Als praten over Tibet in China
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mijn mening met betrekking tot de momenteel actuele kwestie heb ik in het moderatorenoverleg al gegeven. Die hoort U hier dus niet. Wel wil ik het volgende even kwijt.
Een van de taken van het moderatorenteam is om af te wegen, wat op een forum wel en niet gewenst is. Zoals Mark al aangeeft, zijn die min of meer door regels vastgelegd. Probleem is natuurlijk, dat je nooit voor de volle 100% kunt aangeven cq. vastleggen wat er wel en wat er niet kan. Als moderator is het je taak, om, uitgaande van de intentie van de regels, een afweging te maken. Dat valt, weet ik uit eigen ervaring, niet altijd mee. Wat ik vandaag goed keur, zou ik morgen misschien afkeuren. Soms denk ik "nu ingrijpen", soms denk ik "even overleggen", soms duurt het even voor ik zover ben, een beslissing te kunnen nemen. Bij andere leden van het moderatorenteam zal het niet anders zijn. Al zullen die dingen anders beoordelen dan ik. En sommige dingen gebeuren terwijl er vijf moderatoren on-line zijn en andere zaken worden door maar een enkele moderator gezien. Niet iedereen leest alles. Maar alles wordt bekeken. Soms heel vluchtig, een andere keer met veel interesse. Neemt U van mij aan, dat er op dit forum zeer weinig verwijderd wordt. En wat er door een van de moderatoren "verwijderd" wordt, wordt op een speciale plek gezet. Zodat het, indien nodig in aangepaste vorm, na beraad, eventueel ook weer teruggeplaatst kan worden.
groetjes
Mathy (die voor één keer blij is dat ie vrouw noch echtgenote heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is precies zoals het in elkaar zit. Persoonlijke voorkeuren spelen een rol.
Ik heb dat draadje niet gelezen, maar op zich is dat niet zo belangrijk.
Ik moet wel zeggen, dat iedere, maar dan ook iedere moderator zijn best doet om dat zo objectief mogelijk te doen.
Natuurlijk is het zo, dat ook een moderator maar een mens is, en dus kan die ook wel eens even "een heet nokkenasje hebben".
Ik kan je verzekeren dat wij hier onderling nog een gedegen discussie over hebben. So, no worries mate! (zie ook het verhaal van Mathy)
Aan de andere kant: wat ook hier nogal gebeurt is dat er mannetjes "langs de zijlijn" allerlei dingen gaan opschrijven, met een mening in de trant van "Ze" moesten "ze"
Dat begrijp ik dan ook weer wel (een klein beetje), want er zitten hier veel betrokken mensen in dit forum. maar met zo'n reactie kun je niks. Niet als bestuur en niet als moderator.
en dan: hoe vervelend je dat ook moge vinden, de moderator(en) bepaalt cq bepalen. En wat mij betreft blijft dat ook gewoon zo.
Deze moderator had een reden om te snijden Die zullen we met zijn allen moeten accepteren. Natuurlijk mag je voor of tegen zijn, maar laat de vrijwilligers hun werk doen. Wees dan in dit geval zelf maar de wijste en laat deze draad stoppen. Want het leidt alleen maar af van de ware inhoud en tot onderlinge onenigheid op zaken die dat niet waard zijn.
Wat wel een punt van aandacht blijft is de communicatie daarover. Ook dat is iets waar wij het onderling over hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Wart,wart schreef : \Het wordt tijd dat dit ongeregeld stukje in de organisatie wordt geregeld en dat het bestuur zijn verantwoording neemt
Het is erg jammer om te constateren dat je ondanks diverse oproepen van moderatoren om dit onderwerp met rust laten een uitspraak doet die in geen verhouding staat tot hetgeen er door alle moderatoren wordt gedaan. Het betitelen van onze groep als een stelletje ongeregeld is volgens de regels van de webeiquette al reden om jouw mail te blokkeren. Kennelijk heb jij niet de moeite genomen om eerder berichtgeving in deze te lezen en geeft een oordeel dat nergens op gebaseerd is en vooral dat niet gestoeld is op enig vertrouwen in onze orgenaisatie.
Met jouw opmerkring als boven geciteerd tref je een aantal zeer goedwillende leden van de vereniging, die alles in het werk stellen om onze vereniging tot een succes te laten blijven en dat succes verder te laten groeien. Ik kan je persoonlijk verzekeren dat er intensief overleg is tussen bestuur en moderatoren over hetgeen er gaande is. Mocht je het bestuur en de moderatoren uit willen dagen tot een betere orgeanisatie dan raad ik je aan naar de komende ALV te komen om daar met ekkaar face to face over et praten.
Voor dit moment wil ik als moderator nogmaals bepleiten om de discussie te sluiten en heel even te wachten tot er nader bericht volgt. Het is in niemands belang om een dergelijk item te gebruiken om jezelf te profileren, gebruik makend van de beslissingen van anderen.

- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Wart,wart schreef : Moderatoren op dit forum hebben (en ik weet niet of ze allemaal die mening delen) de idee dat zij, en alleen zij bepalen wat wel en niet geschreven kan worden. Ik geloof best dat het binnen de club van die moderatoren moet kunnen lukken om onderling de grote lijn af te stemmen, maar verder zijn we hier in de praktijk nu toch echt elke moment overgelaten aan de persoonlijke mening en voorkeur van de moderator van dat moment. Wellicht zelfs dat diezelfde moderator na een flinke ruzie met vrouw of echtgenote een volgende keer weer anders beslist. Wat kan hem tenslotte deren...!
