Ze is er!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 13:24 #1217138
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met de aanwinst! Ik was wel verrast door het ontbreken van electrische ramen: in Nederland waren die voor altijd standaard in de 940. Wist niet dat dat elders niet zo was.
Het kapje voor het gevarenlicht los vinden is een lastig ding: het eenvoudigste is een complete hendel wisselen waar het kapje nog gaaf is. Meestal breken de oude kapjes namelijk als je het probeert over te zetten. Snelheidsmeter ligt vaak aan de sensor in de achteras, zeker als hij soms op hobbels wegvalt.
Succes met het oplossen van de kleine dingen, en veel rijplezier gewenst!
Het kapje voor het gevarenlicht los vinden is een lastig ding: het eenvoudigste is een complete hendel wisselen waar het kapje nog gaaf is. Meestal breken de oude kapjes namelijk als je het probeert over te zetten. Snelheidsmeter ligt vaak aan de sensor in de achteras, zeker als hij soms op hobbels wegvalt.
Succes met het oplossen van de kleine dingen, en veel rijplezier gewenst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 13:41 #1217141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheidsmeter, betwijfel dat het de sensor is...
Bedankt voor de reacties.
Die snelheidsmeter is iets vreemd. Als ik de wagen aan het voorverwarmen ben, gaat te wijzer spontaan naar 80km/u, de dagteller en kilometerteller blijven gewoon stil staan. Nadat ik de wagen gestart heb, werkt de meter meestal even prima, om vervolgens vreemd de gaan doen en wegvallen. Als de snelheidsmeter naar 0 valt tijdens het rijden loopt de dagteller echter wel gewoon door, dus ik vermoed dat het toch een fout in de tellerpartij zelf is, in plaats van in de sensor (anders zou de dagteller toch ook gewoon stil blijven staan?). Soms gaat de snelheidsmeter bij stilstand en draaiende motor spontaan op 40km/u staan, terwijl de dagteller gewoon netjes stil blijft staan.
Mijn garagist heeft me vandaag gebeld dat hij eindelijk tijd gevonden heeft om de wagen te laten keuren, dus ik ben deze daarnet gaan afzetten. Laat ons hopen dat er geen opmerkingen zijn die moeten herkeurd worden, want tot ik de wagen effectief kan inschrijven op mijn eigen naam en kenteken, moet ik telkens mijn garagist sturen, wat mij telkens 2 werkuren kost + de kosten van de keuring.
groetjes,
Isabelle
Die snelheidsmeter is iets vreemd. Als ik de wagen aan het voorverwarmen ben, gaat te wijzer spontaan naar 80km/u, de dagteller en kilometerteller blijven gewoon stil staan. Nadat ik de wagen gestart heb, werkt de meter meestal even prima, om vervolgens vreemd de gaan doen en wegvallen. Als de snelheidsmeter naar 0 valt tijdens het rijden loopt de dagteller echter wel gewoon door, dus ik vermoed dat het toch een fout in de tellerpartij zelf is, in plaats van in de sensor (anders zou de dagteller toch ook gewoon stil blijven staan?). Soms gaat de snelheidsmeter bij stilstand en draaiende motor spontaan op 40km/u staan, terwijl de dagteller gewoon netjes stil blijft staan.
Mijn garagist heeft me vandaag gebeld dat hij eindelijk tijd gevonden heeft om de wagen te laten keuren, dus ik ben deze daarnet gaan afzetten. Laat ons hopen dat er geen opmerkingen zijn die moeten herkeurd worden, want tot ik de wagen effectief kan inschrijven op mijn eigen naam en kenteken, moet ik telkens mijn garagist sturen, wat mij telkens 2 werkuren kost + de kosten van de keuring.
groetjes,
Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 13:42 #1217142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te vinden
Bovendien is de module gevarenlicht/knipperlichthandle relatief goed te vinden. Mensen die CC inbouwen hebben de "gewone" over..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 14:39 #1217151
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic CC
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 15:44 #1217158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ondertussen via
Ik heb ondertussen via privé bericht al een aanbieding gekregen van een ander lid die ook zo een hendel heeft liggen, maar ook nog bijvoorbeeld een aantal raamslingers en een tellerhuis uit een 940 diesel (mocht het de teller zijn die voor de problemen zorgt, wat vermoedelijk wel zo is gezien de dagteller het prima doet), dus voor mij is het uiteraard wat makkelijker dat ik gewoon alles wat ik kan gebruiken van hem overneem.
