Ze is er!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 19:57 #1070691 door Mathy van Nisselroy
Ze is er! is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ze is er!
Ja hoor, na lang wachten is mijn 'nieuwe' oude dame in mijn bezit.
Specificaties:Volvo 940 GL 2.4diesel handgeschakeld sedaneerste inschrijving: 1992
Uitrusting:TrekhaakKantel/schuifdakZetelverwarmingCentrale vergrendelingMistlampen vooraan in de koplampenIn hoogte regelbare bestuurdersstoelModerne Sony radio-cd-spelerGeen elektrische ramenGeen airco
Vrij basis dus eigenlijk, maar ik ben er tevreden mee
Gebreken:Eindstuk van de uitlaat is een beetje rot, ga ik gewoon een stukje af slijpen denk ikRaamhendel rechtsvoor en linksachter is gebroken, linksvoor is deze vervangen door eentje in het verkeerde kleur, dus die ga ik rondom vervangen door nieuwe in het juiste kleurTrekhaak is wat roestig, niks wat niet opgelost raakt met een likje hammeriteSnelheidsmeter doet soms wazig, maar de dagteller en kilometerteller loopt wel gewoon normaal en de toerenteller werkt prima dus niet echt een probleem.Claxon werkt maar klinkt een beetje vreemd, niks ergsKapje voor de 4 pinkerknop ontbreekt, vind ik wel ergens.
Ik heb deze wagen gekocht zonder keuring, en mijn garagist heeft nog niet de tijd gevonden om deze te keuren (moet in belgie met speciale garage nummerplaten als de wagen ongekeurd van eigenaar wisselt), dit wordt dus zo snel mogelijk in orde gebracht. Verder wordt de distributieriem bij het volgende onderhoud vervangen, dan zal de wagen 268.000km hebben (nu 264.400), de huidige riem ligt er op sinds 175.000, dus dat moet niet meer veel langer worden.
Genoeg gekletst, tijd voor fotootjes:

groetjes,Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 20:06 #1216800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficiat!
Met je aankoop. Gebreken zijn goed te overzien, dus dat gaat goed komen. Vele veilige kilometers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 20:18 #1216804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 944
Fraai hoor! Veel plezier er mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 20:30 #1216809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Clubverfraaing
Begrijp ik dat er nu tussen alle Volvomannen er ook eindelijk een Volvovrouw de club gaat versterken?? En nog wel een dieselaar ook!
Welkom in ieder geval en de 'klachten' die je heb zijn op te lossen, maar die distributieriem zou ik inderdaad niet te lang mee wachten!
Groet,
Maurits

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 20:58 #1216815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotos
Gefelicteerd Isabelle ! Veel plezier gewenst met deze mooie wagen. Inderdaad niet wachten met de riem.
Heb je fotos even anders ingevoegd zodat ze nu direct zichtbaar zijn. Je kunt dit zelf ook met het knopje met het "boompje", 2e van links, middelste rij in de knoppenbalk boven het veld waarin je je tekst typt. Je krijgt dan een popup waar je de URL naar de foto kunt invoeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:00 #1216816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Het is mooi om te zien dat iemand ook heel blij kan zijn met een basic uitvoering.
Van harte met je aanwinst en we hopen je binnenkort wel eens tegen te komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:02 #1216817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi zeg...
De Brandhoek heeft er een mooie verschijning bij als je er in de buurt rondtuft. Veel geluk ermee, en als het past gaan we onze twee dames eens laten kennis maken.
Groetjes,
Hugo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:09 #1216824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk bedankt voor de
Hartelijk bedankt voor de reacties,
Laat ons hopen dat er met de keuring niks ernstigs opduikt, maar het zou me verbazen, de wagen rijdt prima, zelfs vrij 'strak' voor zo een logge zware wagen.
Ik heb wel gemerkt dat deze wagen echt niet houdt van te moeten werken als ze het koud heeft, dat is eigen aan diesels, maar deze heeft het wel net iets harder dan mijn ex Renault Clio en de VW Passat die ik daarvoor had, welke beide 1.9 ongeblazen 4 cilinder diesels waren.
Eens warm is het een fantastische motor, reageert zonder morren op het gas, ook in heel lage toeren en dat motorgeluid hé :)
Eerst even kijken om alles in orde te maken en ondertussen eens kijken om mijn lidmaatschap in orde te maken en mijn grille te sieren met de club-badge :)
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:16 #1216830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 20
Koud is het echt bij 20, 40. 60 en 80 schakelen en niet doortrappen. Aldus mijn vader, hij heeft er een ton mee gereden in een 240 (dus ook de ongeblazen versie). Heb een weekje in diezelfde auto gereden, had toen 6 ton op de klok. Echt een verschil in soepelheid tussen koud en warm.|Geluid is prachtig, doet beetje denken aan de 6 cilinder BMW diesels, zeker als er een automaat achter hangt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:20 #1216834 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gemert
Hallo Isabelle
Op de 15de is er een sleuteldag in Gemert (NL). Sleutelen kan nog niet (omdat je nog geen lid bent), maar je kunt je auto en jezelf wel al eens laten zien. Het is altijd heel gezellig in Gemert.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC