All Seasons... welke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 15:05 #1227815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 8 jaar
Als je over 8 jaar bij mij terugkomt kan ik het je vast vertellen.... Nu helaas nog niet..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-02-2009 16:28 #1227840
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 8 jaar?
Wat rij je dan per jaar? 10.000 km?
Ach, ik denk dat ik er snel zelf achter ga komen, ik heb die sloffen toch een keer nodig. Als ik de 80.000 haal ben ik er erg blij mee. (meer is beter natuurlijk)
Ach, ik denk dat ik er snel zelf achter ga komen, ik heb die sloffen toch een keer nodig. Als ik de 80.000 haal ben ik er erg blij mee. (meer is beter natuurlijk)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2009 18:43 #1227863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Levensduur kan ik geen antwoord op geven
Ik kan je niets vertellen over de levensduur, aangezien ik deze prachtige banden pas ontdekt heb 15.000km voor de overstap van Renault Clio naar Volvo 940 (waar momenteel Kleber banden op liggen waar ik niet te spreken over ben).
Die Quatrac 2 banden vertoonden na een kleine 15.000km onder een Clio nog maar amper tekenen van slijtage, wetende dat ik die Clio niet vaak de hoek om reed, maar des te vaker de hoek om gooide
Ik had wel de indruk dat ze tijdens de heetste maanden van het jaar iets sneller sleten dan tijdens de wintermaanden, maar geen overdreven verschil en een band mag wel een beetje 'gummen' in de zomer vind ik, als dat gummen er maar voor zorgt dat de wagen op de weg kleeft en het niet té erg wordt, dan hoor je me voor die prijs zeker niet klagen!
Die Quatrac 2 banden vertoonden na een kleine 15.000km onder een Clio nog maar amper tekenen van slijtage, wetende dat ik die Clio niet vaak de hoek om reed, maar des te vaker de hoek om gooide
Ik had wel de indruk dat ze tijdens de heetste maanden van het jaar iets sneller sleten dan tijdens de wintermaanden, maar geen overdreven verschil en een band mag wel een beetje 'gummen' in de zomer vind ik, als dat gummen er maar voor zorgt dat de wagen op de weg kleeft en het niet té erg wordt, dan hoor je me voor die prijs zeker niet klagen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-02-2009 15:22 #1228340
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Besteld...
Ok, ik ga het vanzelf merken, hoe lang ze mee gaan. Ze zijn gisteren besteld, de Vredestein QUATRAC 3 205/55 R16 91H. (snel genoeg voor n'n diesel)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 15:29 #1228341
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Geen spijt...
Nou Jan,
 
daar ga je volgens mij geen spijt van krijgen hoor! Ik rij er al weer 3000km mee rond en ze bevallen perfect...
 
Gulle Groet,
 
 
 
daar ga je volgens mij geen spijt van krijgen hoor! Ik rij er al weer 3000km mee rond en ze bevallen perfect...
 
Gulle Groet,
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2009 07:29 #1228443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ook...
..de bandenmaat waarin ik ze wil bestellen als ik eens een leuk setje 16" velgen vindt
Een overdreven overbemeten snelheidsindex heb je voor niets nodig, heb je alleen maar een stijvere band die het comfort verlaagd zonder de grip echt te verhogen (en in de winter zelfs te verlagen!). Als er H onder mag, gewoon H onder gooien. Bij mijn diesel mag het zeker, want ze zijn er namelijk vergeten een turbo op te schroeven.
Een overdreven overbemeten snelheidsindex heb je voor niets nodig, heb je alleen maar een stijvere band die het comfort verlaagd zonder de grip echt te verhogen (en in de winter zelfs te verlagen!). Als er H onder mag, gewoon H onder gooien. Bij mijn diesel mag het zeker, want ze zijn er namelijk vergeten een turbo op te schroeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-02-2009 14:52 #1228762
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Diesel...
Yup, bij een TD is een H ook voldoende, die haalt de 200 ook niet echt. (maar 190... hij zou er boven kunnen komen... als je geduld hebt)
Maar ik ga testen, de banden zijn binnen, morgen om de velgen laten vrotten en eronder.
Maar ik ga testen, de banden zijn binnen, morgen om de velgen laten vrotten en eronder.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-02-2009 10:45 #1229045
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 1e indruk... :(
Kort samengevat... 
100 euro per band, incl montage en ze zijn een fractie beter dan de oude zut die er onder zat. Dat begon in de bochten te klagen bij 4mm profiel en te glijden bij 3mm profiel, deze klagen vers om de velgen. Tevens kunnen ze niet tegen regen. Bij veel water op de weg heb je snel last van aquaplaining. Het verschil tussen de oude en nieuwe banden had ik ook verwacht bij een verse set van wat er onder lag.
Als regenband kan ik deze banden niet meer als een redelijke beoordeling geven. Hopelijk zijn de banden beter als er sneeuw ligt, wat helaas niet al te veel voor komt, maar t.o.v. alle zomerbanden die ik gereden heb is deze 'duitsland proof' all season slechter op nat wegdek dan de zomerbanden.(met 1 uitzondering, ze zijn even goed of net iets beter dan het rubber dat er onder vandaan kwam) Hopelijk bewijzen ze zich bij koud/sneeuwachtig weer en droog. Tot nu toe zie ik geen voordeel.
Ik moet wel toegeven dat ze een stuk stiller zijn, dat is een groot voordeel... als je liever een stille band hebt dan grip. Ze zijn tot nu toe getest bij-1 - 6 graden en ze zitten er 400 km onder.
100 euro per band, incl montage en ze zijn een fractie beter dan de oude zut die er onder zat. Dat begon in de bochten te klagen bij 4mm profiel en te glijden bij 3mm profiel, deze klagen vers om de velgen. Tevens kunnen ze niet tegen regen. Bij veel water op de weg heb je snel last van aquaplaining. Het verschil tussen de oude en nieuwe banden had ik ook verwacht bij een verse set van wat er onder lag.
Als regenband kan ik deze banden niet meer als een redelijke beoordeling geven. Hopelijk zijn de banden beter als er sneeuw ligt, wat helaas niet al te veel voor komt, maar t.o.v. alle zomerbanden die ik gereden heb is deze 'duitsland proof' all season slechter op nat wegdek dan de zomerbanden.(met 1 uitzondering, ze zijn even goed of net iets beter dan het rubber dat er onder vandaan kwam) Hopelijk bewijzen ze zich bij koud/sneeuwachtig weer en droog. Tot nu toe zie ik geen voordeel.
Ik moet wel toegeven dat ze een stuk stiller zijn, dat is een groot voordeel... als je liever een stille band hebt dan grip. Ze zijn tot nu toe getest bij-1 - 6 graden en ze zitten er 400 km onder.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2009 10:57 #1229047
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Jammer en vreemd...
Hoi Jan,
 
