Kentekens bij particulier aanbieden: afplakken of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 08:06 #1213514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Op zich kun je geen gegevens vinden van de eigenaar (adres, etc), alleen zaken die algemeen bekend zijn (specificaties). Maar wat er in NL bij staat, is hoe lang de huidige eigenaar m heeft. Zo kon ik zien dat mijn auto een half jaartje op naam stond, en ik heb m via de dealer gekocht. Hoogstwaarschijnlijk (want zeker weten doe je het niet) heeft hij dus al een half jaar bij die dealer gestaan, waardoor ik ook flink af kon dingen (vraagprijs was ook gewoon hoog). Op zich maakt het niet zoveel uit, want je komt met elkaar tot overeenstemming. Maar stel nu dat je iemand bent die net zn droomauto heeft gekocht. Jong model, weinig kms. Een maand nadat je m hebt, blijkt dat de gehele aandrijving vervangen moet worden en dat dat flink geld gaat kosten. De garage geeft in dit voorbeeld even niet thuis dus je enige optie is slikken en doorgaan of de auto doorverkopen aan iemand anders. Eerlijke mensen zetten de gebreken in de advertentie, en zien wel wat ze ervoor krijgen. Maar als je er geen geld op toe wilt leggen, dan zeg je niets. Maar dan krijg je liever geen lastige vragen over het waarom van het wegdoen van zo'n mooie auto. Weglaten van kenteken kan in dat geval prettig zijn. Of voor handelaren die liever een particuliere uitstraling hebben door te melden dat ze zelf als jaren probleemloos in de auto rijden, terwijl hij pas 2 weken op hun terrein (en naam) staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 08:33 #1213518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ken iemand die minstens
ik ken iemand die minstens 2 speciale auto's per jaar koopt en weer verkoopt zoadra hij een volgend speeltje gevonden heeft
staat max 6 maand op zijn naam
maar gaan nooit weg omdat ze slecht zijn
maar idd het kan een aanwijzing zijn
hier kan dat dus niet
en da's ergens jammer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 09:43 #1213522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de dorpspomp
Heeft iemand eigenlijk de moeite genomen om de man te benaderen en te vragen waarom hij het heeft gedaan?
Want dan alleen zou je er achter kunnen komen waarom hij het doet.
en dat zouden dan volgens jullie de volgende opties kunnen zijn
  • Privacy
  • Paranoia
  • Voorzichtigheid
  • Iets te verbergen over de auto en dus niet te achterhalen op de RDW site
  • Het is niet exact zijn auto maar een soortgelijke
  • (of zijn er nog andere?)
Plus dan de losse meningen wat "wij" daar van vinden en denken.
  • Naief
  • Realistisch
  • Hoef de auto niet 
  • Kan toch wel een goede auto zijn
  • niet
  • wel
  • niet paranoia
  • wel paranoia
  • niet voorzichtig
  • wel paranoia
  • wel verstandig
  • jij bent naief
  • Jij ben niet voorzichtig genoeg
  • Welles
  • Nietes
  • we zijn het oneens
  • gebruik je pinpas of niet .
Dit ontaardt voor mij een beetje in het gespeculeer zoals van de oude mannetjes bij de dorpspomp.
Als iemand zijn platen wil afplakken, prima en als iemand dat niet wil, ook goed. en als iemand dat soms wel en soms niet wil. 
OOK goed!
Ik vind het overigens bijzonder vermakelijk hoor, maar het heeft verder niet echt richting.
En de papa van Boudewijn gefeliciteerd met  zijn verjaardag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 09:49 #1213523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een particulier kan via het
Een particulier kan via het kenteken alleen de basisgegevens van de auto terugvinden, incl. de datum hoelang het kenteken al op deze naam staat.Heel vaak kan je via het in de advertentie vermeldde telefoonnummer de naam en het adres van de verkoper achterhalen. De eigenaar zal zich hoe dan ook bekend moeten maken, anders wordt het moeilijk verkopen.
Een handelaar kan echter via het kenteken en de schaderegistratie van de verzekeringsmaatschappijen het eventuele schadeverleden van de auto achterhalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 09:58 #1213525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da`s precies het goede punt
Je legt de vinger op de juiste plaats Jeroen.
Het is niet gevraagd aan de beste man, dus dan direct roepen dat hij iets te verbergen heeft, dat geeft geen pas imho, zeker niet op dit forum waar we toch veel eerlijker en opener en met respect voor elkaar omgaan. Ik schrok er van dat respectvol met elkaar omgaan blijkbaar niet altijd het geval is. Daarom reageerde ik ook. Maar je hebt gelijk, het heeft verder weinig richting, het is draaien in rondjes en woorden en voegt niet zo heel veel meer toe verder. De meningen liggen op tafel en daarmee is het af.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 10:11 #1213526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere reden

Jeroen schreef : Heeft iemand eigenlijk de moeite genomen om de man te benaderen en te vragen waarom hij het heeft gedaan?
Want dan alleen zou je er achter kunnen komen waarom hij het doet.
en dat zouden dan volgens jullie de volgende opties kunnen zijn

• Privacy
  • Paranoia
  • Voorzichtigheid
  • Iets te verbergen over de auto en dus niet te achterhalen op de RDW site
  • Het is niet exact zijn auto maar een soortgelijke
  • (of zijn er nog andere?)

