Als praten over Tibet in China
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd wat dit oplevert aan constructieve bijdragen.
maar vandaag ga ik het niet meer lezen.
Tot morgen!
enne.. voorzichtig met vuurwerk, ook buiten dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil, misschien ten overvloede, nog eens wijzen op de gevolgen die het niet goed regelen van deze competenties kan hebben. In Engeland ging de VOC (volvo owners community) bijna ''op de fles'', omdat moderatoren niet!!! hadden ingegerepen in een discussie over een bepaalde garage. Die garage werd zodanig beschadigd op het forum en naar later bleek zonder veel bewijskracht, dat er een claim dreigde.
Een claim van de betrokken garage tegen het bestuur, dat naar mening van die garage, juridisch een podium had geboden voor de discussie en de uitlatingen/beschuldigingen. Uitlatingen en beschuldigingen die, zo werd van de kant van de garage gesteld, ernstig omzet- en gezichtsverlies teweeg hadden gebracht.
De perikelen gingen zelfs zo ver dat de site geruime tijd uit de lucht is geweest. Gelukkig is daar alles weer op zijn pootjes terecht gekomen. Hoe belangrijk moderatoren wel niet zijn wordt hier denk ik nog eens onderstreept. Hoe belangrijk dus ook dat de werkwijze transparant en eenduidig is en vooral dient helder te zijn hoe en waar de verantwoordelijkheden liggen.
Wart
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De gebeurtenissen van de afgelopen dagen hebben onze volle aandacht en zullen zeker besproken worden. Gun ons even de tijd om te kijken hoe we een en andere moeten oplossen.
groetjes
Mathy (moderator)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Volgens mij ging de afgelopen discussie ook niet over of modertors wel of niet nodig zijn, natuurlijk zijn die nodig! Zoals bv. blijkt uit jou voorbeeld.
Ik ben van mening dat het er over ging wanneer een moderator wel dan wel niet zou mogen/moeten ingrijpen. Het lijkt mij inderdaad verstandig dat daar duidelijkheid en transparantie over komt, voor zover die er nog niet is. En een ALV is daar natuurlijk dé uitgesproken plek voor....
Ik zal die dan ook met veel belangstelling volgen.

Gelukkig nieuwjaar, de beste wensen en uiteraard...

Gulle Groet,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Aan de ALV mag iedereen die lid is van onze vereniging deelnemen. Met de nadruk op deelnemen.Miquelangelo1969 schreef : En een ALV is daar natuurlijk dé uitgesproken plek voor....
Ik zal die dan ook met veel belangstelling volgen.
Volgens de Factor 700 van najaar 2008 is die eind februari. Leden krijgen t.z.t. een uitnodiging per post.
groetjes
Mathy
- Siang
- Nieuw lid
-
Voor de jongere leden of diegenen met een kort geheugen, vertel ik, dat er in het verleden wel vaker vaker akkefietjes (discussies met onheus/onredelijk/onbeschoft gedrag) geweest zijn op dit forum.
De eerste keren dat zich dat voordeed, stond Johan als webmaster er alleen voor als brandweerman.
Sommige van die akkefietjes zijn zodanig geëscaleerd, dat er personen geschorst zijn als lid van de vereniging.
Omdat dergelijke akkefietjes wel vaker dreigden te ontstaan, is op een eerdere ALV besloten om een team van moderatoren op te zetten, met een nauw omschreven bevoegdheden beschrijving.
Dit team heeft de afgelopen jaren stilletjes en soms niet stilletjes in moeten grijpen in het verloop van sommige topics. Al met al is dit toch een behoorlijke emmer met str*nt geworden, en dus kan ik het me voorstellen, dat de emmer op een gegeven moment overloopt.
De gewraakte topic heb ik (gelukkig) niet gevolgd, dus ik heb geen idee wat er allemaal gespeeld heeft of zwart op wit gezet is, maar als er ook maar enige twijfel uitgesproken is over de integriteit van Johan, dan kan ik me goed voorstellen, dat dat het moment is geweest dat de emmer is overgelopen.
Johan heeft, zonder anderen tekort te willen doen, als amateur/liefhebber veel meer tijd in de vereniging gestoken dan welk ander (bestuurs)lid dan ook. Dankzij het zo goed functioneren van deze website is de V700 vereniging een interactieve vereniging, een lichtend voorbeeld binnen autoclubland. De meeste leden hebben er geen benul van hoeveel de vereniging aan Johan te danken heeft.
Bedankt voor de inbreng, wie de schoen past, trekke hem aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had 't zelf niet beter kunnen zeggen.Siang Phoa schreef : Johan heeft, zonder anderen tekort te willen doen, als amateur/liefhebber veel meer tijd in de vereniging gestoken dan welk ander (bestuurs)lid dan ook. De meeste leden hebben er geen benul van hoeveel de vereniging aan Johan te danken heeft.
Een enkele gebeurtenis mag niet tot gevolg hebben dat een zeer betrokken lid roemloos zijn post verlaat.
Joost
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Even voorop stellen dat ik alle inzet van iedereen bijzonder waardeer en respecteer, met elkaar maken we deze vereniging mogelijk.JJager schreef :
Een enkele gebeurtenis mag niet tot gevolg hebben dat een zeer betrokken lid roemloos zijn post verlaat.Siang Phoa schreef : Johan heeft, zonder anderen tekort te willen doen, als amateur/liefhebber veel meer tijd in de vereniging gestoken dan welk ander (bestuurs)lid dan ook. De meeste leden hebben er geen benul van hoeveel de vereniging aan Johan te danken heeft.
Joost
De een met meer inzet dan de ander, maar allen met een betrokken hart....

Maar was het niet de keuze van Johan zelf, door te zeggen, "dan kost het je een webmaster"?

Ik kan me haast niet voorstellen dat de voorzitter het er op aan heeft laten komem en hem de keuze onmogelijk heeft gemaakt.... maar goed, ik weet natuurlijk ook niet wat er achter de schermen gezegd en gedaan is, maar ik zou het flauw vinden wanneer iemand ergens op aangesproken wordt diegene gelijk het bijltje erbij neer gooit....
Ik vind het zo jammer dat het zo gaat, schud elkaar de hand en kijk in het vervolg beter uit...... toch?
Of ben ik te simpel van gedachten..............

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren, het lijkt me niet wenselijk om te gaan speculeren wat er nu precies gebeurd is. Als bestuur en moderatoren werken we aan een oplossing, ik hoop dat jullie dat willen en kunnen afwachten.Miquelangelo1969 schreef : Ik kan me haast niet voorstellen dat de voorzitter het er op aan heeft laten komem en hem de keuze onmogelijk heeft gemaakt.... maar goed, ik weet natuurlijk ook niet wat er achter de schermen gezegd en gedaan is, maar ik zou het flauw vinden wanneer iemand ergens op aangesproken wordt diegene gelijk het bijltje erbij neer gooit....
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik ben ook alleen maar afgegaan op wat ik wél wist, of in ieder geval wat ik heb gelezen. Ik zal mij verder onthouden van commentaar en/of speculatie's.
Ik hoop dat de betrokkenen eruit komen, en dat wij daarvan op de hoogte worden gehouden.

GG,