780-advies gevraagd
- John Blummel
- Nieuw lid
-
In elk geval bedankt voor de tip(s). Overigens staat er een 780 turbo bij Niham, interessant tenzij ook die over een VOC-mentaliteit beschikken...

av jb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-

deze auto is ingeruild in 2002 bij Volvodealer Ton van Kuyk te Alkmaar en stond daar te koop in de showroom voor 14900 euro. De auto is daar ook in onderhoud geweest waarvan alles in het serviceboekje staat genoteerd. Ik heb de auto daar bij aankoop van een grote partij auto`s gegund gekregen omdat ik de auto prive wilde hebben. Ik heb de auto al die jaren bij mij thuis in de garage gehad en eigenlijk maar weinig mee gereden en als we er mee reden dan al met groen garagekentekenplaten, van daar dat de laatste apk in 2002 was. Ik heb zo nog een paar youngtimers en wil ze eigenlijk allemaal wel houden maar wegens een ingrijpende verbouwing bij ons thuis wordt de garage te klein voor al mijn "speelgoed". Auto`s was eigenlijk al van jongs afaan mijn liefhebberij en heb daar uiteidelijk mijn werk van gemaakt.Als u nog meer vragen heeft kunt u mij voor meer info ook bellen op 0224-295260 . Misschien is het leuk om een keer naar deze hele mooie en vooral echte auto te komen kijken. Met "echte auto" bedoel ik absoluut ongespoten dus ook niet opgelapt dus 1e lak zonder schade of roest. Ik kijk uit naar uw komst en groet u. Leo Ehrensperger van Ehrensperge Occasiongarage.av jb
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus dan heeft ie een rapport waarop staat dat de auto schadevrij is.Daar zou ik toch uitdrukkelijknaar vragen.Of afwachten of Hedwig iets met het VIN-nummer kan, als Leo dat wil doorgeven. (vermits het VIN inderdaad nog bij dit kenteken hoort en het niet twee auto's waren.john b schreef : Met "echte auto" bedoel ik absoluut ongespoten dus ook niet opgelapt dus 1e lak zonder schade of roest.
Overigens is de auto ergens tussen 1998 en 2001 ook al eens verkocht, door Ton van Cuijk voor 30000 gulden, aan een eigenaar die na ontdekking van het schadeverleden de koop via een rechtzaak ongedaan heeft laten maken.
Hear-say, dus anders dan de tekst van de toenmalige eigenaar, heb ik er verder geen bewijs van, maar laat het bij Vos nog eens nakijken.De bron wil ik je wel kenbaar maken, trouwens, ik denk dat als je daar bij Jelmer mee wappert, hij dat tot de bodem uitzoekt voor je.
Als je trouwens Volvo Nederland mailt, krijg je meestal ook een redelijk vlot en correct antwoord.Vraag dan de originele specs van dat kenteken op, krijg je het VIN vanzelf retour, als het meezit en weet je gelijk of het klopt.
Even voor de volledigheid:Dit item staat in de kletshoek en is dus met een forumaccount te lezen. Dat kan Leo dus ook.Normaal zou dit wellicht beter passen in het clubhuis.Misschien iets om rekening mee te houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als ik de reacties hier boven lees dan laat ik die gewoon staan

prijs is wel erg gezakt sinds die 30.000...
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb deze op MP ook al eens zien passeren tijd terug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Blummel
- Nieuw lid
-
En dan wordt nu diezelfde auto, met een lagere km stand door Ehrtensperger uit Schagen aangeboden als zijnde volkomen schadevrij en eerste lak...
Volledigheidshalve hieronder de bevindingen zoals geformuleerd door vorige eigenaar:
"Enkele jaren later kocht ik, voor erbij voor 30.000 gulden , een Volvo 780 Bertone (XL-52-KV). Klasse, sloom vergeleken bij de BMW 2002, maar eigenlijk is veel sloom vergeleken met dat kleine onopvallende scheurijzertje. De Bertone bleek ook een extreem kostbare auto om rijdend te houden. Volvo van Kuijk had verteld dat de wagen nooit schade had gekend. Na een rechtszaak hebben zij de wagen terug genomen. Schoorvoetend moesten zij later toegeven dat, hoewel de wagen nooit total loss was geweest, een schade van ca een ton onmogelijk tot kleine schaden gerekend kon worden. Jammer was deze hele episode wel. Rijden in de 780 was en bleek een droom. Mijn eega liet mij zweren nooit meer een Volvo 780 te kopen. Toch droom ik er nog steeds van ooit een beter exemplaar te bezitten...dromen" Verzonden: vrijdag 11 juni 2010 13:25Aan: 'Occasion Garage'Onderwerp: RE: Reactie op uw advertentie: Volvo 780 2.8 V6 bertone 12 mnd garantie (bj 1989)Geachte heer Ehrensperger,Wilt u zo vriendelijk zijn mij het Voertuig Identificatie Nummer door te mailen?In afwachting,Zelfs na herhaald verzoek geen reactie, meer...........
av JB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag ik je er op wijzen, even tussendoor, dat wellicht Ehrtenspergergewoon echt niet weet dat er met die auto iets is of was, vooropgesteld dat dat inderdaad zo is?Wellicht is Leo van mening dat hij inderdaad schadevrij is (wat nog niet bewezen is) en enkel handelend ter goeder trouw.Mogelijk stond hij in 2003 voor hetzelfde euvel, als jij nu maar heeft hij niet verder gevraagd dan toen nodig was.john b schreef : En dan wordt nu diezelfde auto, met een lagere km stand door Ehrtensperger uit Schagen aangeboden als zijnde volkomen schadevrij en eerste lak...
Dus, aan de schandpaal nagelen, nou ja, maar dan in ieder geval wel met bewijs graag, John.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies dit wilde ik ook schrijven. Nu ja, precies.Baseman schreef :
Mag ik je er op wijzen, even tussendoor, dat wellicht Ehrtenspergergewoon echt niet weet dat er met die auto iets is of was, vooropgesteld dat dat inderdaad zo is?Wellicht is Leo van mening dat hij inderdaad schadevrij is (wat nog niet bewezen is) en enkel handelend ter goeder trouw.Mogelijk stond hij in 2003 voor hetzelfde euvel, als jij nu maar heeft hij niet verder gevraagd dan toen nodig was.john b schreef : En dan wordt nu diezelfde auto, met een lagere km stand door Ehrtensperger uit Schagen aangeboden als zijnde volkomen schadevrij en eerste lak...
Dus, aan de schandpaal nagelen, nou ja, maar dan in ieder geval wel met bewijs graag, John.