sleuteldag Emmeloord 7 feb '09 (gesloten)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Kun je iets konkreter zijn? Wat gaat er precies niet lukken en wat is er voor jou een grote omweg?wp001 schreef : Mij zal dat dus niet lukken helaas! Ik vind dit een grote omweg. Dit moet toch directer moeten kunnen.
Je hebt op dit moment drie opties om aan het formulier te komen:
- Downloaden van de site
- Kopieren uit de Factor 700
- Uitknippen of scheuren uit de Factor (al maak je met deze laatste optie geen vrienden )
- Via de email
- Via de post
Op dit moment is het nog niet mogelijk voor degenen die onze site bezoeken (zoals Maarten al aangeeft 1/3 tot 1/4 van onze leden), om zich online aan te melden. De mogelijkheden hiertoe worden al een tijdje onderzocht. Maar helaas kunnen we niet zomaar een stukje software uit de hoge hoed toveren dat doet wat wij ermee willen, op de manier, zoals wij dat willen. Het komt er dus aan, wanneer weten we niet. En de mogelijkheid om je gewoon per post of email via het aanmeldingsformulier aan te melden zal blijven bestaan. Aanmelden zonder dat de secretaris een formuliertje krijgt met daarop je plannen is, gezien de omvang van onze vereniging, niet mogelijk.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Volkomen mee eens! Als iets niet mogelijk is dan houdt het op!Mathy schreef : Aanmelden zonder dat de secretaris een formuliertje krijgt met daarop je plannen is, gezien de omvang van onze vereniging, niet mogelijk.
groetjes
Mathy
Trouwens nogmaals de essentie van mijn opmerkingen is niet anders dan: dat ik op deze site nogal eens lees: dat, (nieuwe)leden problemen hebben met de methode van aanmelden!. Kortom er gaat dan wel eens wat mis. Waarneer dat niet bij je doordringt, helaas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naast een probleemmet de motor van het raam van de bestuurders deur (zie andere posting) ben ik van zins een stuur bij Wytze aan te schaffen en zou dit op 7 feb dan graag met technische ondersteuning plaatsen, daarnaast wil ik de bekleding van de motorkap vervangen en nog wat andere kleine klusjes doen(klipjes vervangen, sluiting middenconsole). Een ander klusje is nog het vervangen van een keerring in de retour olie leiding van de turbo, hiervoor moet ie opde brug en zou ik meteen het olie filter en natuurlijk de olie willen vervangen.
Nu is mijn vraag of dat mogelijk is, eigen onderdelen monteren tijdens een sleuteldag terwijl het ringetje, het filter en de olie natuurlijk bij de garage aangeschaft worden.
Ik hoor het graag,

OOOOOH ja ik heb een adreswijziging gestuurd maar die is duidelijk niet aangekomen, ikheb namelijk nog geen factuur voor het lidmaatschap 2009 ontvangen op mijn nieuwe adres wie moet ik hierover mailen???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet b.v. maar weten dat je een inschrijfformulier kunt downloaden van de site.
Mijn eerste aanmelding was ook even zoeken.
Misschien is het een idee om in de linkerkolom van de site, of bovenin, een "aanmeldprocedure sleuteldag" te zetten met alle info en download(s).
Duidelijker kan het dan niet en je hebt gelijk alles wat je nodig hebt.
Groeten,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan nu ten allen tijd het formulier naar één adres sturen, omgeacht de locatie en dus de regio waar de sleuteldag wordt gehouden.. Je kan je dus nooit vergissen. (moest het nu naar Mark of naar Bas of naar Lex....... etc etc)geejee schreef : Waarom niet rechtstreeks naar de R.C. een aanmelding mailen/zenden/versturen? Deze aardige man kan dan toch op zijn manier weer de totaallijst naar de secretaris en/of het bestuur verzenden? Of ben ik nu weer te simpel in deze?
Door archivering op meerdere plaatsen gaat een formulier ook bijna nooit verloren en er zijn nog meer achterliggende redenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van sleuteldagen is altijd een agenda-item, in dat item staat altijd een link naar het sleuteldag formulier (<a href="/node/22884" target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/22884 is het agenda item voor de sleuteldag in Emmeloord)VErik schreef : Je moet b.v. maar weten dat je een inschrijfformulier kunt downloaden van de site.
Mijn eerste aanmelding was ook even zoeken.
Misschien is het een idee om in de linkerkolom van de site, of bovenin, een "aanmeldprocedure sleuteldag" te zetten met alle info en download(s).
Duidelijker kan het dan niet en je hebt gelijk alles wat je nodig hebt.
Daarnaast staat in elke Factor achterin in de agenda altijd de volledige link beschreven naar het sleuteldaginschrijfformulier, je krijgt altijd een Factor in het welkomstpakket dus als je je ledenpas ontvangt ontvang je ook een Factor waar je dat in kan terugvinden.
Een link in de linkerkolom is misschien wel leuk maar als er meerdere links moeten komen wordt het weer onoverzichtelijk.
Maar we zullen wel wat doen met je opmerking, mogelijk is een link in een kolom naar een formulierenpagina wel een handige zet, je kan dan op die pagina de diverse mogelijk benodigde formulieren vinden. Dit zullen we binnen de webcommissie eens bekijken.

