Afloop van het verhaal (Verkeerd om gemonteerd balansasriem)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je je er maar neer moet leggen en je eigen conclusie moet trekken.
Probleem is dat je geen bewijs hebt zoals foto materiaal.
Of Nordicar moet mee willen werken.
Als je gaat schrijven zou ik eerder de geschillen commissie aanschrijven dan de Bovag.
Bovag staat achter hun leden en denk dat je een soort gelijk antwword krijgt als van Volvo NL.
(weet ik uit ervaring)
Veel succes en wijsheid in deze zaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind de reactie's van dealer en importeur vooral heel erg jammer, want wat is er nu -op autogebied- mooier dan een prettige relatie met de officieele merkdealer in eigen stad? Als de dealer nu op een correcte wijze had gereageerd, me had uitgenodigd voor een gesprek omtrent deze zaak of dit telefonisch zou hebben gevoerd, danwel via mail, dan zou ik er helemaal niet zo'n punt van hebben gemaakt op het forum. Ik snap de vijandige houding niet. De dealer reageert gewoon totaal niet op mijn mail en Volvo Nederland reageert (inhoudelijk) via mail ook niet. Tijdens het telefoongesprek wat ik vervolgens voerde n.a.v. de mail vond ik de PR-dame in kwestie waanzinnig bot en kortaf.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, dat begrijp ik als geen ander, maar fouten kunnen netjes worden opgelost. Ik krijg sterk het gevoel dat als er niet direct een fortuin valt te verdienen, je veel minder waardevol bent als klant en ook als dusdanig zal worden behandeld. Er valt op mij met m'n 18 jaar oude Volvo veel minder te verdienen dan op de klant die om de drie jaar een nieuwe S80 of V70 komt halen.
Ik had recentelijk klachten over de slecht uitgevoerde uitlijning van mijn auto, gedaan door Nordicar. Er werd correct gereageerd; met excuses en bovendien mag ik de auto lokaal laten uitlijnen en de rekening opsturen, zodat ik niet 300 km op en neer hoef te rijden voor deze ingreep. Kijk, zo kan het ook! Ik heb dan ook al diverse malen Nordicar aangeraden aan diverse geinteresseerden.
Ik heb overigens de Bovag aangeschreven en gevraagd om bemiddeling. Ze vroegen om de rekening van Bluekens in onze mail conversatie, die heb ik hen toegestuurd. Dus nu is het even wachten op de reactie van de Bovag. Ik kan afhankelijk van of de Bovag daar behoefte aan heeft, Nordicar vragen om hun medewerking. Maar daar heb ik nog niets over gehoord vanuit de Bovag, helaas zijn er voor zover ik weet geen foto's gemaakt van de ingreep.
@ Frits, Bedoel je met geschillen commissie deze: <a href=" www.sgc.nl/ " target="_blank"> www.sgc.nl/ ?
Vriendelijke groet,
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niels van Roij schreef : @ Frits, Bedoel je met geschillen commissie deze: h<a href=" www.sgc.nl/ ">ttp://www.sgc.nl/ ?
Vriendelijke groet,
Niels
Ja die bedoelde ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op een nieuwe auto wordt niet veel verdiend ,de meeste dealers moeten het hebben van de werkplaats/onderdelenNiels van Roij schreef : Er valt op mij met m'n 18 jaar oude Volvo veel minder te verdienen dan op de klant die om de drie jaar een nieuwe S80 of V70 komt halen.
Ik denk een gemiste kans voor de dealer want daar zou ik in ieder geval niet meer heengaan.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Zelfs nu ik voor dagelijks gebruik een kleine Citroën rijd, wordt ik nog steeds vriendschappelijk en netjes behandeld. Als illustratie: voor de onlangs gehouden Volvo midzomernacht bijeenkomst werd ik nog extra gebeld of ik het niet vergeten was en toch zeker langs moest komen, wat ik natuurlijk ook gedaan heb. Gezellig avondje over Volvo's OH-en met bier, wijn en lekkere hapjes.
