Radiator zegt ploef! Nieuwe ingebouwd. Edit: alles weer gemonteerd en wat nieuwe vraagjes. :-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jammer maar helaas. Bedankt voor je bericht toch!Kasper87 schreef : Qua tijd zou me wel lukken, maar had even over het automaat gedeelte heen gelezen. Er zit geen oliekoeler in, want komt van een handbak.
Ben bang dat je een andere zult moeten zoeken, helaas.
Heeft iemand een 16V radiateur beschikbaar met een opening voor een automaatkoeler?Anders zal ik Timen eens proberen. Ik wil overigens wel graag originele Volvo onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeekawr, mear ick reijdt dean auck Valveau!Michael Oud schreef :
SnobNiels 944 16V schreef : Ik wil overigens wel graag originele Volvo onderdelen.
Mwa, liever niet nee, jij was toch ook student? Dan zitten we in het zelfde bootje (dan wel slagschip...)Is er niet een klein beetje verschil in materiaal en/of levensduur tussen imitatie en Volvo onderdelen dan? Ik bedoel met een banden is er ook een wezelijk verschil tussen Hokkie-Tokkie banden en Pirelli schoeisel, om maar wat te noemen. En om wat meer in Zweden te blijven; een Håstens bed slaapt ook vast beter dan een Ikea exemplaar.Michael Oud schreef : Nee, maar serieus, daar is geen reden toe. Maar als je liever meer betaald voor exact dezelfde kwaliteit, soit.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben ook van de Volvo-onderdelen, maar voor sommige (simpele) zaken kijk ik ook naar A-merken onder de toeleveranciers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben inmiddels student af. Wat overigens niet betekent dat ik nu ineens op een goudmijn zit, maar goed.
Verder sluit ik me aan bij de reactie van Henk. Distributieriemen bijvoorbeeld worden ook niet door Volvo zelf gemaakt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hoe het was toen onze modellen nog gemaakt werden weet ik niet. Maar tegenwoordig wordt de carrosserie nog door de fabrikant zelf gemaakt en de rest wordt gewoon besteld bij een toeleverancier. Deels zijn dat standaarddelen, zoals bijvoorbeeld de remmerij, deels gaan de ontwerpen van de fabrikant kant en klaar naar de toeleverancier, maar deels ook worden die onderdelen in overleg met de fabrikant door de toeleverancier ontwikkeld.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeps, hetzelfde geldt voor stoel/zit systemen, dashboard engineering (alles behind the scenes, zegmaar), alle electronica (airco, audio, electrische ramen, etc), verlichting enzovoorts.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Hoe het was toen onze modellen nog gemaakt werden weet ik niet. Maar tegenwoordig wordt de carrosserie nog door de fabrikant zelf gemaakt en de rest wordt gewoon besteld bij een toeleverancier. Deels zijn dat standaarddelen, zoals bijvoorbeeld de remmerij, deels gaan de ontwerpen van de fabrikant kant en klaar naar de toeleverancier, maar deels ook worden die onderdelen in overleg met de fabrikant door de toeleverancier ontwikkeld.
groetjes
Mathy
Maar waar het me in mijn vraag omtrent betrouwbaarheid vooral om ging is dat er een verschil is tussen bedrijven die leveren aan Volvo (nr 1 kwaliteit) of bedrijven die onderdelen leveren voor (een) Volvo. De tweede versie kan nogal van inferieure kwaliteit zijn en daar was ik wat bang voor; Mijn broertje heeft ooit een 1992 SEAT Ibiza gehad (ja, geen Volvo, maar 't gaat om 't idee) waarvan de voorspatbordjes aan het roesten waren. Dat is een typisch probleem voor die serie. Netjes nieuwe paneeltjes besteld bij de automaterialen zaak en de boel laten spuiten. Tijdens de montage kwamen ze er echter achter dat ze pasten voor geen meter! Dat valt dus onder de noemer een beetje jammer...
Anyway, Timen kan me waarschijnlijk uit de brand helpen. Nu nog iemand vinden die ik blij kan maken met een oude radiator. Waar kan je die inleveren tegen vergoeding? (of heb ik nu iemand hierboven verkeerd begrepen?)
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Besteld bij estateservices en 2 dagen later geleverd bij mij in België. Voor 160 euro.
Het monteren op zich stelt niks voor. Plastic verwijderen en 3 leidingen losmaken.
- V700 register
- Nieuw lid
-