Klein avontuur en advies gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Thermostaat en waterpomp allebei al kapot geweest, lekker in het rode gebied van de meter rondriije...
Dat toen vervangen, paar dagen later weer in het rode gebied, koelvin stuk..
Ford knutselpraktijken...
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Klopt, erg bizar vind ik dat.solexpaul schreef : Koelventilator slaat pas aan als de meter tegen het rood gaat. Bij de eerste Escort schrok ik mij lam,nieuwe sensor gehaald en gemonteerd, sloeg ook laat aan. Volgens Ford monteur normaal....... Meter stond echt 1mm tegen het rood aan......
Maar deze ging echt te ver.Motor liep te koken, spoot onder de kap vandaan, en koelvin bleef stil.
Heb het later laten aanpassen bij de lokale sleutelaar, en toen sloeg ie aan met de tempmeter op de helft, wat mij een stuk beter pleziert.
Dit is laatst bij de controle beurt van de Ford Dealer weer teniet gedaan, wat mij ernstig stoorde.
Groeten,Gerben
</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat versta jij dan onder een goedwerkend systeem? Staat er toch duidelijk. Dan neem ik aan dat er toch een werkende kat onder moet hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, Ben, dat staat er nier, er staat in de regels een goed werkend systeem.En als uit de uitlaatgastest blijkt, dat er een uitslag uit komt die binnen de marges valt heb je dus een goed werkend systeem, strikt formeel genomen. Als om dat te bereiken er een kat nodig is waar iets in zit, moet je dus een originele goed werkende kat hebben.strij003 schreef : wat versta jij dan onder een goedwerkend systeem? Staat er toch duidelijk. Dan neem ik aan dat er toch een werkende kat onder moet hangen.
Maar als je op gas ook door de uitlaatgastest komt, zonder werkende kat, is er geen keurmeester die je je buis laat verwijderen om te zien of ie door de kat heen kan kijken hoor.
Het maakt in dit verhaal wel uit, of je op gas of op benzine rijdt trouwens, want om als goed werkend uit de test te rollen op benzine heb je 9 van de 10 kkeer een volle kat nodig, waar je met een auto op LPG-G3 in 9 van de 10 keer met leeggeklopte kat ook wel door de keuring komt.
Het beste is uiteraard, als het gewoon zit, zoals het is ontworpen en het dan natuurlijk ook werkt, daar heb je gelijk in.
Zeg, een 1.6 Zetec, dat is toch dat Yamaha-blokkie? Is dat geen 1.7 blok zoals geleverd in de Puma?Of was ie er ook als 1.6?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Wat leesvoer bas:Baseman schreef : Zeg, een 1.6 Zetec, dat is toch dat Yamaha-blokkie? Is dat geen 1.7 blok zoals geleverd in de Puma?Of was ie er ook als 1.6?
The Ford Zetec is a name used on many inline 4 cylinder automobile engines. All are multi-valve DOHC engines
The first Zetec engine appeared in 1992, powering the fourth generation of the European Ford Escort and Orion. It was codenamed as the "Zeta" engine before Italian car maker Lancia threatened to sue Ford for trademark infringement as it already owned the name. Ford hurriedly renamed the engine "Zetec".
It has been made in 1.25L, 1.4L, 1.6L, 1.7L, 1.8L, 2.0L and 2.3L capacities.
The advanced Zetec-SE was developed in collaboration of Yamaha under the Sigma codename. It ranges in size from 1.3 L (1250 cc) to 1.7 L (1700 cc). It is extremely different from the Zeta[Zetec] engine - the intake and exhaust are even on opposite sides.
Zetec is van 92-97 [ECHT ford blokkie][Eigenlijks tot 2004, maar toen werd het een 1.8 en 2 liter]
Zetec-SE [Yamaha blokkie 1,3 en 1.7] van de jaren daarna
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus mijn schoonzusje met motorrijbewijs en Suzuki GSX-R RamAir 1100 heeft inderdaad een Yamaha blok in d'r 1.7 Puma....daar is ze vast blij mee. aar was nog al eens discussie over, waar ie nou eigenlijk vandaan kwam.....gerryberrie schreef : Zetec-SE [Yamaha blokkie 1,3 en 1.7] van de jaren daarna
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zondag naar een bekende sleutelaar gebracht [niet een garage] en die heeft er even naar gekeken.
Compressie was goed, dus waarschijnlijk geen blok/klep schade.
Katalysator eronder vandaan gehaald en leeggeklopt en weer teruggeplaatst.
En toen maakte die weer toeren.
Heb er toen eventjes weer lekker 140 mee gereden.
Doet het een stuk beter als eerst.
Maar hij maakt wel wat vreemde en enge geluiden bij sommige toeren[alsof die dood gaat, jeetje wat een herrie, en nee het is niet de uitlaat maar het blok], en of dat aan de lege kat ligt zou ik niet weten.Hij klinkt iniedergeval wel een stuk luider.
Ben zeer benieuwd hoe lang die het nog volhoudt.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





