kilometerheffing, bereken nu zelf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 11:08 #1255688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet alles.

jsnijder schreef : Ik ben hoe dan ook een stuk duurder uit. En ze zwijgen gemakshalve maar even over de opslag voor het spitsrijden en de nieuwe heffing die de provincies de mensen gaan opleggen bij gebrek aan de huidige opcenten van de MRB.

Dat is helaas nog niet het eind van het liedje, ben ik bang, want (zomaar wat overpeinzingen/bevindingen):
  • Met kastje ben je dus 24 uur per dag te volgen (handig voor inbrekers met hack-ervaring, die weten wanneer je weg bent.
  • Omdat je te volgen bent, krijg je gratis fanmail uit Groningen, zelfs zonder flits. 
  • Rijd je net langs een duistere kroeg waar iemand neergemaaid is, kun je opgeroepen worden om uit te leggen wat je daar deed.
  • Weet dat kastje waar de grens ligt? Maastricht-Enschede (via DLD) en terug kost bijna niks als dat zo is...;-)
  • Doet het kastje het niet, krijg je een boete. Waarom hij het niet doet, kan dan pas later uitgezocht worden, maar dan heb je al betaald.
  • Ik wil helemaal geen lelijk kastje op mijn dashboard. (kastje is wel weer recht en hoekig, dat wel)
  • Ik las ergens dat het kastje ingesteld moet worden, op kilometers of miles,.......interessant voor britse tellerunits....??
Trouwens wel grappig dat je meer betaald in de spits, als je dus in de file staat.Als je in de file staat, maak je geen kilometers,....... 
Enfin, verkeer en waterstaat <a href=" www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/m...ometerprijs/privacy/ " target="_blank">doet haar best.
Je kunt nog <a href=" www.kilometerheffingnoway.nl/ " target="_blank">even protesteren, maar ik denk enkel nog voor de vorm.
Grootste voordeel is volgens mij ten opzichte van nu, dat je nu per auto MRB betaald en straks een heffing voor de auto waar je mee rijdt.Dus, als je er 4 hebt, ben je straks goedkoper uit,......in theorie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 11:18 #1255689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VVD is er op tegen,...
De man met de kleine beurs wordt weer eens genadeloos gepakt met deze regeling. Want men prijst alles zo af dat het rijden in een nieuwe “schone” auto wat betreft de km prijs het goedkoopst is. Maar ja veel Nederlanders hebben geen geld (over) voor een nieuwerwetse auto,… Wat betreft die km prijs, die zal aardig hoger zijn dan de hier genoemde V50 op lpg.  Maar goed systeem is er nog niet. Al met al moet ik nog zien of dit systeem er door komt, heb zo m´n twijfels.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2009 12:19 #1255795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cda
Ik krijg toch ook een beetje de indruk dat het CDA alleen maar voor is omdat het in het regeerakkoord staat. Als je het wel wilt invoeren maar je wilt geen spitstarief???? Daar ging het ze toch om?
2012 is na! de verkiezingen.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2009 16:35 #1255817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere calculator
AW neemt momenteel in de calculator niet mee:
1) MRB speciaal tarief CO2 zuinig. Alleen de normale tarieven staan erin, die voor 99% van de auto's gelden...
2) alle LPG of G3
3) alles waar geen CO2 getal van geregistreerd staat bij het RDW.
Verder maakt de AW calculator een paar afrondingsfoutjes hier en daar, en gaat-ie net als hbase en dergelijke vaak de mist in bij importwagens.
Punt 3 is mede te verklaren omdat de bouwjaarfactoren die daarvoor gaan gelden nog niet definitief vastgesteld zijn. Wel is daar een advies over bekend van de Raad van State. Ik heb dus zelf een calculator gebouwd die van dat advies uitgaat, omdat dat advies op vrijwel alle andere punten in grote lijnen gevolgd is geeft dat een aardige indicatie. Ik verwacht 'mijn' calculator dit weekend of begin volgende week te publiceren.
Punten 2 en 3 zijn daarin dus 'gedekt' en punt 1 moet je maar even met de hand doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 13:12 #1255908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Autoweek
Die site wordt steeds onbetrouwbaarder: slechte informatie, meestal VW-gelateerd, brutaal en hufterig forum, erg eenzijdige rij-impressies en vooral veel gebakken lucht en broodje aap verhalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 14:59 #1255912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is inderdaad weer een
Dit is inderdaad weer een typisch staaltje van autoweek journalistiek. Ik ben er geen fan van. (wat niet wil zeggen dat ik de auto week niet lees.)
 Wat hebben wij als burgers eraan als er ons verteld wordt dat kilometerheffing goedkoop kan uitvallen, maar er geen mogelijk is om reeel het e.e.a. te berekenen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 13:11 #1255961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, allemaal VVD gaan stemmen!
Tja, gewoon met z'n allen VVD gaan stemmen!
Ik ben erg nieuwsgierig naar de mate waarin dít nu weer tot een werkend systeem gaat leiden.
Als ik mijn zakelijke Honda Hybrid intoets, dan ligt het omslagpunt ten opzichte van de huidige motorrijtuigenbelasting (die op de site nog niet op 0,- per maand staat aangegeven, overigens) bij 102.000 km per jaar. Pas als ik meer rij, dan ben ik duurder uit...
Ook mijn 3 Volvo's uit 1986, 1989 en 1990 zijn niet per kenteken opvraagbaar.
Zou dat dan toch 0,- opslag worden...??
Wat zei Camiel Eurlings vorige week ook al weer bij de formele opening van de Roertunnels: "We moeten er voor zorgen dat het in de toekomst technisch niet zo complex wordt". Jajaja, dit wordt weer genieten. !!!
Lieme Huib
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 18:00 #1255992 door V700 register
Roel Pieper! Hij mocht het onderzoeken. Hij schreef zijn rapportje met de conclusie "geen probleem"
Roel verdient zijn geld door andere mensen geld in zijn plannen te laten steken. Hij zal zeker nee zeggen tegen een overheidsruif van 4.000.000.000 euro waar vast wel wat uit mee te eten valt. 
Inmiddels zijn we al wat verder en er zijn veel mensen die erg spijt hebben dat ze in Roel geloofd hebben.
Nu de conclusie nog dat zijn rapportje over rekening rijden misschien ook niet zo juist is.
Waarom wordt zoiets nou gedaan door iemand die daar een financieel belang bij heeft? We hebben in dit land toch ook wel mensen aan de technische universiteiten die geen investeringsvehikels hebben?
En met de VVD gaat het heel goed
<a href=" www.politiekebarometer.nl/ "> www.politiekebarometer.nl/
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 02:07 #1256059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig heel simpel
Gelukkig is de kilometerheffing heel simpel:Het gaat geld kosten:
Flevoland gaat €120,- per jaar (p/p) heffen voor de prov opcenten. Nieuwe auto's worden duurder gemaakt door fabrikanten om weer op europees prijsniveau te komen na afschaffen BPM. KM-prijs en/of brandstofprijs gaan omhoog ivm overschrijden budget invoering km-heffing
Later volgt:
Elke km te snel: €Parkeren: € (evt boete, extra gemeentelijke heffingen etc)12001 km gereden dit jaar: u was verzekerd tot 12000. (boete of royement)
Wie heeft de VVD-sticker al op de auto zitten?Weet iemand of (en hoe) het zinvol is om een (postbus-)bedrijf te openen? Natuurlijk buiten NL, maar zijn er mogelijkheden om met bv een thais kenteken te gaan rijden van je thaise hoofdvestiging?Hoe grappig worden boetes, als deze gestuurd worden naar Bangkok oid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 07:51 #1256065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Officieel
Officieel mag je als Nederlander niet rondrijden in een auto op buitenlands kenteken. Huurauto mag in sommige gevallen nog wel. Dus, tenzij je Thai wordt, ben je dan in overtreding.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC