kilometerheffing, bereken nu zelf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn persoonlijke mening is gewoon dat ons land op deze manier naar de knoppen gaat, want er zullen dan nog meer bedrijven kapot gaan door deze maatregel, de bedrijven die nu nog overeind staan kunnen het dan ook erg moeilijk gaan krijgen,
En dan nog een puntje, de mensen die een stukje moeten rijden om op het werk te komen, Gaat de kilometer-vergoeding ook omhoog of laten ze die op het maximum van nu staan???
Ik kan dit nergens terug vinden, misschien dat jullie daar meer over weten??
het is in ieder geval een vast gesprek geworden op de verjaardagen en vrienden bezoeken, gelukkig delen we in mijn kringen allemaal de zelfde mening en denk dat de meesten dat ook herkennen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is natuurlijk een interessante vraag. Het zal wel de bedoeling zijn dat mensen die ver van hun werk wonen meer gaan betalen omdat anders het doel niet wordt gehaald (totaal minder gereden kms in NL). Vraag is dan waar het omslagpunt komt te liggen.TGTF schreef : En dan nog een puntje, de mensen die een stukje moeten rijden om op het werk te komen, Gaat de kilometer-vergoeding ook omhoog of laten ze die op het maximum van nu staan???
Ook interessant is wat er gebeurt met de leaserijders (waaronder volgens mij ook veel mensen die leasen omdat ze een grote woon-werk afstand hebben). Dat is ook een categorie mensen die veel rijden maar als de prikkel bij hen niet doorkomt zou dat natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover de mensen die geen leaseauto aangeboden krijgen en ook het beoogde effect (totaal minder gereden kms in NL) wordt dan niet gestimuleerd. Nog een interessante kwestie: Wat gebeurt er als NL massaal in de Aygo's, 107's, C1's en ga zo maar door gaat rijden ? Inkomsten uit wegenbelasting zullen dan tegenvallen voor de overheid en hoe gaan ze dat compenseren. De km prijs verder omhoog gooien ? Zou een beetje merkwaardig zijn dat mensen op die manier gestraft worden terwijl ze braaf doen wat de bedoeling is. Als de prijzen over de hele linie verhoogd worden (en niet alleen voor de milieuvervuilende en onzuinige autos) dan zou wel pijnlijk duidelijk worden dat de auto als melkkoe wordt gebruikt die onder druk wordt gezet als het niet genoeg oplevert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
René:rluigies schreef :
Henk,henk 940LPT schreef : Officieel mag je als Nederlander niet rondrijden in een auto op buitenlands kenteken.
Kleine correctie, het mag wel als je als Nederlander in het buitenland woont. Diverse mensen die ik ken en werkzaam zijn in de regio Nijmegen wonen net over de grens en rijden vrolijk rond in een auto met duits kenteken. Een buitenlander die in Nederland woont mag dit weer niet, en moet zijn auto laten voorzien van een NL kenteken. Ooit heeft een Duitse buurman van mij daar een forse boete met naheffing voor gekregen.
En als je een baan hebt buiten NL, maar wel hier woont? Ik ken diverse vertegenwoordigers die met bv een duits kenteken rondrijden hier.Ergo, in hoeverre kan het zinvol zijn om je bedrijf naar het buitenland te verhuizen?
Greets,
Edwin
945 - uitgebrand (back-fire) dec '08 - maart '09745 - april '09 - mei '09 (kop verrot)945 - november '09 - ?? antraciet, automaat, +450kkm&
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ze moeten nog maar wat meer bedrijven verplaatsen naar Amsterdam. Kunnen nog wat meer mensen lang reizen, veel betalen en nog wat langer in de file staan.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus dat is nog een lange weg te gaan, dat rekeningrijden.
- John Blummel
- Nieuw lid
-

Misschien zou het een idee zijn alhier massaal en collectief onze ongenoegens te uiten, te fulmineren zogezegd, ook over de steeds verder oplopende brandstofprijzen, want daar heb ik nog niets over gelezen, alle reactie's te bundelen en ze vervolgens in ongekuiste versie te doen toekomen aan bv de FEHAC.
Je hoeft dus helemaal geen sex te hebben in NL., want je wordt toch elke dag gena !
av jb

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dankzij Camiel werd er wel eindelijk wat gedaan aan de files. Camiel verlaat de politiek, maar het ministerie van verkeer en waterstaat blijft bestaan. En zal ook altijd een minister hebben. Daar is ook niks mis mee, maar met een beetje pech wordt dat weer iemand die er niks van bakt. En die hebben we de laatste decennia genoeg gehad.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Met een zorgvuldig onderbouwde mening kom je over het algemeen verder dan met bovenstaande. Wie iets wil bereiken, kan natuurlijk proberen anderen met (verbaal) geweld te overtuigen. Maar daar maak je bij die ander geen vriendjes mee. Waardoor die ander minder bereid zal zijn, om je argumenten aan te horen.john b schreef : Misschien zou het een idee zijn alhier massaal en collectief onze ongenoegens te uiten, te fulmineren zogezegd, ook over de steeds verder oplopende brandstofprijzen, want daar heb ik nog niets over gelezen, alle reactie's te bundelen en ze vervolgens in ongekuiste versie te doen toekomen aan bv de FEHAC.
groetjes
Mathy