Ja! Er zijn nog andere redenen. Toen mijn 940 onlangs op Marktplaats stond, was de kentekenplaat op alle foto's, op 1 na, 'geblindeerd'.
De reden? Ik vind het mooi! Bij de meeste foto's van mijn auto's poets ik 't weg. Maar die ene waar 't kenteken nog zichtbaar was stond gewoon op internet...
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 11:45 #1213538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fraude met kentekenplaten
Het afplakken van kentekenplaten heeft veel meer te maken dat er nog steeds fraude wordt gepleegd met kentekenplaten.
Zogenaamd kunnen er geen losse GAIK platen besteld/gemaakt worden,echter het tegendeel is waar.
Mensen met minder goede bedoelingen zoeken op internet naar advertenties met dezelfde auto als waarmee zij snode plannen hebben,noteren het kenteken,dupliceren die en vervolgens rijdt er een tweede exemplaar van jouw auto rondt met alle gevolgen van dien
Ons is dit 10 jaar geleden gebeurd(weliswaar voor het GAIK tijdperk)met het kenteken van onze toenmalige 264,de boetes stroomden binnen en het heeft meer dan een half jaar gekost om de zaak opgelost te krijgen bij justitie en de stroom boetes.
Bleek om een identieke auto te gaan in het noordoosten van het land,echter wij hadden een 264 GL 1980 model(met dikke alu-bumpers) te gaan,terwijl wij foto's(roodlicht boetes) kregen van een 264 GLE model 1981(dus met slanke zwarte bumpers)
Zulke geintjes zijn echt niet grappig en kosten een hoop gedonder.
Meestal zijn het trouwens handelaren die dit doen(kentekens afplakken) maar zich niet als zodanig willen bekend maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 12:36 #1213545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou

EndlessQuest schreef : Het is niet gevraagd aan de beste man, dus dan direct roepen dat hij iets te verbergen heeft

Is dat echt letterlijk zo gezegd ? Of dat men bij afgeplakte wat sneller twijfels heeft of uit eigen keuze ("verlies" voor de potentiele koper) niet gaat kijken ("verlies" voor verkoper). Naar mijn mening KAN iemand met afgeplakte platen wat te verbergen hebben maar HOEFT dat niet zo te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 12:55 #1213549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is letterlijk zo gezegd
Dat is letterlijk zo gezegd ja, kun je gewoon even teruglezen in een van de eerste reacties. Later is dat misschien wat genuanceerd, maar er is letterlijk gezegd dat als iemand kentekens afplakt, dan heeft ie wat te verbergen. En dát vind ik voor deze site een ietwat ongepaste opmerking.... Als iemand simpelweg had gezegd dat hij/zij niet meer geinteresseerd is als kentekens afgeplakt zijn, dan zou het inderdaad een ander verhaal zijn. Dan had ik ook niet gereageerd, want ik zou ook geen interesse meer hebben geloof ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 13:32 #1213552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ook liever niet mijn
ik heb ook liever niet mijn kenteken op diverse sites staan. Heb een sticker van turbobricks op de wagen zitten (andere mensen hebben weer de 700-900 verenigings-nummerplaathouder etc). koppel kenteken aan site adres en je komt soms best snel uit op een member (blauw-groene 240 uit nederland, zijn er niet veel van op turbobricks). en dan is (email)adres enzo soms niet al te moeilijk meer te vinden.Ik acht de kans dat dit gebeurd uiterst klein, maarja, tegenwoordig is het de laatste mode om risico's uit te sluiten!
 De auto staat ook gewoon voor de deur met kenteken platen er op, dus wat dat betreft hoef je ze op internet niet meteen af te dekken. 
Misschien misplaatste paranoia, maar ik heb enkele matige ervaringen met mede-weggebruikers. Ben in 2 jaar tijd 2x achtervolgd. een keer vanwege een rem actie bij een bumperklever (doe dat nu ook niet meer), was geen gewone bumperkleef actie maar iemand die me bij een moeilijke situatie niet er tussen wilde laten en toen heel gek ging doen. Die is zeker 10 km achter me aan blijven rijden. Zelfs toen ik lekker 90 op de autosnelweg ging rijden. Toch een vervelend gevoel, zo m 6:30 uur 's ochtends. Ook een keer iets dergelijks gehad met een random persoon die ik niet in de weg gestaan had, is te veel om nu hier uit te leggen, maar het kwam er op neer dat die dacht wedstrijdje te kunnen doen over allerlei binnendoorwegen en zat dus op 10 cm van mijn bumper de hele tijd, en dan ook nog de hele rit, met zeker 20 kruisingen dus de kans dat ie dezelfde kant op moest was erg klein. 
Kijk, dat mensen hier mijn kenteken zien, dat maakt me niet uit, heb niets te verbergen. maar heb geen zin dat mensen met slechte bedoelingen viavia dingen gaan uitvogelen. Via google is best veel te vinden. 
Hoe minder mensen kunnen uitvinden hoe beter, heb zelf slechte ervaringen, kom mijn naam enkele keren tegen op internet. Bijv rare opmerkingen/beledigingen die ik zelf nooit geschreven heb op een site waar ik nooit kom, en dat is niet alles. Nu is dat niet zo heel erg, maar toch niet echt leuk om tegen te komen. Via google heb ik wel uitgevonden wie een van die mensen is die dat geschreven had, maar kan me er niet echt meer druk om maken.
 Heb ook eens foto's online geplaatst van een kleine Honda motorfiets die ik heb, best een zeldzaam model (maar niet meer dan 1000 euro waard), binnen 2 weken was er geprobeerd de garage open te breken. toch vreemd. Daarvoor nooit iets gebeurd. kan toeval zijn, zeker. Waarschijnlijk toeval, maar toch. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC