einde vakantie is NIET het einde van de 745. UPDATE: nieuwe kopppakking, auto weer goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
en mocht je hulp nodig hebben met vervangen of motor wissel stuur maar een PB ben op het moment toch werkeloos en Nijkerk is goed te doen.
Greetz Tom,
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Om toch enigzins een onafhankelijk oordeel te krijgen ben ik even bij de garage twee units verderop binnen gelopen en heb daar het verhaal voorgelegd. Hij gaat morgen met mij kijken of er iets te ontdekken valt en of er nog enig leven in het blok zit. Zijn advies is om op basis daarvan te bekijken water te verwachten valt. Volgens hem is het niet per defintitie de koppaking al heeft het er wel alle schijn van. Ook gaf hij aan dat het naast de koppakking ook een scheurtje in de kop kan zijn; dat betekent exit kop...
Ik heb een goed aanbod gehad voor een ruilmotor (B234f) incl inbouw. Misschien dat ik dat ook geen slecht idee vind. Even afwachten of dit probleemloos over te bouwen is naar mijn auto (B230f)
Wel fijn hoor zo'n vereniging; ik moet er (sowieso) niet aan denken dat je dit met een Kia Rio overkomt. Volgens mij wil zelfs de dealer je dan niet meer helpen
@RVL: blij dat er toch nog een vleugje plezier in het verhaal zit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar in dit geval: investeer in je auto, de voorgaande investeringen zitten in je hoofd, de auto weet nergens van!
In Vaassen is de oplossing vast nabij!
Oh, ja, die Avensis wil ik nog wel eens zien als hij net zo oud is en achterstallig onderhoud heeft! Geen hond die daar dan geld in zal stoppen!
En terecht! En 3000 euro heb je bij dat soort auto's de eerste twee jaar elk jaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zoals gezegd een aanbod gehad van een clublid om een 16v blok te kopen, inclusief montage. Ik heb alleen een nog ECU nodig voor de 16V, verder is ie helemaal compleet inclusief uitlaatspruitstuk.
Het blok heeft volgens de teller 270***km gelopen en zou ook prima op LPG moeten lopen.
Ik ben voornemens om van het aanbod gebruik te gaan maken. Bij mijn motor is het niet zeker dat alleen de kopppakking defect is, mogelijk zit er meer werk aan zoals kop vlakken, pakkingen etc. Volgens mijn garageman is het ook niet onmogelijk dat er scheurtjes in de kop zijn ontstaan als gevolg van de overhitting. Kortom; in mijn ogen vrij veel risico voor een blok van bijna 5ton oud.
Dan neem ik liever voor een bedrag dat binnen mijn budget past een tweedehands, goed lopend blok over. Dat het een 16v is naar het schijnt geen probleem, alleen de kop is anders, onderblok en aansluiting zijn hetzelfde. B230f --> B234f
Bijkomstigheid is dat ik van 116pk naar 155pk ga, lijkt me geen probleem voor koeling/bak/remmen etc .Remmen zijn trouwens nog nieuw dus dat scheelt
Ik wil dan op een sleuteldag de distributie vervangen zodat die in ieder geval nieuw is, schijnt bij een 16v belangrijk te zijn omdat het geen vrijloper is (deze informatie heb ik niet van mezelf trouwens )
Ik ben alweer wat hoopvoller gestemd
Nogmaals erg fijn dat iedereen meedenkt (en vooral mijn auto op de weg wil houden)!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je budget rond de 400 euro stopt, zou ik er geen 16 klepper in zetten en meteen de distributie vervangen.Natuurlijk met je die vervangen, bij een 16 klepper, daar gaat het niet om, maar de riem en spanrol voor een 8-klepper liggen voor 60 euro in de kofferbak, voor een 16 klepper ben je, als je het goed wil doen, als 300 euro kwijt ik meen zelfs nog zonder balansasriem.alexvanbemmel schreef : Ik wil dan op een sleuteldag de distributie vervangen zodat die in ieder geval nieuw is, schijnt bij een 16v belangrijk te zijn omdat het geen vrijloper is (deze informatie heb ik niet van mezelf trouwens
)
155 pk is leuk, maar is wel duurder op enkele punten.
Succes met de overwegingen.