Phil Harris overleden.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 20:00 #1079192 door Jan Snijder
Phil Harris overleden. is gemaakt door Jan Snijder
Wellicht kennen maar weinigen onder jullie het programma Deadliest catch op Discovery Channel. Een intrigerend programma over een aantal krabvissers op de Beringzee. Grote stoere kerels die met hun relatief kleine vissersschepen één van de gevaarlijkste zeeën ten noorden van Alaska bevaren.
Het fraaiste type onder deze kapiteins was Phil Harris met zijn schip de "Cornelia Marie". Kettingrokend, vloekend, maar ook vol liefde voor zijn vak, zijn twee zoons aan boord en zijn familie. Gisteren is deze rots, slechts 53 jaar oud, geveld door een beroerte. Al vanaf zijn 7de op de schepen en met 21 jaar destijds de jongste kapitein van de vloot.
Ik heb de afgelopen jaren genoten van zijn humor en de manier waarop hij in het leven stond. Ruig maar altijd goed voor zijn crew en ieder die hem dierbaar was. En een vakman op en top.  Ik zal hem erg missen in de wekelijkse serie waar ik bij wijze van spreken voor thuis blijf. 

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 20:03 #1265285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Potverdomme zeg. Dat vind ik
Potverdomme zeg. Dat vind ik toch echt heel naar om te lezen. Heerlijk was hij, met z`n hart op de tong. Vond hem toch wel een van de topkarakters in de serie.
Had wel meegekregen dat hij een hartinfarct had gehad vorige week. Zijn levensstijl heeft denk ik toch een te zware wissel op zijn gezondheid getrokken. Bah.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 20:15 #1265287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg om te horen!! Ik heb
Erg om te horen!! Ik heb elke aflevering van de serie wel gezien. En ik vond Phill altijd een van de meest opmerkelijke karakters in het geheel. Zijn levensstijl was slopend te noemen, maar hij had wel liefde voor het vak. Dat straalde hij wel uit. JE zag gewoon aan die man dat ie geboren was om op zee te zijn.
Zelf zij hij ook vaak dat hij zijn leven niet anders zou kunnen voorstellen als zijnde kapitein van een vissersboot.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-02-2010 20:22 #1265289 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Dat is inderdaad erg jammer,
Dat is inderdaad erg jammer, ik keek het programma ook regelmatig en phil was toch wel het meest opmerkelijke karakter dat er tussen zat.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 21:16 #1265320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deed
Het deed mij ook wel wat eigenlijk.
Was net in de serie bezig te kijken naar zijn terugkomst op zee die hem zwaar viel. Ik neem het altijd op, dus loop wat achter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 21:25 #1265322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OOk
ik heb vele afleveringen gezien. Erg voor de familie om op deze leeftijd al afscheid te moeten nemen. Je zou toch zeggen, al was het zwaar,  zo'n man deed wat ie leuk vond en at vast veel vis.
Geen garantie dus voor een lang leven...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 21:28 #1265323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In memoriam

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 21:44 #1265330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RIP
RIP Phil   Hoe karakter vol kan iemand zijn?! Kijk altijd met veel plezier.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 13:16 #1265402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Shagroker
Echte mannen zijn het. Maar oud worden doen er niet veel natuurlijk.
Ik heb het wel eens gezien. Was leuk. Maar om een heel jaar lang altijd hetzelfde uit te zenden snapte ik niet helemaal.

Varen op een bootje, niks vangen, wel iets vangen, elkaar verrot schelden, iets cynisch zeggen, klaar.
Volgende aflevering.
Varen op een bootje, niks vangen, wel iets vangen, elkaar verrot schelden, iets cynisch zeggen, klaar.
Volgende aflevering.
Volgende aflevering.
Volgende aflevering.
maar het zal aan mij liggen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 13:51 #1265410 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic geschrokken
Ik ben erg geschrokken van de mededeling dat Phill overleden is.
Ik kijk de serie altijd, en blijf er zelfs voor thuis. Phill had altijd een speciaal plekje bij me, zijn humor, liefde en karakter was iets waar ik alleen maar jaloers op kon zijn.
Daarnaast kan ik mij, hoewel ik nog niet in de schaduw van Phill zou kunnen staan en ik in zijn ogen waarschijnlijk een zoetwaterpiloot ben, kan ik me wel goed voorstellen en indenken hoe het is om verantwoordelijk te zijn voor een schip vol mensen terwijl de golven over het dek heen slaan en de wind en de stroming je de andere kant op lijken te willen hebben dan waar jij heen moet en je daarnaast ook je brood moet verdienen en dat elke verkeerde beslissing jou of het leven van een ander kan betekenen.
Met veel respect en bewondering kijk ik elke keer weer hoe deze mensen vechten voor hun bestaan, waren vroeger de boten van hout en de mannen van staal, nu zijn de boten van staal en de mannen van hout..... maar dat geldt absoluut niet voor deze mannen!
Beste Phill, behouden vaart en een goede wind gewenscht.

GG,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC