kilometerheffing, bereken nu zelf

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-12-2009 10:48 #1256080 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic hoe
hoe zit dit met een bedrijfsauto?
auto en bedrijf staan in duitsland en de werknemer is nederlander?
en hoe zit dit met een reparatie auto / ophalen en brengen / van een duitse auto (zonder groene platen)?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 13:32 #1256097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lease
en hoe zit het met de leaserijder
Gaat die er -zoals gewoonlijk- niks van merken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 14:14 #1256099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hackers opgelet

Baseman schreef :

jsnijder schreef : Ik ben hoe dan ook een stuk duurder uit. En ze zwijgen gemakshalve maar even over de opslag voor het spitsrijden en de nieuwe heffing die de provincies de mensen gaan opleggen bij gebrek aan de huidige opcenten van de MRB.

Dat is helaas nog niet het eind van het liedje, ben ik bang, want (zomaar wat overpeinzingen/bevindingen):
  • Met kastje ben je dus 24 uur per dag te volgen (handig voor inbrekers met hack-ervaring, die weten wanneer je weg bent.
  • Omdat je te volgen bent, krijg je gratis fanmail uit Groningen, zelfs zonder flits. 
  • Rijd je net langs een duistere kroeg waar iemand neergemaaid is, kun je opgeroepen worden om uit te leggen wat je daar deed.
  • Weet dat kastje waar de grens ligt? Maastricht-Enschede (via DLD) en terug kost bijna niks als dat zo is...;-)
  • Doet het kastje het niet, krijg je een boete. Waarom hij het niet doet, kan dan pas later uitgezocht worden, maar dan heb je al betaald.
  • Ik wil helemaal geen lelijk kastje op mijn dashboard. (kastje is wel weer recht en hoekig, dat wel)
  • Ik las ergens dat het kastje ingesteld moet worden, op kilometers of miles,.......interessant voor britse tellerunits....??
Trouwens wel grappig dat je meer betaald in de spits, als je dus in de file staat.Als je in de file staat, maak je geen kilometers,.......

Het leukste deel van het verhaal schrijf je nog geeneens op.
Het is namelijk een kastje en systeem dat erom schreeuwt om fraude op toe te passen. Gezien de problemen met een OV kaart, paspoort en ach, zelfs geen tunneltje kunnen openen of treintje snel laten rijden, dus dat kan eenvoudigweg nooit goed gaan komen.
Natuurlijk met als gevolg dat de brave burger dat ook nog eens mag betalen. De keerzijde is dat ik nog een paar jaar de tijd heb om meesterhacker/fraudeur te worden. Ik moet tenslotte iets vinden als bijverdienste om mijn bolide te kunnen blijven rijden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 17:50 #1256120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Natuurlijk niet
Die zal er niets van merken, als je een wagen full operational least is dat inclusief houderschapsbelasting, verzekering en brandstof (dit laatste op nacalculatie) dus er zal wel een nacalculatie komen maar als de werkgever dit niet doorberekend (wat de meesten nu ook niet doen) dan merkt de leaserijder er dus geen fluit van.
Wij arme sloebers die zelf alles moeten ophoesten worden gewoon gepakt, maar daar is deze regering wel sterk in.
We moeten straks doorwerken tot ons 67e jaar, we moeten meer betalen om ons per auto te verplaatsen en ga zo maar door.
Maar met alle tegenargumenten wordt niets gedaan.....
Waar zijn die "gestolen" e-mails gebleven dat de CO2 problematiek niet zo heftig is......, daar hoor je bijna niets meer over.
kortom, we worden gewoon collectief gen**id om de proeftuintjes van de heren politici te financieren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 19:32 #1256135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO3

mderijke schreef : Waar zijn die "gestolen" e-mails gebleven dat de CO2 problematiek niet zo heftig is......, daar hoor je bijna niets meer over.