Toch vriendelijk bedankt voor het aanbod!
groetjes,Isabelle
Toch vriendelijk bedankt voor het aanbod!
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2008 20:25 #1217196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedgekeurd zonder kosten!
Hoi iedereen,
Zoals ik eerder vermeld had, heb ik deze wagen zonder keuring gekocht, en heeft mijn garagist pas vandaag de tijd gevonden om ze te keuren.
Ik ben ze net gaan ophalen met als resultaat een geldige keuring zonder enige opmerking en zonder er van te voren aan te sleutelen!
Die lelijke B-sticker die nog op de kofferklep hing is ondertussen ook opgelost. Deze sticker hangt er waarschijnlijk al 16 jaar op en zou dus waarschijnlijk niet schadevrij kunnen verwijderd worden. De nummerplaathouders van mijn garagist zijn blijkbaar iets breder dan deze die er op hing bij aanschaf. Daarmee was de sticker al iets beter bedekt, maar nog net niet helemaal, dus heeft hij deze een centimetertje of 2 uit het midden gemonteerd. Aangezien de nummerplaat richting bestuurderszijde geschoven is en nog steeds prima verlicht wordt, is dit perfect legaal, en aangezien er aan de rechterkant een slotje zit, is het verre van lelijk
Het stickertje onder het rechter achterlicht heb ik er probleemloos en zonder schade kunnen afpeuteren 
groetjes,een tevreden Isabelle
Zoals ik eerder vermeld had, heb ik deze wagen zonder keuring gekocht, en heeft mijn garagist pas vandaag de tijd gevonden om ze te keuren.
Ik ben ze net gaan ophalen met als resultaat een geldige keuring zonder enige opmerking en zonder er van te voren aan te sleutelen!
Die lelijke B-sticker die nog op de kofferklep hing is ondertussen ook opgelost. Deze sticker hangt er waarschijnlijk al 16 jaar op en zou dus waarschijnlijk niet schadevrij kunnen verwijderd worden. De nummerplaathouders van mijn garagist zijn blijkbaar iets breder dan deze die er op hing bij aanschaf. Daarmee was de sticker al iets beter bedekt, maar nog net niet helemaal, dus heeft hij deze een centimetertje of 2 uit het midden gemonteerd. Aangezien de nummerplaat richting bestuurderszijde geschoven is en nog steeds prima verlicht wordt, is dit perfect legaal, en aangezien er aan de rechterkant een slotje zit, is het verre van lelijk
groetjes,een tevreden Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2008 09:10 #1217482
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Zo zie je maar weer...
Hoi Isabelle,
 
zo zie je maar weer dat onze bakstenen erg betrouwbaar zijn! En weer eentje zonder problemen door de keuring, en dat voor een dame van 16!
En nu maar gaan genieten van je dieseltje! Ik wens je veel fijne en veilige kilometers toe. Maar dat kan ook bijna niet anders!
 
Gulle Groet,
 
 
 
zo zie je maar weer dat onze bakstenen erg betrouwbaar zijn! En weer eentje zonder problemen door de keuring, en dat voor een dame van 16!
En nu maar gaan genieten van je dieseltje! Ik wens je veel fijne en veilige kilometers toe. Maar dat kan ook bijna niet anders!
 
Gulle Groet,
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2008 11:15 #1217487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reactie.
Ik
Bedankt voor de reactie.
Ik rij ondertussen al weer een jaartje of 5 schadevrij sinds mijn definitief rijbewijs, waarvan de laatste 3 ook beroepsmatig en tijdens het lessen gelukkig ook nooit brokken gemaakt, maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje (wetende dat ik nog geen achterwielaandrijving gewoon ben wordt dat oppassen als het glad ligt), dus ben ik ondanks de torenhoge wegenbelasting nu toch wel blij met mijn 'tank', ondanks mijn vorig gebakje (Renault Clio bouwjaar 2000) uitgerust was met 4 airbags.
Ik hoop zo lang mogelijk te rijden met deze wagen, rond de jaarwisseling zal ik de technische kant eens verwennen met nieuwe riemen, filters en vitale sappen.
Eens warm vind ik dat deze motor een prachtig karakter en geluid produceert. Bestaat er trouwens een systeem die de olie en/of het koelwater wat sneller doet opwarmen bij een koude start? Ik rij privé (dus met de volvo) aardig wat korte ritten, dus het zou zowel op gebied van comfort als levensduur van de mekaniek handig zijn mocht ik de boel wat vlugger op temperatuur kunnen krijgen.
Laat ons hopen dat ik nooit te maken krijg met het fenomeen van de fragiele cilinderkop, want ik vind dit echt een fantastische motor, ondanks het geen snelheidsmonster is.
De versnellingsbak ben ik iets minder tevreden over, deze schakelt een stuk stroever dan mijn vorige wagen, bijna vergelijkbaar met de Peugeot 807 die ik beroepsmatig rij (en laat dat merk nu net bekend staan om nogal stroeve versnellingsbakken te hebben), misschien betert dit wat met een lik verse olie, anders zal ik er aan gewoon moeten raken. Verder vind ik de vijfde versnelling nogal kort. De hele bak is vrij kort, wat prima is voor zo een zware wagen, zeker als je er eens een caravan of aanhangwagen achter wilt hangen, maar die vijfde versnelling mocht toch wel een stuk langer geweest zijn, ruim boven de 3000 toeren draaien aan 120km/u en al rond de 4000 toeren draaien aan 140km/u is nu niet bepaald goed voor de geluidsproductie en waarschijnlijk ook niet voor het verbruik...
groetjes,
Isabelle
Ik rij ondertussen al weer een jaartje of 5 schadevrij sinds mijn definitief rijbewijs, waarvan de laatste 3 ook beroepsmatig en tijdens het lessen gelukkig ook nooit brokken gemaakt, maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje (wetende dat ik nog geen achterwielaandrijving gewoon ben wordt dat oppassen als het glad ligt), dus ben ik ondanks de torenhoge wegenbelasting nu toch wel blij met mijn 'tank', ondanks mijn vorig gebakje (Renault Clio bouwjaar 2000) uitgerust was met 4 airbags.
Ik hoop zo lang mogelijk te rijden met deze wagen, rond de jaarwisseling zal ik de technische kant eens verwennen met nieuwe riemen, filters en vitale sappen.
Eens warm vind ik dat deze motor een prachtig karakter en geluid produceert. Bestaat er trouwens een systeem die de olie en/of het koelwater wat sneller doet opwarmen bij een koude start? Ik rij privé (dus met de volvo) aardig wat korte ritten, dus het zou zowel op gebied van comfort als levensduur van de mekaniek handig zijn mocht ik de boel wat vlugger op temperatuur kunnen krijgen.
Laat ons hopen dat ik nooit te maken krijg met het fenomeen van de fragiele cilinderkop, want ik vind dit echt een fantastische motor, ondanks het geen snelheidsmonster is.
De versnellingsbak ben ik iets minder tevreden over, deze schakelt een stuk stroever dan mijn vorige wagen, bijna vergelijkbaar met de Peugeot 807 die ik beroepsmatig rij (en laat dat merk nu net bekend staan om nogal stroeve versnellingsbakken te hebben), misschien betert dit wat met een lik verse olie, anders zal ik er aan gewoon moeten raken. Verder vind ik de vijfde versnelling nogal kort. De hele bak is vrij kort, wat prima is voor zo een zware wagen, zeker als je er eens een caravan of aanhangwagen achter wilt hangen, maar die vijfde versnelling mocht toch wel een stuk langer geweest zijn, ruim boven de 3000 toeren draaien aan 120km/u en al rond de 4000 toeren draaien aan 140km/u is nu niet bepaald goed voor de geluidsproductie en waarschijnlijk ook niet voor het verbruik...
groetjes,
Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2008 17:16 #1217504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snel opwarmen
Isabelle,
Daar kun je niks aan doen vrees ik. In mijn 760 TD van '84 heb ik ooit eens de ventilator verwijderd voor de radiateur. De motor liep NOOIT warm zonder ventilator, ook niet tijdens hete zomers. De motor zal iets sneller opwarmen (wordt ook wat stiller want de ventilator maakt toch wel lawaai), maar het blijft vrij lang duren voordat deze motoren op temperatuur zijn. Je kunt het proberen. Als je problemen ondervindt monteer je hem gewoon weer terug. Simpel.
een standaard diesel is idd geen snelheidsmonster. Heb ook een standaard D24 gehad, een 740 met M57 5 bak mekaniek. Na twee jaar had ik hem omgeruild voor de 760 turbo diesel. Deze zijn stukken sneller, en zeker nadat ik hem volledig had gereivisseerd en opgepept naar een dikke 140pk. Geweldig!
Ik zou wat dikke olie in de transmissie doen, 80W90 of zo.
Succes met je nieuwe aanwinst! Prachtige lak dat zwart! Ik heb de 6 cilinder diesels altijd geweldige motoren gevonden. Heb er vele honderduizenden kilometers mee gereden (ik reed zo'n 60000km per jaar), de 760 D24T gereviseerd en nadat ik deze par total had gerden op de Antwerpse ring ben ik gestopt met diesel rijden. Ik zocht nog heel lang naar een nieuwe 760 TD, kon hem niet vinden en ben toen overgestapt op 760's op LPG. Ook mooie moteren die 6 cilinders benzien, maar een diesel is toch bijzonder, rijdt heel fijn en je hebt nooit, maar dan ook nooit technische problemen.
Groeten,
Robert
Daar kun je niks aan doen vrees ik. In mijn 760 TD van '84 heb ik ooit eens de ventilator verwijderd voor de radiateur. De motor liep NOOIT warm zonder ventilator, ook niet tijdens hete zomers. De motor zal iets sneller opwarmen (wordt ook wat stiller want de ventilator maakt toch wel lawaai), maar het blijft vrij lang duren voordat deze motoren op temperatuur zijn. Je kunt het proberen. Als je problemen ondervindt monteer je hem gewoon weer terug. Simpel.
een standaard diesel is idd geen snelheidsmonster. Heb ook een standaard D24 gehad, een 740 met M57 5 bak mekaniek. Na twee jaar had ik hem omgeruild voor de 760 turbo diesel. Deze zijn stukken sneller, en zeker nadat ik hem volledig had gereivisseerd en opgepept naar een dikke 140pk. Geweldig!
Ik zou wat dikke olie in de transmissie doen, 80W90 of zo.
Succes met je nieuwe aanwinst! Prachtige lak dat zwart! Ik heb de 6 cilinder diesels altijd geweldige motoren gevonden. Heb er vele honderduizenden kilometers mee gereden (ik reed zo'n 60000km per jaar), de 760 D24T gereviseerd en nadat ik deze par total had gerden op de Antwerpse ring ben ik gestopt met diesel rijden. Ik zocht nog heel lang naar een nieuwe 760 TD, kon hem niet vinden en ben toen overgestapt op 760's op LPG. Ook mooie moteren die 6 cilinders benzien, maar een diesel is toch bijzonder, rijdt heel fijn en je hebt nooit, maar dan ook nooit technische problemen.
Groeten,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2008 17:36 #1217508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antraciet
Hoi,
Die ventilator ga ik netjes laten zitte, ik hou wel van dat blazende/zuigende geluid typisch aan oudere volvo's, dus dat haal ik er zeker niet uit.
Ik heb wat getwijfeld welke motorversie ik zou nemen voor ik deze wagen kocht, maar ik hou niet zo van het karakter van een turbodiesel, het wat moeizaam op gang komen om vervolgens een flinke duw in de rug te krijgen, ook schijnt de standaard diesel wat zuiniger te zijn, ik zou het niet weten, heb het nog niet getest.
Bedankt voor de tip over de transmissie olie, ik geef het door aan mijn garagist bij het volgende onderhoud.
De wagen lijkt op de foto's wat donkerder dan ze in werkelijkheid is, het is geen zwarte, maar een antracietgrijze
groetjesIsabelle
Die ventilator ga ik netjes laten zitte, ik hou wel van dat blazende/zuigende geluid typisch aan oudere volvo's, dus dat haal ik er zeker niet uit.
Ik heb wat getwijfeld welke motorversie ik zou nemen voor ik deze wagen kocht, maar ik hou niet zo van het karakter van een turbodiesel, het wat moeizaam op gang komen om vervolgens een flinke duw in de rug te krijgen, ook schijnt de standaard diesel wat zuiniger te zijn, ik zou het niet weten, heb het nog niet getest.
Bedankt voor de tip over de transmissie olie, ik geef het door aan mijn garagist bij het volgende onderhoud.
De wagen lijkt op de foto's wat donkerder dan ze in werkelijkheid is, het is geen zwarte, maar een antracietgrijze
groetjesIsabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