ik herken de 'klachten' die je omschrijft echt totaal niet.... en aquaplanning heb ik echt nog nooit met de Q3's gehad, zelfs niet bij 160 in een volle stortbui, keurige reactie van de banden tot nu toe, en ik heb ze er toch al weer een kleine 4000 km onder zitten!
Jammer maar ook wel een beetje vreemd, jou ervaringen tot nu toe....
Dat stille herken ik dan wel weer.....
 
GG,
 
 
ik herken de 'klachten' die je omschrijft echt totaal niet.... en aquaplanning heb ik echt nog nooit met de Q3's gehad, zelfs niet bij 160 in een volle stortbui, keurige reactie van de banden tot nu toe, en ik heb ze er toch al weer een kleine 4000 km onder zitten!
Jammer maar ook wel een beetje vreemd, jou ervaringen tot nu toe....
Dat stille herken ik dan wel weer.....
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2009 11:40 #1229053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inrijden? Bandendruk?
Met de Q3's heb ik geen ervaring, maar wel met de Q2's, en die vond ik ronduit fantastisch in alle omstandigheden. Zelfs met een flinke laag water op de baan mocht ik al flink in de ankers gaan van mijn ex Renault Clio pluimgewichtje zonder abs om ze aan het slippen te brengen.
Het zou mij dan ook verbazen dat de Q3's zo veel slechter zijn.
Ik kan maar 2 zaken bedenken waarom je (nog) niet tevreden bent er over: - Een nieuwe band rijdt altijd waardeloos, het eerste laagje moet er eerst af gesleten zijn vooraleer een band optimaal zijn ding doet. Na 400km bij een normale rijstijl zal dit nog niet gebeurd zijn. Kwestie van geduld hebben of eens lekker het beest uit te hangen dus. Sommige bandenboeren kunnen ook banden 'trimmen', dit wordt normaal enkel gedaan bij banden waar een vlak kantje aan gesleten is door een noodstop of die ongelijkmatige slijtage vertonen door een slechte uitlijning, maar ook bij nieuwe banden wordt dit gedaan om zeker te zijn dat de band 200% rond is en meteen goeie grip biedt. - Verkeerde bandendruk. In mijn Q2's in de maat 195/50/15 onder een Renault Cliootje gooide ik vooraan 2.3 en achteraan 2.0 bar er in. Bekijk eens goed hoe het loopvlak op de weg staat en hoe de flanken staan. Als het loopvlak bol op de weg staat zit er te veel druk op en moet dit dus wat naar beneden, maar de flanken mogen ook niet te bol staan, als dit wel het geval is moet de druk omhoog.
En om nog even een misschien domme opmerking te maken: Is uw onderstel eigenlijk wel in orde? Met de beste banden ter wereld en een versleten ophanging en/of een verkeerd afgesteld onderstel rijdt het alsnog voor geen meter...
groetjes,Isabelle
Het zou mij dan ook verbazen dat de Q3's zo veel slechter zijn.
Ik kan maar 2 zaken bedenken waarom je (nog) niet tevreden bent er over: - Een nieuwe band rijdt altijd waardeloos, het eerste laagje moet er eerst af gesleten zijn vooraleer een band optimaal zijn ding doet. Na 400km bij een normale rijstijl zal dit nog niet gebeurd zijn. Kwestie van geduld hebben of eens lekker het beest uit te hangen dus. Sommige bandenboeren kunnen ook banden 'trimmen', dit wordt normaal enkel gedaan bij banden waar een vlak kantje aan gesleten is door een noodstop of die ongelijkmatige slijtage vertonen door een slechte uitlijning, maar ook bij nieuwe banden wordt dit gedaan om zeker te zijn dat de band 200% rond is en meteen goeie grip biedt. - Verkeerde bandendruk. In mijn Q2's in de maat 195/50/15 onder een Renault Cliootje gooide ik vooraan 2.3 en achteraan 2.0 bar er in. Bekijk eens goed hoe het loopvlak op de weg staat en hoe de flanken staan. Als het loopvlak bol op de weg staat zit er te veel druk op en moet dit dus wat naar beneden, maar de flanken mogen ook niet te bol staan, als dit wel het geval is moet de druk omhoog.
En om nog even een misschien domme opmerking te maken: Is uw onderstel eigenlijk wel in orde? Met de beste banden ter wereld en een versleten ophanging en/of een verkeerd afgesteld onderstel rijdt het alsnog voor geen meter...
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