Dus gelukkig kan het ook anders. Maar ik realiseer me wel dat mijn contacten met de dealer redelijk uniek zijn. En daar ben ik erg blij mee en zuinig op. Hopelijk zijn ze dat ook op mij. Het geeft voor mij het merk Volvo op deze manier een extra meerwaarde.
Sterkte met de afhandeling en zoals gezegd, laat je niet te snel afschepen.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ene dealer van hetzelfde merk is de andere niet.
En, zo ook , de ene monteur is de andere niet.
Daarom benader en beoordeel ik garages en dealers altijd op de persoon af.
Zo weet ik bv dat ik bij de Volvo dealer in mijn dorp altijd een schurende relatie zal hebben met de onderdelen boeren achter de computer. Die denken alleen in VIN-nummers en geen centimeter verder. ALs je dan ook iets speciaals nodig hebt is het 'moeilijk-moeilijk' In dat geval ga ik wel naar het buurdorp. (zelfde Volvo-dealer-conglomeraat! maar andere mensen!)
Maar wil ik bv een sperdifferentieel in laten bouwen dan weet ik dat er iemand bij de dealer in mijn dorp werkt die dit perfect kan en die het nog leuk vindt ook. Dat soort vakmanschap en enthousiasme hou ik dan graag in ere.
moraal van het verhaal: bouw een relatie op met de mensen waarvan je weet dat ze goed zijn in hun job. Negeer de rest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik liet een tijd geleden een nieuwe distrubutieriem en alle aanverwante zaken monteren bij Bluekens Volvo. Van te voren heb ik de monteurs gewezen op het wat vochtige blok. Deze stelden mij gerust: Dat was normaal voor een oude Volvo met (toendertijd) 3,5 ton op de teller.Tijdens het ophalen van de auto vertelden ze bij de dealer dat men er met drie man sterk aan had gewerkt om de riemen erop te zetten en heel veel moeite met de timing van de balansasriemen hadden gehad. Maar alles was gelukt en gemonteerd, dus ik kon de auto meenemen. Ik was echter na het ophalen van de auto niet te spreken over het uitgevoerde werk. Ik ben eerst nog langs iemand van onze club gereden om te vragen hoe hij de motor vond klinken. Want mijns inziens jankte deze veel harder dan voorheen. Ik wist echter dat dit een typische kwaal betreft voor de 16V. Daarom wilde ik zekerheid hebben, voordat ik met een ongegronde klacht zou aankloppen bij de dealer. Na het inwinnen van deze info ben ik naar de dealer gegaan en heb de mensen daar verteld over hoe de auto liep en klonk. Het verhaal van dat janken bij de 16V hoort vertelde de dealer mij ook. Op een wat ongebruikelijke manier, zoals ik hierboven reeds heb weergegeven, maargoed. Ze wilden totaal niet ingaan op mijn klachten. Het kwam door de nieuwe riemen, deze waren strakker dan de oude exemplaren. Daar moest ik het mee doen.
Later heb ik Nordicar de auto geheel laten doornemen. Bij deze bumper to bumper check kwamen ze er achter dat er sprake was van een vochtige motor (zoals door mij geconstateerd en aan Bluekens door gegeven) deze lek zat recht boven de distributieriem en maakte de riem nat. Deze moest dus vervangen worden, oordeelde Nordicar. Toen men daar aan het sleutelen ging kwamen ze voor een unieke verassing te staan: één van de twee balansasriemen was 180 graden verkeerd om gemonteerd!
Ik heb Bluekens Volvo een nette mail gestuurd waarin ik hen om opheldering vroeg over deze zeer amateuristisch uitgevoerde reparatie aan mijn auto. Daar werd niet serieus op in gegaan. Op een tweede mail werd niet gereageerd.
Vervolgens heb ik Volvo Nederland aangeschreven via mail met de vraag of zij wilden helpen in de zaak. Ik wilde graag bemiddeling, of in ieder geval hun kant van het geen wat er was gebeurd was horen. Volvo Nederland reageerde niet inhoudelijk op mijn mail. Toen ik daarna belde reageerde de PR dame erg ongenuanceerd en bijna brutaal. Ze wilde er verder niets over kwijt. Wel vertelde ze dat Bluekens Volvo hen kenbaar had gemaakt dat mijn verhaal ver van de waarheid lag. Wat de kant van Bluekens Oosterhout was wilde ze niet kwijt...
