Afloop van het verhaal (Verkeerd om gemonteerd balansasriem)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vrijdag mijn auto (eindelijk!) opgehaald bij Nordicar!
Er moest een hoop aan gebeuren: roestschade kofferbak herstellen (met dank aan de vorige eigenaar die een aanrijding van achteren slecht had laten herstellen...) olie lekkage keerringen distributie verhelpen, nieuwe schijven en blokken voor en een klauw voor, stuurkogelhoes, wielen balanseren, lekkende uitlaat dichten, nieuwe uitlaatklemmen monteren, ontbrekende bouten uitlaat monteren en de pakking van de oliepomp vervangen.Ook maar meteen bij het ophalen twee nieuwe knipperlichtunits gekocht en een nieuwe chromen grille en embleem met dwarsbalk besteld. (moet uit Zweden komen!)
Nu komt ie: Tijdens het repareren van de lekkage van de motor -en het daarom monteren van een nieuwe distributieriem waarop de olie lekte- kwamen ze erachter dat de balansas riem verkeerd om (180 graden) was gemonteerd door de Volvo dealer!
Op 11-04-08 werd de boel (balansasriem, distributieriem, spanrol, poelie, flensbout) voor ruim 500 euro vervangen bij de Volvo dealer. Wat moet ik hier nou mee? Ik kan de dealer confronteren, maar geld zal ik niet van ze krijgen denk ik zo.
Mijn eerdere klachten waren dus wél gegrond, zo bleek! De auto schokte bij stationair toerental en liep onregelmatig voor het rode verkeerslicht, bovendien jankte de boel. Volgens de dealer -want ik ben vlak na het vervangen meteen hiervoor terug gegaan- was de reden dat de nieuwe riemen strakker waren dan de oude, meer uitgelebberde, exemplaren en dat een 16V dan ging janken. En dat de 16V motor sowieso altijd jankte. Ik wist dat een deel van dat verhaal klopt. Maar volgens Nordicar zaten ze te strak en jankte de boel daarom zo hard.
Ik ga nooit meer naar binnen bij die dealer. Al moet ik een lampje hebben, dan rijd ik nog wel naar een ander toe. Ongelofelijk, wat een amateurisme! Helemaal gezien de wijze waarop ik werd behandeld toen ik terug kwam voor de distributie. Ik vind het schandalig als je zoveel geld uitgeeft.
Wat raden jullie me aan om te doen? Mailtje sturen en daarmee gewoon laten weten? Of zelfs iets eisen in die mail? Volgens de monteur die ik sprak bij Nordicar liep mijn motor niet echt beschadigingsgevaar op door de verkeerde montage, maar was het dus wel de reden van onregelmatige loop en janken. Van de timing die die riem moet hebben klopte niets!
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar heb je de dealer ook de kans gegeven om de fout te herstellen.
Blijft wel slordig van de dealer.
Succes ermee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, niet gedaan; want het spul moest er sowieso vanaf i.v.m. de olielekkage, anders waren ze er trouwens waarschijnlijk nooit zo snel achter gekomen wat de oorzaak was van de schokkerig lopende motor, dus Nordicar heeft na het vervangen van de lekke pakkingen ook meteen weer de boel correct gemonteerd. Ik hoorde ook pas bij het ophalen van de auto dat dit het geval was.960 estate 1996 schreef : Je kan ANWB-BOVAG bemiddelingsbureau inschakelen of de geschillencommisie.
Maar heb je de dealer ook de kans gegeven om de fout te herstellen.
Blijft wel slordig van de dealer.
Succes ermee.
Niels
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-

persoonlijk zou ik hem een mail sturen en hem laten weten wat er gebeurd is en dat je van een Volvo-dealer beter had verwacht. Ik zou nog niets over het extra geld zeggen. Ook zou ik hem er op wijzen dat hij zijn personeel maar eens goed moet voorlichten. Met als laatste zin iets van: in afwachting van uw reactie verblijf ik .......
Is zijn reactie ronduit negatief dan zou ik het er bij laten, veel is er dan toch niet te winnen. Is die reactie positief laat hem dan even tactisch weten dat het een en ander wel wat extra heeft gekost om het recht te laten zetten. Wie weet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Orde en netheid lijken mij beter om rond de tafel te gaan. Zo kan de dealer "nog wat leren" en kan jij daar gewoon blijven komen (als je dat nog zou willen).
Een dealer afbranden omdat bekend is dat er een keer een riem verkeerdom is aangelegd, vind ik te kort door de bocht. Mijn dealer heeft enkele maanden terug ook iets fout gedaan en ik heb gebeld en opnieuw een afspraak gemaakt. Gewoon opgelost zonder kosten en iedereen weer blij.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ten eerste natuurlijk een hele slordige fout van de dealer, laten we dat voorop stellen.