Je kan dikke wetboeken vol schrijven over wat de regels zijn, uiteindelijk is er toch een rechter (in NL) die moet beslissen wat er van toepassing is. Ik ben bang dat modereren geen democratisch proces is, maar bij ons op de site is er wel een team dat meekijkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom reageer ik toch? Omdat ik moderators (en anderen) in dit topic meerdere keren zie verwijzen naar de regels en de statuten. Waarom word dat nou precies op dit moment gedaan? Ik zie de reden hiervoor niet. Er was feitelijk NIETS aan de hand namelijk. Er wordt een besluit genomen door een van de moderators en om gezichts verlies tegen te gaan wordt die harde lijn doorgezet. Lijkt mij simpelweg machtsmisbruik.
Als het moderamen wil kunnen schermen met de regels en de statuten, dan zal het moderamen die regels en statuten ZELF UIT MOETEN DRAGEN EN NIET ALLEEN OPLEGGEN AAN GEBRUIKERS. Dus steek de hand in eigen boezem. Wie de schoen past trekke hem aan uiteraard.
Overigens wil ik ook een vraag stellen; welke regel(s) uit de statuten danwel forumregels zijn er in de bewuste situatie overtreden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had het maar niet gedaan....EndlessQuest schreef : Ik heb lang zitten denken of ik nu wel of niet moest reageren en ik doe het toch.
Deze posting vind ik echt een gotspe.
Ik stond op het punt van wat ik een grove belediging vind ten aanzien van mijn collega moderatoren, weg te halen. Maar ik doe het (nog) niet. Je mag het zelf doen, of ik slaap er nog een nachtje over.
en dan ga ik of reageren, of ik haal het weg.
Denk er zelf ook nog een nachtje over alsjeblieft.
Want wat er de laatste paar weken aan de hand is. Ik snap er niet veel meer van.
Discussie staat nu even dicht. wegens te hoog oplopende emoties.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
- De normale fatsoensnormen gelden ook op het forum, dus schelden, beledigende of kwetsende taal, op de man spelen, discrimineren ed zijn niet acceptabel.
- Respecteer andere forum deelnemers, dus geen waarde oordelen uitspreken over personen en/of hun auto's en/of hun gedrag, wees beleefd en hoffelijk naar anderen.
- Alle Leden van de Volvo 700 Vereniging hebben een gebruikersnaam en wachtwoord en dienen dat te gebruiken op het forum. Gasten kunnen een gebruikersnaam aanvragen via het forum. Een werkend email adres is vereist.
- Chat gedrag, dus snel opvolgende berichten zonder echte inhoud zijn niet gewenst op het forum.
- Discussies over alle Volvo's en alles wat maar relatie tot Volvo's heeft zijn toegestaan, uiteraard zijn de meeste mensen op het forum vooral in 700/900/x90's geinteresseerd.
- Ieder bericht op het forum dient relatie te hebben tot Volvo of de Volvo 700 Vereniging of (auto-) techniek in het algemeen. Probeer met ieder bericht nieuwe informatie toe te voegen aan de discussie.
- Alle informatie en berichten die door de leden van de Volvo 700 Vereniging en derden worden geplaatst, worden eigendom van de Volvo 700 Vereniging. Het bestuur van de vereniging in het algemeen en de webmaster en de discussiemoderator(en) in het bijzonder bepalen vervolgens of zij deze informatie en berichten exclusief voor de verenigingsleden beschikbaar stelt of ook aan derden.
- Commerciele uitingen op het forum zijn alleen toegestaan na toestemming van het bestuur.
- Het is niet toegestaan informatie van dit forum te gebruiken voor commerciele doeleinden, inclusief direct e-mail marketing ed.
- Handelaren die misbruik maken van dit forum zal direct de toegang ontzegd worden.
- Als u het niet eens bent met deze regels gebruik het forum dan niet. Discussies op het forum over deze regels zijn niet gewenst, als u deze behoefte voelt mail dan direct aan de webmaster en/of het bestuur.
==========================================================
Wellicht ten overvloede, ik ga mij niet mengen in de discussie. </div>
- V700 register
- Nieuw lid
-

Iedereen die mij kent weet dat ik de 700 verenging een warm hart toedraag.
Jouw antwoord op mijn opmerking geeft precies aan waar de schoen wringt. Als ik schrijf dat ik een naar mijn mening ongeregeld stukje in de organisatie graag geregeld zou willen zien citeer jij me als zou ik de groep moderatoren als een stelletje ongeregeld hebben betiteld. Dat is dom en ook niet waar. Ik maak sowieso steeds al een uitzondering door niet de gehele groep aan te spreken en bovendien: het staat er niet.
Ik vind dat deze verregaande bevoegdheid onder directe verantwoordelijkheid van het bestuur zou moeten vallen. Aldus kan meer transparantie ontstaan en is het voortaan onmogelijk dat een moderator meent te kunnen handelen op eigen titel en eigen interpretatie, lak hebbend aan hoe voorzitter en bestuur (en dus wij, leden) over zijn handelen denken. (Wie zich aangesproken voelt: wie de schoen past.....)
Met altijd vriendelijke groet,
Wart