plaatsen. Deze dienen altijd Volvo 700 serie gerelateerd te zijn. Hieronder vallen de Volvo 740, 760, 780, 940, 960 en S/V90. Advertenties die niet aan deze regel voldoen worden verwijderd.

Behalve die ene Mazda dan...en zo komen de handelaartjes kennelijk binnen, neemt de betrouwbaarheid af en de onbetrouwbaarheid toe. Waarom staat die ad er eigenlijk (nog)?

av jb

Moderators: Jerry Stam