Daarnaast willen we als bestuur ook nog wel eens kijken naar de diverse mogelijkheden van digitaal inschrijven/aanmelden etc. Maar dat heeft best nog wel wat voeten in de aarde dus daar zijn we niet zo 1,2,3 uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je mag dus geen zelfmeegebrachte onderdelen monteren.
Het is voor het gastbedrijf ook liefdewerk oud papier. Die doen mee omdat ze dat leuk vinden en zelfs gratis monteurs ter beschikking stellen. Enige "dankbaarheid" in de vorm van op lokatie gekochte onderdelen is dan natuurlijk wel op z'n plaats.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het mailadres is secretaris apendinges volvo700vereniging.nlr.degoederen schreef : OOOOOH ja ik heb een adreswijziging gestuurd maar die is duidelijk niet aangekomen, ikheb namelijk nog geen factuur voor het lidmaatschap 2009 ontvangen op mijn nieuwe adres wie moet ik hierover mailen???
Oh ja, en voor de meegebrachte onderdelen, zie Mark's bericht. Dat is inderdaad helaas niet toegestaan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Over het algemeen wordt door een van de moderatoren of een van de gebruikers wel uitgelegd waar je het formulier vindt, waar het naartoe moet en wanneer dat formulier binnen moet zijn.wp001 schreef : ... dat ik op deze site nogal eens lees: dat, (nieuwe)leden problemen hebben met de methode van aanmelden!.
Probleem met een site als deze is, dat we veel informatie (techniek, foto's, ervaringsberichten, folders, evenementen, contactadressen, etc.) erop willen zetten. Alles op de voorkant kan niet, want dan vind je niks meer. Maar alles in een apart hokje past ook niet. Want dan vind je door de grote hoeveelheid hokjes ook niks meer. Of in ieder geval niet wat je zoekt. We hebben de zoekfunktie. Maar ook die is niet perfect. En we hadden de woordjes die onderstreept werden. Maar de software die voor het onderstrepen zorgde, moest vanwege de grootte van de site heel wat woordjes onderstrepen. En vertraagde daardoor de site. Daarnaast snapt ook niet iedereen als ie ziet dat er streepjes onder een woord zet, dat je daarop kunt klikken om meer over het betreffende onderwerp te vinden. Een site onderhouden houdt ook in, dat je gaat zoeken naar de beste weg om het een en andere zichtbaar te maken. Maar wat voor jou de meest ideale manier is, hoeft dat voor iemand anders niet te zijn. Daarnaast is er ook altijd een groep mensen, die niet van veranderingen houdt. Afweging is ook altijd, hoe groot is de verbetering en staat die in verhouding tot het ongemak dat daardoor veroorzaakt wordt.
Wij als moderatorenteam zijn ervoor, om in dat geval het probleem op te lossen. Soms gaat dat, zoals hierboven al uitgelegd, met wat uitleg. En soms moet er naar het forum of de daarvoor beschikbare software gekeken worden. De problemen die we daarbij tegen komen, zijn deels hierboven al beschreven. Maar het komt ook voor, dat een stukje software, zoals wij het graag hebben, gewoon niet bestaat. En helaas is het niet zo, dat we zo'n stukje software "zo maar even" zelf kunnen maken.wp001 schreef : Kortom er gaat dan wel eens wat mis.
Bij het moderatorenteam dringt meer door, dan menig gebruiker zich misschien realiseert. Maar een probleem onderkennen is nog iets anders dan een probleem kunnen oplossen.wp001 schreef : Waarneer dat niet bij je doordringt, helaas.
Maar als een probleem zich voor doet en wij moderatoren zien het niet (of de gebruiker merkt dat niet), dan is het handig, als duidelijk wordt verteld, wat het probleem is. Als ik naar de dealer ga en daar vraag naar "dat kunststofonderdeeltje dat aan de auto zit", kan de goede man daar weinig mee. Als ie vervolgens vraag waar in de auto en ik zeg: "voor". "Waar voor?" "Ja, dat dingetje, ongeveer zo groot, het is zwart". Dan schieten we daar nog niks mee op. Want de goede man kent mijn type auto misschien niet eens. (Kleine anekdote tussendoor: Ooit was ik een blauwe maandag automonteur. En voor een Daihatsu Cuore hadden we wel eens een druklager nodig. Bij de meeste leveranciers, inclusief de Daihatsudealer, kreeg je steevast het verkeerde lager mee. Behalve bij die ene automaterialenzaak. Daar stak de verkoper gewoon z'n hand in de zak van z'n stofjas en haalde daar het juiste lager uit. "Die moet je hebben", zei hij dan. En dat was hem ook.) Maar met het juiste bestelnummer is de kans groot dat je het juiste onderdeel vindt.
Moraal van het verhaal: Hoe duidelijker je bent in de omschrijving van je probleem, hoe groter de kans is dat je probleem (snel) opgelost wordt. Dat geldt bij de dealer, dat geldt bij de dokter en dat geldt ook op ons forum.
Doorgedrong?
groetjes
Mathy
BTW je kent het motto van moderatorenteam: Het onmogelijke doen we onmiddellijk, wonderen duren iets langen, op verzoek wordt ook getoverd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het misschien niet handig om een linkje te plaatsen bij de eerste posting waar een sleuteldag aangekondigd wordt. Misschien onderaan waar er soms een link voor een foto staat.
Gewoon " Inschrijven KLIK HIER ", waarna het inschrijvings formulier verschijnt....
't is gewoon een ideetje dat bij mij op kwam.
Groetjes, Hugo