Die hebben gewoon nooit bestaan en wat er niet is, kun je ook niet .....
'Klimaatverneuking' bestaat, dat is een feit, hoe het nu geprobeerd wordt op te lossen is een heel ander verhaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 21:36 #1256310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Berekening
Voor de V70
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="margin-bottom: 16px"><tbody><tr valign="top"><td class="cbmdataname" width="92" align="right">Kenteken:</td><td width="16"> </td><td style="padding-top: 6px"><div class="mb8"><table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tbody><tr><td> </td><td>  Opvragen</td></tr></tbody></table></div></td></tr></tbody></table><div class="s16 mb8"><div style="float: right">14-GJ-HR</div>VOLVO V70; 2.5D (2000)</div><div class="carbase"><table border="0" cellspacing="4" cellpadding="0" width="100%" class="l2" bgcolor="#f0f0f0"><tbody><tr><td class="dataname" width="75%">basistarief per kilometer</td><td width="16"> </td><td> </td><td align="right">6,2 ct/km</td></tr><tr><td class="dataname" width="75%">tarief motorrijtuigenbelasting<sup>1</sup></td><td width="16"> </td><td></td><td align="right">1.568</td></tr><tr><td class="dataname" width="75%">kilometeromslagpunt<sup>2</sup></td><td width="16"> </td><td> </td><td align="right">25.377 km</td></tr></tbody></table><div class="s11">Ik rij met die wagen ongeveer 35.000 km per jaar, dat gaat me dus 2170 euri's kosten (600 per jaar oftewel 50 euris meer per maand), in den beginne dus.........</div><div class="s11">Maar dat was wel te verwachten, je koopt een diesel niet omdat je maar 10.000 km per jaar rijdt, dus als je voordeliger was met diesel dan met benzine, dan ben je straks alsnog de pineut/het bokje en ga zo maar door.</div><div class="s11">Voor de 940 kan ik het niet zo gauw zien, geen gegevens bekend.</div><div class="s11">(er van uitgaande dat de aanvangsgegevens en tarieven op de site kloppen............)</div></div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 22:04 #1256312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heffing,
<div></div><div>Als camiel die heffing door drukt (zal ook haast wel) adviseer ik iedereen net over de grens te gaan wonen, en gewoon te blijven werken in NL.</div><div>Kom je mooi onder die heffing uit, </div><div>Want je mag namelijk in het buitenland wonen en in NL werken, de Polen, Roemenen, ETC,ETC,ETC, doen het ook dus kunnen wij dit ook doen, hebben ze meteen een hoop huizen leeg staan waar asiel zoekers in kunnen, dat probleem ook weer opgelost, maar zou toch adviseren om je boodschappen dan ook niet in NL te kopen want die gaan ook duurder worden want de transport bedrijven moeten ook alles door rekenen, </div><div> </div><div>Dus voor wie is het nu beter, Wij de hard werkende Hollander, Het milieu, Of de Hollandse staat!?!?!?!??!</div><div> </div><div>Mijn mening is denk ik wel duidelijk, Ik ben faliekant TEGEN deze maatregel,</div><div>Als camiel zo graag de staat rijker wil maken ben ik er een voorstander van om die 5 cent bij de brandstof op te gooien, BPM afschaffen en wegenbelasting zo laten,</div><div>dan pak je de mensen die 100.000 km per jaar of meer rijden aan, daarbij komt dat de fabrikanten dan nog gemotiveerd worden om zuinige en van die prius gevallen te bouwen,</div><div> </div><div>Is naar mijn mening de fatsoenlijkste oplossing.</div><div> </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 22:17 #1256314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Simpele accijnsverhoging zal inderdaad hetzelfde bereiken, namelijk dat mensen die veel of een (erg) onzuinige auto rijden meer betalen, afhankelijk van hoeveel ze met die auto's rijden. Kost geen 4 miljard aan fraudegevoelige kastjes (en das nog maar de schatting vooraf, zal vast 6 of 8 miljard worden). Je pakt dan het tijdsaspect niet mee (file kms zijn duurder dan kms buiten de spits) maar ik vraag me af in hoeverre de overheid hier gebruik mee kan sturen. Soms wordt de maakbaarheid van zaken overschat. Je wilt toch op een normale tijd eten of de kinderen naar bed brengen. Vraagt wel Europa brede aanpak om over de grens tanken te voorkomen. Maar is wel gewoon simpel door te voeren.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2009 00:41 #1256341 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic DE oplossing
Hallo Volvisti
JAAAAAAAAHHHHHH!  Vijf cent op de accijns en de wegenbelasting afschaffen!  DE oplossing.  Ik heb in de afgelopen jaren nog geen 10 keer in Nederland getankt.
Naar het buitenland verhuizen gaat overigens niet werken.  Of...
... je registreert de auto in het buitenland.  Je bent dan, tenzij je je laat naturaliseren in het buitenland een Nederlander die in een buitenlandse auto rijdt.  En dat mag niet of maar zeer beperkt.
Of ...
... je laat de auto op het NL kenteken staan.  Je bent dan niet-ingezeten en betaald dan waarschijnlijk een grotere heffing, net als je nu meer wegenbelasting betaald.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 14:03 #1256521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie officieel

henk 940LPT schreef : Officieel mag je als Nederlander niet rondrijden in een auto op buitenlands kenteken.

Henk,
Kleine correctie, het mag wel als je als Nederlander in het buitenland woont. Diverse mensen die ik ken en werkzaam zijn in de regio Nijmegen wonen net over de grens en rijden vrolijk rond in een auto met duits kenteken. Een buitenlander die in Nederland woont mag dit weer niet, en moet zijn auto laten voorzien van een NL kenteken. Ooit heeft een Duitse buurman van mij daar een forse boete met naheffing voor gekregen. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC