Ze is er!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 17:55 #1217510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versnellingsbak
Isabelle,
de versnellingen zijn idd erg kort. Vooral de eerste versnelling is heel kort. Als de auto nog maar 5km/u beweegt kun je net zo goed in de tweede versnelling wegrijden :-) Ik neem aan dat je een 5 gangs transmissie hebt, en niet een 4 bak met een knopje op de pook voor de 5-e versnelling? Indien je de 5 bak hebt is 80W90 een heel goede olie. Als je de 4 bak hebt met electronische overdrive (knopje boven op de pook) mag je alleen ATF olie gebruiken; er zit hydrauliek in die versnellingsbak.
Ah, antraciet grijs. Dat zwas niet te zien. 
Succes,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 18:02 #1217511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Momentje...
Als je de olie van de transmissie vervangt, vervang dan ook meteen:
olie van het servostuur (doorspoelen tot datde afgetapte olie weer mooi rood is), ATF. even zoeken op deze site hoe dat moet.
olie achterbrug, 80W90
R. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 18:35 #1217512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is inderdaad een 5 bak,
Het is inderdaad een 5 bak, niet de 4-bak met elektrische overdrive. De eerste versnelling is inderdaad ook nogal kort, maar dat vind ik niet zo erg, wetende dat de wagen voorzien is van een trekhaak en deze waarschijnlijk ook af en toe gebruikt zal worden om bijvoorbeeld met een huurcaravan een reisje te maken en de motor slechts een standaard diesel is...
Het is vooral de vijfde versnelling die me wat stoort, normaal gebruik je deze als de wagen geen kracht hoeft te zetten, maar gewoon comfortabel en zuinig een constante hogere snelheid moet aanhouden of hooguit voor een licht herneminkje op hogere snelheid, dus vind ik het nogal nutteloos dat de motor bij een snelheid van 120km/u op een vlakke snelweg al ruim over de 3000 toeren heen zit te draaien, gelukkig doe ik niet zo veel snelweg.
Die olie van het servostuur zal ik eens nakijken en als deze afwijkt van de normale kleur zal ik deze zeker laten verversen, liever een likje olie te veel dan brokken hebben.
groetjes,Isabelle

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC