Nieuwigheidje nr 2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als die van mij een kilometer minder rijdt op een liter ga ik al zoeken wat er aan de hand is. Even een plantensproeier met een beetje zout water (1/2 theelepel is al genoeg) over je kabels spuiten terwijl de motor loopt, zegt meestal voldoende.
De originele Bosch-set gaat minstens 35-50.000km langer mee gemiddeld. Alhoewel mijn eerste set van Scantech er een ton in heeft gezeten, de tweede was na 55.000km lek. Het helpt ook om de originele koolstof kap van de verdeler niet te monteren en de massakabel die van het middenblok op je schutbord achter/onder je verdelerkap naar de kleppendekselbout loopt, in een dikke plastic slang te stoppen. Bij de korte die naar de ander zijde van je kleppendeksel loopt hoeft dat niet.
Suc6
Boy Bakhuys schreef : Even een plantensproeier met een beetje zout water (1/2 theelepel is al genoeg) over je kabels spuiten terwijl de motor loopt, zegt meestal voldoende.
lijkt me nu niet echt een lekkere combinatie.
ik gebruik altijd zeepsop in de plantenspuit voor lekken te zoeken (in druk systemen en op ontstekingsdelen) en remmenreiniger (bij vacuum)
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
zeepsop aan de buitenzijde zodat de belletjes de lekkage van een onder druk staand systeem aangevenVoor de puristen: daarna even met schoon water het zout er af spoelen.....
zeepsop aan de binnenzijde van een gesloten systeem verlaagd de oppervlakte spanning van water, zodat het door kleinere gaatjes kan (tegenovergesteld van stikstof in je band bv)
zout verhoogt de electrische geleidbaarheid van het water, dus het kleinste scheurtje of doorslagplekje wordt sneller verraden in de vorm van mooie lange blauwe vonkjes en treksporen.
Daarna met schoon water afspoelen indien gewenst en afdrogen, kan je weer op weg om nieuwe kabels te gaan halen.
@Leandres,
ik zou voor Bosch gaan..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even een update omdat er weer een nieuw draadje aan het ontstaan is....
Op 12-05-2010 heb ik de LPG bougies gemonteerd. We zijn nu 63.219 kilometer verder. Over de 63.320 die ik daarvoor gereden heb, was het gemiddelde verbruik 1:7,3. Ik heb nu gemiddeld 1:8,6 gedraaid.!! toevallig was de lpg prijs excact hetzelfde nl 0.638/ltr.Over hetzelfde aantal kilometers is het verschil in getankte liters/euro's: 8660 - 7351 = 1309 x 0.638 = 835 Euro.prijs van de NGK bougies was 100 minus 30 euro (de prijs die ik normaal voor twee sets Bosch super plus zou hebben betaald want die verving ik om de 30K dus 8 x 3,95 )Ruwweg heb ik dus 765 euro minder uitgegeven. Omslag is per kilometer misschien niet zo hoog, maar voor mij is dit toch een jaarlijkse besparing. Daar hoef ik dan toch weer een paar dagen niet voor te werken...Dan nog leuk om te weten: Mijn vriend Rob, door wie ik hierop geattendeerd werd indertijd, heeft na zijn dure NGK's een goedkope versie LPGbougie via internet gekocht en er 6,50 euro/stuk voor betaald. Hij rijdt 120.000 per jaar en vervangt ze na 50.000km. Deze liepen 0,6km per liter zuiniger tegen 1,2km die hij met de NGK's bespaarde. Dus wat mij betreft ga ik weer voor de NGK's . Als ik ze nu bij Bas bestel is mijn besparing weer 28 euro hoger:-)
Rij veilig en suc6 in de strijd tegen de hoge brandstofkosten
De kilometerstand stond tijdens de APK op 677.107 km. Toen zijn de bougies er uit gehaald omdat ie toch wel wat slecht stationair liep. (tijdens de APK verschillende keren afgeslagen:-( Het vervangen van de bougies hielp echter niet wonderlijk genoeg. Als ik 1 van de bougiekabels loskoppel en vervang door de vervuilde NGK's krijg ik nog steeds een heldere blauwe vonk!! Ik heb geprobeerd daar een foto van te maken, maar dat valt niet mee met een auto die nog maar op drie pitten loopt.
Omdat ik geen nieuwe voorhanden had, heb ik er originele Volvo pitten in gestopt en inmiddels staat de teller weer op 678.452km.
Hier komen de getallen:
Tot 20-05-2010 1:7,3 - Bosch
tot 20-06-2011 1: 8,6 - NGK LPG2
tot vandaag 1:7,325 - Volvo
Hier is de foto:
Voor mij een uitgemaakte zaak:
@Baseman:
Wanneer ga je ze weer bestellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er andere V90 rijders die dit verhaal herkennen?
Alvast bedankt voor julie reacties.
Groet,
Marcel
je onderschrift "NeverDriveFasterThenYourGuardianAngelCanFly" heb ik jaren geleden gebruikt op motorforum (toen ik nog motor reed) Prompt werd ik op de vluchstrook geschept door een vrfachtwagen. Ik heb twee engeltjes gehad.. Hou dit onderschrift dus in ere, het werkt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
en speciaal voor lpg .
groet wil
ps zal eens kijken of ik er een foto bij krijg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd op dit ogenblik nog "maar" 55.000km p/j. Het verschil per jaar is dan 1138 liter a 0,602 euro= 685 keiharde euro's.kan ik tot zover concluderen dat de NGK LPG2 bougie een behoorlije invloed heeft op het verbruik?
Daar mag die 100 euries van de bougies dan nog af, Meer bewijs heb ik niet nodig..
- V700 register
- Nieuw lid
-