Phil Harris overleden.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 23:39 #1267737
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic nee, Jeroen...........................
zoals zo vaak in de kletshoek gaan de draadjes nog weleens off topic. Als Phil nog onder ons was zou hij het zeker begrijpen. Ik heb hem diverse malen in het programma vol trots over zijn "Cornelia Marie" horen praten.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 06:47 #1267743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Phil
Phil had niet zoveel mazzel met de motoren aan boord. Wat had hij eigenlijk, iets groen/grijs/blauwigs, GM oid ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 20:41 #1267829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ouders
Mijn ouders (en ik) houden ook van oude motoren, wel een slagje kleiner dan de MWM van Jan. In de vorige sleepboot (voor pleziervaart) stond een 3 cilinder Industrie 3VD6A uit '42. 3 losse cilinders waar je tussendoor kon kijken
Stationair toerental 120rpm, maximaal 330rpm en 150pk uit een slagvolume van ruim 72 liter.
In de nieuwe sleepboot (nieuw gebouwd, ook pleziervaart) staat een gereviseerde 4 cilinder MaK uit '54 of '56 die 160pk levert bij maximaal 450rpm. De nederlandse vertegenwoordiger van MaK heeft deze in leegloopuren gereviseerd. Tegen ongeveer dezelfde kosten als een nieuwe DAF of Volvo met vergelijkbaar vermogen maar doet daar qua verbruik en lawaai niet voor onder. Als je naar beneden kijkt zie je nog keurig 4 paar tuimelaars bewegen
Een echte machinekamer wordt het dus, morgen hopelijk weer aan de slag met de installatie van het elektrisch systeem.
In de nieuwe sleepboot (nieuw gebouwd, ook pleziervaart) staat een gereviseerde 4 cilinder MaK uit '54 of '56 die 160pk levert bij maximaal 450rpm. De nederlandse vertegenwoordiger van MaK heeft deze in leegloopuren gereviseerd. Tegen ongeveer dezelfde kosten als een nieuwe DAF of Volvo met vergelijkbaar vermogen maar doet daar qua verbruik en lawaai niet voor onder. Als je naar beneden kijkt zie je nog keurig 4 paar tuimelaars bewegen
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 20:41 #1267828
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic GM's
Waren inderdaad GM motoren die in de "Cornelia Marie" staan, Henk.
En om Jee's vraag even helemaal juist te beantwoorden: de kletshoek is voor ook niet direct Volvo gerelateerde zaken die de forum-leden bezig houden. Is toch leuk om ook af en toe over andere zaken te praten met elkaar die ons bezig houden.
Groeten, Jan.
En om Jee's vraag even helemaal juist te beantwoorden: de kletshoek is voor ook niet direct Volvo gerelateerde zaken die de forum-leden bezig houden. Is toch leuk om ook af en toe over andere zaken te praten met elkaar die ons bezig houden.
Groeten, Jan.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 21:47 #1267850
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kromhout!
Voor mij blijft toch <a href="
images.google.nl/imgres?imgurl=http://ww...%3Dnl%26tbs%3Disch:1
" target="_blank">de Kromhout dé scheepsmotor..... Niets afdoende aan alles wat hier gezegd is hoor.
Ik heb zelf een Volvo in mijn machine kamer staan, maar zelfs die vind ik minder dan een echte Kromhout.

GG,

Ik heb zelf een Volvo in mijn machine kamer staan, maar zelfs die vind ik minder dan een echte Kromhout.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2010 18:28 #1267938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad Jan, ik denk dat
Inderdaad Jan, ik denk dat hij geen bezwaar zou hebben gehad tegen deze "afdwaling".
Maar ik moet zeggen dat die MWM een paar mooie kengetallen heeft als het gaat om afmetingen. Een echt flink blok een flinke boot. Het filmpje op youtube klonk ook goed. Enkel jammer van de wind.

Maar ik moet zeggen dat die MWM een paar mooie kengetallen heeft als het gaat om afmetingen. Een echt flink blok een flinke boot. Het filmpje op youtube klonk ook goed. Enkel jammer van de wind.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2010 20:15 #1268387
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kromhout
Dat is ook een weer een van die verloren merken. Mijn vader heeft nog ee tijdje op een kromhout vrachtwagen gereden toen hij net zijn rijbewijs had. De wagen behoorde toen al tot een van de oudste van de vloot.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2010 23:53 #1268429
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zweed
Nee, hij had een Zweed-lucht bij zich.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2010 06:37 #1268438
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cryptisch
Moderators: Jerry Stam