960 gekocht!(Nieuwe foto's toegevoegd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 19:30 #1224319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ding
Heeft dat ding, dat links van de motor zit, een gebogen pijp op het (ronde) kastje? Dan is dat geen motorverwarming, maar een soort pomp (ik hoop dat ik het goed zeg) dat bij koude motor ca 1 minuut aanslaat, om de uitlaatgassen iets te filteren, ten behoeve van een schonere uitstoot. Als je de motor start, dan slaat deze vrijwel direct aan, en dan hoor je een brommend geluid. Ik heb zo'n aparaat ook, en ik weet dat er meerdere zijn. Nu is mijn omschrijving wellicht niet super zeg ik als leek, maar ergens komt het hier wel op neer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 19:43 #1224320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heren wederom bedankt voor
Heren wederom bedankt voor de vele reacties, geweldig!
Hoop dat ie het lekker blijft doen, vind het raar om te zeggen maar hij rijdt lekkerder als mijn 6 jaar oude Laguna:-)
Bij het optrekken voel en hoor je hem niet maar toch zie je de km teller vlot omhoog schieten, heerlijk!
had persoonlijk wel iets meer trekkracht verwacht maar hij heeft dan ook behoorlijk wat mee te zeulen aan gewicht.
Heb ook iets gelezen over tikken, de injectoren tikken zachtjes bij stationair, geef je gas of gooi je de motorkap dicht hoor je niks meer!

De airco:
Het lampje dat hoort te gaan brand als je hem aanzet brandt NIET, aircopomp is wel gewoon aangesloten aan de multiriem en draait vrij en zonder bijgeluid.
verwarming en ventilatie werken naar behoren
Turbo achtige ding:
Precies wat Hans L omschrijft, zo vertelde de eigenaar het ook, een brommend geluid na het starten:)
Sissende geluid:
Vind het zelf vrij hinderlijk maar heb begrepen dat er wat aan te doen is?
Panelen:
Bedankt voor de reacties, Thijs je hebt een PM.
Prijs:
Wat is volgens jullie een normale prijs voor een '95 2.5 24V 960 met 216 op de klok??
Was ik zomaar eens benieuwd naar!
Groeten Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 19:56 #1224321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja

Borderpatrol schreef : Sissende geluid:
Vind het zelf vrij hinderlijk maar heb begrepen dat er wat aan te doen is?
Prijs:
Wat is volgens jullie een normale prijs voor een '95 2.5 24V 960 met 216 op de klok??

Sissende geluid: Tja, je kunt de plafondverlichting losnemen en eens schoonblazen; er is waarschijnlijk stof verzameld. Het sissen blijft, in al mijn 760's en 960 door de jaren heen. Het valt op omdat de motoren zo stil zijn.
Prijs: niet naar vragen als je net iets gekocht hebt Deze wisselen sterk, zowel tussen dealer als particulier. Belangrijk is dat je een auto hebt gekocht die jou bevalt kwa staat en prijs. Als je misschien heel lang zoekt of geluk hebt kon je hem voor 800 Euro of meer ergens goedkoper krijgen en voor 1000 Euro of meer ergens anders.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:02 #1224322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Ben, ik ga er vanuit dat
Hé Ben,
ik ga er vanuit dat jij dezelfde ECC unit hebt als ik; je hebt een knopje met AC/OFF rechts tussen de 2 draaiknoppen voor temperatuur en blaasrichting. Als dat zo is, dan hoort er ook geen lampje te gaan branden als je de airco aanzet. De airco staat namelijk standaard aan als het knopje niet is ingedrukt. Als je het knopje indrukt, dan zet je de airco juist uit. Dán hoort er een lampje te gaan branden en wel een rood/oranje lampje.
Tsja, wat is een acceptabele prijs voor een 960 2.5 met 216 op de klok. Moeilijk te beantwoorden. Wat zit er op en aan? Leer, hout, radio, cd wisselaar, lm velgen, staat van de bekleding en deurpanelen, staat van de koets, onderhoudshistorie, electrische stoelverstelling, bouwjaar, etc. Dat zijn allemaal dingen die meespelen bij het vormen van de prijs. Motortype, carosserie en transmissie bepalen ook de waarde natuurlijk. En dan is een sedan doorgaans minder gewild, een handbak ook en een 2.5 motor eigenlijk ook.Die zijn dan dus ook goedkoper op de kop te tikken over het algemeen.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:05 #1224323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja daar heb je gelijk
Ja daar heb je gelijk in!
Vroeg het me af omdat ze ook voor 3x de prijs staan die ik heb betaald.
Hoe weet ik trouwens welke uitvoering het is?op t kenteken staat niks van uitvoering genoemd(Ambassador line ofzo)
Het is trouwens deze pomp die in de motorruimte zit.... <a href=" volvospeed.com/Repair/airpump3.php "> volvospeed.com/Repair/airpump3.php
Groeten Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:09 #1224324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee Hans
Het is inderdaad een luchtpomp, maar hij gaat aan na 20 seconden als je gestart hebt en als de motor koud is.
Dat ding blaast hete lucht door de uitlaat om zo de katalysator op te warmen. Een warme kat werkt beter ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:13 #1224326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECC

EndlessQuest schreef : Hé Ben,
ik ga er vanuit dat jij dezelfde ECC unit hebt als ik; je hebt een knopje met AC/OFF rechts tussen de 2 draaiknoppen voor temperatuur en blaasrichting. Als dat zo is, dan hoort er ook geen lampje te gaan branden als je de airco aanzet. De airco staat namelijk standaard aan als het knopje niet is ingedrukt. Als je het knopje indrukt, dan zet je de airco juist uit. Dán hoort er een lampje te gaan branden en wel een rood/oranje lampje.
Tsja, wat is een acceptabele prijs voor een 960 2.5 met 216 op de klok. Moeilijk te beantwoorden. Wat zit er op en aan? Leer, hout, radio, cd wisselaar, lm velgen, staat van de bekleding en deurpanelen, staat van de koets, onderhoudshistorie, electrische stoelverstelling, bouwjaar, etc. Dat zijn allemaal dingen die meespelen bij het vormen van de prijs. Motortype, carosserie en transmissie bepalen ook de waarde natuurlijk. En dan is een sedan doorgaans minder gewild, een handbak ook en een 2.5 motor eigenlijk ook.Die zijn dan dus ook goedkoper op de kop te tikken over het algemeen.
Groeten,
Richard

Richard,
Ik heb er eerlijk gezegd niet echt op gelet, weet alleen dat er geen lampje brandde, ook niet bij het uitdrukken.....
Wat de prijs betreft, zelfde verhaal als mn vorige reactie, was gewoon benieuwd.
Hij heeft geen leer.geen hout, wel een wisselaar, Lynx velgen, lelijke deurpanelen, handmatige stoelverstelling, een hele mooie keiharde en schadevrije carosserie enz.enz. maar bovenal rijdt hij echt hééérlijk!
Hij is een soort donkergroen, weet niet welke kleurcode hierbij hoort
Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:21 #1224328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Ben, volgens mij weet ik
Hé Ben,
volgens mij weet ik wel welke het is. Kan het zijn dat ik hem op marktplaats heb zien staan voor 1950,-? Ik heb een paar keer zitten dubben hem er bij te kopen. Maar ja, ik heb al 2 bakstenen en de directie wordt wat lastig......
Begrijp mij overigens niet verkeerd hoor, ik probeer niet te zeggen dat je een auto gekocht hebt die niets waard is, zo bedoel ik het absoluut niet!! Ik heb zelf ook een handgeschakelde 2.5 sedan  En ik was er blij mee dat die minder populair zijn, want daardoor kon ik hem ook wat goedkoper kopen.
Overigens, mocht je leer willen, dan valt dat via marktplaats wel op de kop te tikken. Ook het hout zie je wel eens voorbij komen. Sterker nog, ik heb nog wel wat hout liggen . Maar goed, wat je zegt, de auto rijdt fantastisch, en dat is het uitgangspunt. Een goed onderhouden auto die een harde carrosserie heeft is een goede start. Als je er dingen op zou willen, dan is dat allemaal aan te passen. En dat maakt het juist zo leuk toch? Ik heb die van mij ook als hobby-object gekocht. Hij had al een paar jaar weinig gereden en weinig aandacht gekregen. Dikke laag mos er op enzo. Leuk om daar de parel ondervandaan te toveren.
Groeten,
Richard

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:28 #1224329 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Luchtpomp
PAIR is de naam van dit systeem. Door de zoekfunctie gegooid, levert het de volgende oudere draadjes met uitleg op. Veel plezier met je nieuwe wagen gewenst.
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17514
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/14691

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:41 #1224331 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic koppeling.
Het is volkomen normaal dat je koppeling zo snel aangrijpt bij de 960. Dat was bij mijn s90 ook zo. Wel gaat die koppeling behoorlijk zwaar. De slijmbeurzen van mijn linkerknie bleken niet bestand tegen 50000 km deze koppeling te bedienen en daarom heb ik de SR-NP-95 in 2005 verkocht en een bijna identieke s90 gekocht met automaat .
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezierige en veilige kilometers gewenst met je nieuwe bolide.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC