All Seasons... welke
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Nu m'n huidige banden toch wel meer lijken op speel banden dan op bruikbaar wegrubber ben ik aan het nadenken over een set verse banden op m'n hydra's. Daar ze op de 740 komen (winter bak) zoek ik een set goede all seasons (nee, geen winterbanden) die ook 's winters bruikbaar zijn. (en legaal in duitsland... bij problemen)
Ik was zeer tevreden over de Dunlop SP SPORT 2000E 205/55 R16 91V die ik er nu op heb zitten, maar ondanks de perfecte wegligging vond ik 2mm toch wel wat weinig profiel. Het 15" rubber dat er nu onder zit was nood, maar het wordttijd die zut ook af te schrijven.
Ik heb gekeken bij autobandenmarkt.nl en autobandentest.com en kwam zo 1-2-3 op de onderstaande lijst uit.
- Nokian All Weather Plus 205/55 R16 94V XL
- Dunlop SP All Season M2 205/55 R16 91V
- Vredestein QUATRAC 3 205/55 R16 91V
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb nu zo'n 6Dkm de Vredestein Quatrac 3 eronder zitten en ben er heel erg tevreden mee. Ze zijn stil, en ik heb het idee goede grip te hebben.
Ze zijn ook Duitsland proof, ik bedoel dus goedgekeurd als winterband.
Al met al een prima band, wat mij betreft.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn ervaring is het altijd een compromis waar ik niet veel mee kan. In mijn beleving heb je zomerbanden én winterbanden en geen combinatie van die twee... e.e.a. heeft vooral met de rubbersamenstelling van doen. Daar kan een aanpassing van het zomerprofiel met wat lamellen niet tegen op. Het rubber blijft bij lage(re) temperatuur een stuk harder dan het "winterrubber" en geeft derhalve minder grip.

Je moet natuurlijk afgaan op hetgeen waar je je het best bij voelt, persoonlijk houd ik er graag twee sets wielen op na. (wat op termijn slechts marginaal duurder is)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 marnix schreef : ... dat je All Season banden wilt?
In mijn ervaring is het altijd een compromis waar ik niet veel mee kan. In mijn beleving heb je zomerbanden én winterbanden en geen combinatie van die twee... e.e.a. heeft vooral met de rubbersamenstelling van doen. Daar kan een aanpassing van het zomerprofiel met wat lamellen niet tegen op. Het rubber blijft bij lage(re) temperatuur een stuk harder dan het "winterrubber" en geeft derhalve minder grip.
Je moet natuurlijk afgaan op hetgeen waar je je het best bij voelt, persoonlijk houd ik er graag twee sets wielen op na. (wat op termijn slechts marginaal duurder is)
En volgens verschillende testen is dat precies waar de Q3 in verschilt met andere all seasons banden.... Geen compromis maar het goede van beide kanten.
Maar je hebt natuurlijk gelijk met dat het het belangrijkste is waar je je goed bij voelt, en dat doe ik zeker bij de Q3's.

GG,

Ik heb nog nooit last gehad met welke band dan ook in nederland, juist niet met de zomerbanden die ik gereden heb, ook hartje winter niet. Zelfs de Mabors onder de witte 740 waren uitermate geschikt. Ik zit nu alleen met deze zooi. De wagen staat nu op Kormaran Impulse, volgens sites in ex-oostbloklanden een zomer band. (kwam ie in 2005 mee, al moet ik toegeven dat die het bij mij ook al 65000 km uithouden, heeft nog +- 3 mm)marnix schreef : ... dat je All Season banden wilt?
Doe mij maar all seasons, ik ga niet op winterbanden alleen maar om die 1e keer,met zeer uitzonderlijk kleine kans, in duitsland terecht te komen op de wetterlijk verkeerde banden.
Weet iemand hoe die Q3's zich houden of beter gezegd, hoe lang ze het houden?
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gezien het positieve bericht van Miquel, kan ik al raden welke het gaat worden...!
De Quads zijn 3,= duurder dan de nokians en 10,= goedkoper dan de dunlop... (per band, bij autobandenmarkt.nl) als ze zo goed staan aangeschreven dan ben ik wel benieuwd. Ik weet nu in elk geval al dat dunlops bevielen, zelfs al was dat officieel een zomerband. Na 65.000 op de meegeleverde banden en 80.000 op gekochte banden gereden te hebben mag er wel weer eens wat geinvesteerd worden in de sloffen.
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wetende dat die Vredestein banden best goedkoop zijn (Nokian en dergelijke 'merken' noem ik geen banden), hoef ik je vast niet te vertellen wat er gegerandeerd onder mijn 940 komt als ik door mijn setje (rot!) Kleber banden heen ben.
groetjes,Isabelle
Jan Huijsmans