Maar ik ben het wel met bovenstaande eens, de dealer afbranden kan altijd nog....
Ik zou eerst eens met dit verhaal erheen gaan en vertellen wat er gebeurd is, dan leg je de bal bij de dealer en geef je hem nog de kans om hier positief dan wel negatief op te reageren. Reageerd hij positief dan heb je wat gewonnen, reageerd hij negatief...... dan weet je dat ook weer, en kan je eventueel alsnog uit je dak gaan.
Ik had het laatst met mijn banden, na 10DKM de voorbanden tot op de draad versleten, da's schrikken. In eerste instantie boos natuurlijk, maar bij de banden boer het verhaal voorgelgd, en ik moest maar even langs komen.
Daar werd geconstateerd dat de slijtage absurd was, ik kreeg twee nieuwe voorbanden en de auto werd opnieuw uitgelijnd. Tijdens dat uitlijnen kwamen ze erachter dat dat de vorige keer niet goed gedaan was. Duizend maal excuses kreeg ik en uiteraar kon ik mijn portomonee in mijn zak houden.

Dus zo kan het ook!
In ieder geval succes ermee!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan gewoon de dealer contacten, uitleggen dat je een ander ernaar hebt laten kijken en herstellen wat verkeerd was.Niels van Roij schreef : Nee, niet gedaan; want het spul moest er sowieso vanaf i.v.m. de olielekkage, anders waren ze er trouwens waarschijnlijk nooit zo snel achter gekomen wat de oorzaak was van de schokkerig lopende motor, dus Nordicar heeft na het vervangen van de lekke pakkingen ook meteen weer de boel correct gemonteerd. Ik hoorde ook pas bij het ophalen van de auto dat dit het geval was.
Kijken hoever de dealer je tegemoet wil komen. je hebt eerst bij hem geklaagd. Dat vewwijt kan hij je ook niet maken en ze stuurden je met een kluitje het riet in.
Als de dealer geen gehoor geeft kun je natuurlijk altijd nog Volvo nederland aanschrijven.
Je hebt voldaan aan de basis van het consumentenrecht, je hebt eerst geklaagd bij de dealer en hem de kans gegevens de boel nogmaals na te kijken en te herstellen. Dat ze dat niet hebben gedaan is jou niet aan te wijzen.
Of je dan nog over een olielekkage praat moet je zelf even weten, wel afstemmen met Nordicar.
Maar een tegemoetkoming in de kosten lijkt mij niet meer als normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En hoeveel km heb je gereden sinds 11-04-08.Niels van Roij schreef : Op 11-04-08 werd de boel (balansasriem, distributieriem, spanrol, poelie, flensbout) voor ruim 500 euro vervangen bij de Volvo dealer. Wat moet ik hier nou mee? Ik kan de dealer confronteren, maar geld zal ik niet van ze krijgen denk ik zo.
Mijn eerdere klachten waren dus wél gegrond, zo bleek! De auto schokte bij stationair toerental en liep onregelmatig voor het rode verkeerslicht, bovendien jankte de boel. Volgens de dealer -want ik ben vlak na het vervangen meteen hiervoor terug gegaan- was de reden dat de nieuwe riemen strakker waren dan de oude, meer uitgelebberde, exemplaren en dat een 16V dan ging janken. En dat de 16V motor sowieso altijd jankte. Ik wist dat een deel van dat verhaal klopt. Maar volgens Nordicar zaten ze te strak en jankte de boel daarom zo hard.
Zijn er foto´s van van gemaakt als bewijs?
Ik persoonlijk geef je weinig kans bij die dealer.
Hej då
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor alle reactie's. Mijn opmerkingen zijn wellicht wat gepeperd, al heb ik het volgens mij nog best netjes gedaan door niet meteen de naam van de betrokken dealer te spammen. Ik reageer vooral op deze wijze omdat de mensen die me de afgelopen twee maal te woord stonden dat met een behoorlijk onfatsoenlijke houding hebben gedaan: "Dan ga je maar lekker naar je vriendjes van de club, als die zeggen het beter te kunnen" Om maar even een voorbeeld te noemen. Ik heb er een aantal jaren een bijbaan gehad notabene, vanaf mijn 18e, als poetser. Altijd een goede onderlinge verstandshouding gehad, ook na vertrek. Maar na de distributieproblemen en mijn vragen/kritiek hieromtrent veranderde de boel. Dit geheel had ik er wellicht even bij moeten vermelden.
Ik zal ze een mailtje sturen en ben benieuwd naar de reactie.
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
En bij een onfatsoenlijk antwoord toch Volvocars Nederland inlichten.Niels van Roij schreef : Ik zal ze een mailtje sturen en ben benieuwd naar de reactie.
Dit is en blijft geen manier om een klant te woord te staan, ook al heb je er gewerkt.