780-advies gevraagd

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 18:54 #1279560 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic vin 780
Kenteken XL-52-KV , voertuig.i.d. YV1782697KD008579

zo ontving ik dus toch het VIN van die 780

av jb

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 19:06 #1279563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ter
Van Kuijk kan het trucje van niet-vermelden van het verleden natuurlijk 2x hebben uitgehaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 19:10 #1279566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Google

john b schreef : "Enkele jaren later kocht ik, voor erbij voor 30.000 gulden , een Volvo 780 Bertone (XL-52-KV). Klasse, sloom vergeleken bij de BMW 2002, maar eigenlijk is veel sloom vergeleken met dat kleine onopvallende scheurijzertje. De Bertone bleek ook een extreem kostbare auto om rijdend te houden. Volvo van Kuijk had verteld dat de wagen nooit schade had gekend. Na een rechtszaak hebben zij de wagen terug genomen. Schoorvoetend moesten zij later toegeven dat, hoewel de wagen nooit total loss was geweest, een schade van ca een ton onmogelijk tot kleine schaden gerekend kon worden. Jammer was deze hele episode wel. Rijden in de 780 was en bleek een droom. Mijn eega liet mij zweren nooit meer een Volvo 780 te kopen. Toch droom ik er nog steeds van ooit een beter exemplaar te bezitten...dromen"

Gewoon even googelen (daar ben ik weer ) op kenteken leverde het bovenstaande stukje tekst op: <a href=" www.witteveenarchitect.nl/page24/page24.html "> www.witteveenarchitect.nl/page24/page24.html , dus daar had je jezelf een boel moeite mee kunnen besparen.
Verder sluit ik me aan bij de eerdere poster: Voordat je iemand van oplichting beticht in het openbaar moet je wel heel zeker zijn van je zaak. Is de verkoper al met het bovenstaande geconfronteerd?
Google Ehrensperger leverde in elk geval weinig schokkends op, behalve dat zijn verkoopteksten wat flatterend zijn. Maar als dat strafbaar was zat 2/3 van de autohandelaars achter de tralies.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 19:37 #1279569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Voordat je iemand van
"Voordat je iemand van oplichting beticht in het openbaar moet je wel heel zeker zijn van je zaak. Is de verkoper al met het bovenstaande geconfronteerd?"
Helemaal mee eens, maar als je als professioneel autoverkoper stelt: "schadevrij" en "eerste lak" dan hoor je zeker te zijn van je zaak, anders doe je minimaal je werk niet goed.
Maar even buiten alles om: kan het zijn dat de schade zó goed gemaakt is dat de auto gewoon prima in orde is en dus ook het geld waard? Bij mijn weten is de vraagprijs niet idioot hoog als je het vergelijkt met de hele goede exemplaren?

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 20:40 #1279577 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic schade "gemaakt"
De plekken waar de klemmen van het rechttrekken hebben gezeten, zijn zelfs voor een leek waarneembaar, dus?
&#160;
av jb

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 20:45 #1279578 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic schandpaal omhakken
Nu ja, Bas, in elk geval niet letterlijk, maar haal dat aan de schandpaal er dan (als moderator) maar uit. Voor het overige zie ik vooralsnog geen redenen mijn bevindingen aan te passen.
av JB

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 20:52 #1279576 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic te goeder trouw
En gelijk even reactie op Pietje Precies: ik citeerde de gedupeerde uit het verleden slechts;
De reactie van aanbieder luidt dat hij de auto in 2002 rechtstreeks van de Volvo-dealer heeft gekocht, (Fl. 30.000) kan zijn, echter de dealer heeft hem op of omstreeks die tijd verkocht aan een architect, waarna vervolgens de dealer de auto moest terugnemen vanwege ernstige tekortkomingen. (een "kleine schade" ten bedrage van ongeveer fl.100.000!!). Mogelijk dat daarna dus de huidige aanbieder die auto aldaar, bij dezelfde dealer, heeft aangekocht. Maar: 
Kilometerstand klopt niet, niets klopt er van die auto. Ook als verkopende partij had je, als je het al niet wist, achter dit soort informatie kunnen komen, voordat je je, zeker professioneel, met verkoop bezig gaat houden (informatie-plicht). Als kandidaat-koper heb ik mij in elk geval gekweten van mijn deel, de onderzoeksplicht, welke mij heeft geleid tot mijn conclusie:afblijven.
av jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 21:07 #1279582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ander punt.

john b schreef : Nu ja, Bas, in elk geval niet letterlijk, maar haal dat aan de schandpaal er dan (als moderator) maar uit. Voor het overige zie ik vooralsnog geen redenen mijn bevindingen aan te passen.

Mijn punt is, dat naar mijn idee niet perse deze Leo als aanbieder verduistering van gegevens of verkoop van iets waarvan hij weet dat er iets mee aan de hand is, te verwijten valt.
Het kan best zijn, dat hij net zo blij was als de vorige eigenaar maar er nu dus uit komt, dat hij eigenlijk ook geflest is, waar hij tot nu toe, nog niet vanaf weet.
Snappie?Het bewijs moet je wellicht samen met Leo zoeken bij van Cuijk, als je tenminste serieus overweegt er iets mee te gaan doen, qua koop.Dat hij een volledige historie heeft, Leo dan, dan kan niet kloppen, tenminste, niet van een officiele dealer.NAP al opgevraagd, voor de grap?

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 13:09 #1279841 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Sjonge....
Net terug van Viking Classic Auto Show 2010....
Alles eens gelezen en in mijn ogen hoef ik hier verder "niets" aan toe te voegen.
Groeten,Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 13:55 #1279842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lange stilstand
Ik wist wel dat deze lang stilstond.  maar het vehaal er achter heb ik nooit gehoord.
Ben ik wel even verbaasd over.
maar mooi dat het toch boven water kan komen! 

Moderators: Jerry Stam