Daarna heb ik de Bovag aangeschreven. Deze gaven aan dat ik in mijn recht stond, maar dat de garantietermijn na 3 maanden verloopt en dat ze daardoor niets voor mij konden betekenen.
Vervolgens heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering aangeschreven, een laatste stap als niemand wil praten dan wel wil bemiddelen. Ik heb Bluekens een aangetekende brief gestuurd waarin ik hen heb gesommeerd de door mij gelede schade te vergoeden. Ik kan zeggen dat, bijna vanzelfsprekend gezien hun houding tijdens deze saga, er niet op werd gereageerd binnen de gestelde tijd.
De uitkomst is de volgende, ik word schadeloosgesteld door de rechtsbijstandverzekering. Het is helaas kostbaarder om een advocaat in te zetten dan mij direct schadeloos te stellen. Graag had ik Bluekens versie van het verhaal nog eens gehoord, maar helaas hebben ze niets van zich laten weten.
Nordicar heeft er een tevreden nieuwe klant bij. Ze hebben zelfs een correcte brief opgesteld waarin zij aangeven wat hun monteur aantrof onder de kap van mijn auto. Binnenkort laat ik mijn 940 daar voor een tweede maal zeer grondig aanpakken. Er word onder meer een nieuwe grille, voorruit, hemelbekleding, voorbumper, achterbumper, antenne en nog veel meer zaken opgezet.
Ik had al eerder mijn twijfels bij de werkwijze van diverse personen bij Bluekens. Temeer omdat ik er zelf een aantal jaren een bijbaan heb gehad en zag hoe die personen met auto´s omgingen, waaronder de mijne. Ik heb er met plezier gewerkt, moet ik eerlijk zeggen, en ben er in goed overleg vertrokken i.v.m. studie. Maar die werkwijze is me zeer tegengevallen en bijgebleven. Ik vind het dan ook zeer jammer dat het uiteindelijk op deze wijze heeft moeten eindigen. Zoals gezegd ga ik tegenwoordig liever naar Heerhugowaard en dat is 300 km op en neer vanuit Oosterhout.
Hoe dan ook. Voor mij geld nog steeds: Volvo. For live
- V700 register
- Nieuw lid
-
Veel plezier, maar ik denk dat er wel meer bedrijven als Nordicar zijn waar car het begin is van care en niet carabijn. Aan de andere kant, krijgt de volvo ook de kans om in redelijke rust te genieten van kilometers en aandacht.
Bedankt voor je relaas!
JohnPeter
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

tjeemigdepeemig wat een verhaal!
Jammer dat het zo gelopen is, maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Maar er zit toch ook wel een andere goede volvo monteur bij je in de buurt? Ik noem bv. een Carlo Smidt....
Maar de baksteen is natuurlijk in hele goede handen bij Nordicar, en je bent altijd welkom voor een bak koffie als je weer eens deze kant op moet komen. Kan je even bijkomen voordat je aan de terugreis begint...
Oh ja, misschien wel een idee wat je opperde over het spuiten van de kap en de deur.... moeten we maar even over hebben als je naar NC gaat!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt bij de Volvo dealer 1 jaar garantie op arbeidsloon en onderdelen bij de door hun uitgevoerde reparaties.Niels van Roij schreef : Daarna heb ik de Bovag aangeschreven. Deze gaven aan dat ik in mijn recht stond, maar dat de garantietermijn na 3 maanden verloopt en dat ze daardoor niets voor mij konden betekenen.
Maar dat jaar was ook net voorbij dacht ik.

Wellicht kun je met de "uitslag" van de rechtsbijstandverzekering Volvo Nederland nog eens "om de oren slaan".
Jammer dat het goedkoper was om jou schadeloos te stellen, ze hadden anders een lastig verhaal gehad.
Maar in ieder geval gefeliciteerd met deze uitslag en oplossing/vergoeing voor de geleden schade.