Kentekens bij particulier aanbieden: afplakken of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 21:20 #1213482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mjaha
Alvast gefeliciteerd rudiger. Wat heb je uit pita gesloopt?
Enniewee, ik zit zelf in "de autohandel", en ik werk wel eens een plaatje van een occasion weg als ik om de één of andere reden geen foto van de auto kan maken (kan varieren van een auto die bij de poetser staat, extreem vies is, zonder één of meerdere onderdelen staat en ga zo maar door), en dus maar een foto gebruik van een andere, uiterlijk exact hetzelfde, auto. Verder doe ik het nooit. Bovendien komen serieus geinteresseerden wel naar de auto kijken, en dan zien ze alsnog het kenteken. Dus mja...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 22:04 #1213486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HAP, HAP!

EndlessQuest schreef : Rudiger, er klopt iets niet helemaal in je betoog.
<u>JIJ</u> bent de gene die de adverteerder als eerste veroordeelt dat hij wel iets te verbergen heeft omdat hij z`n kenteken afplakt. Jouw betoog, onderstreept mijn houding, niet de jouwe. Ik ga er vanuit dat hij niet direct iets te verbergen heeft namelijk.Interessante discussie is dit eigenlijk

Ahaaa , kijk, die reactie had ik al van je verwacht, het was namelijk een schot voor open doel. Jij bent degene die mij wat verwijt omdat ik schreef dat de verkoper wat te verbergen heeft. Dat is natuurlijk zo .. hij verbergt sowieso zijn nummerbord. Dat is een waarheid als een koe! Mijn respons gaat hoofdzakelijk over je vage verhaal over naiviteit. Ik lees daaruit dat jij vindt dat men naief is als men ervan uitgaat dat je zonder in problemen te komen informatie over jezelf en goederen op het internet kunt plaatsen.  In dit geval hebben we het slechts over een kentekenplaat van een auto. Als je nu ook de naam van de verkoper weet is er natuurlijk meer informatie te achterhalen. Maar die informatie heeft de desbetreffende verkoper dan nattuulijk ook grotendeels zelf op het internet gezet en is dus blijkbaar onschuldig.
Als je bij elke handeling die je tegenwoordig op internet doet moet gaan nadenken over het eventuele misbruik van je persoonlijke gegevens dan kun je beter meteen de stekker uit je computer trekken en enkel nog vanuit wisselende internetcafes online gaan om je hotmail te lezen. Zoals Erik Bakker schreef, haal dan ook meteen je nummerbord van je auto en haal je naamplaatje van de deurbel. Ik wil daar nog aantoevoegen: neem een geheim telefoonnummer, vraag een postbus aan en plak je brievenbus dicht, verhuis minstens elke 6 maanden en bewaar je geld onder je matras. Ik kan nog wel even doorgaan...
Waarschijnlijk is de verkoper van die desbetreffende auto nog niet eens zo paranoide, ik houd het dus nog steeds gewoon op dat ie wat te verbergen heeft, zo open minded ben ik nog wel.. KIjk als iemand zijn mond dichthoud kun je wel zeggen dat het sprekend is maar er wordt toch niets gezegd. Resumerend, mijn betoog onderstreept niet jou houding, hij verbergt wat, zelfs al is het maar een vieze nummerplaat, maar hij verbergt wat.

met een steeds vrolijker wordende groet en nog 2 uur en 2 minuten tot ik de champagne laat ploppen en de kadootjes mag gaan uitpakken....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 22:39 #1213492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry hoor, maar voor
Sorry hoor, maar voor iemand die zo`n betoog houdt over goedheid in de mens en positiviteit, kom je wel met een slap antwoord als je geconfronteerd wordt met de inconsistentie in je verhaal.
"Als je bij elke handeling die je tegenwoordig op internet doet moet gaan nadenken over het eventuele misbruik van je persoonlijke gegevens dan kun je beter meteen de stekker uit je computer trekken en enkel nog vanuit wisselende internetcafes online gaan om je hotmail te lezen." Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat het helemaal niet zo raar is dat mensen voorzichtig zijn met het delen van hun gegevens op het internet. Wie ben jij dan om die voorzichtigheid zonder meer te veroordelen als "iets te verbergen hebben?" Mijn opmerking over naief sloeg erop dat het naief is om te denken dat er geen nare dingen met mensen gebeurd zouden kunnen zijn doordat ze net iets te veel informatie gedeeld hebben via het internet. Verhalen genoeg over dingen die mis kunnen gaan. Als mensen daar huiverig voor zijn, dan is dat hun goed recht. En als mensen zoiets al eens meegemaakt hebben, ja dan kunnen ze huiverig zijn om bijvoorbeeld een kenteken te delen. Toen jij de man in de bewuste advertentie veroordeelde, wist je nog helemaal niets over de man. Dat weerhield je er niet van hem te beschuldigen van het verbergen van dingen. Nu dénk je iets te weten over de man, want je hebt op zijn naam gegoogled. Is het wel eens in je opgekomen dat er misschien meerdere mensen in dit land lopen die een voor en achternaam delen? Ik kan je uit ervaring mededelen dat het zo ís. Dus je denkt nu iets van iemand te weten en op basis daarvan sterk je je eigen mening dat hij wel iets te verbergen móet hebben. En dan nóg roep je van jezelf dat je de hele wereld zo positief benadert en altijd het goede in mensen en de mensheid ziet......  Nogmaals, JIJ veroordeelt die man omdat hij een foto plaatst van een auto met afgeplakt kenteken, niet ik. Ik vind alleen maar dat je op basis daarvan niet direct moet roepen dat iemand iets te verbergen heeft. Zeker niet met jouw levensmotto.
Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 22:53 #1213494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben lekkerl aan het forumspammen vandaag...

Michael Oud schreef : Alvast gefeliciteerd rudiger. Wat heb je uit pita gesloopt?
Enniewee, ik zit zelf in "de autohandel", en ik werk wel eens een plaatje van een occasion weg als ik om de één of andere reden geen foto van de auto kan maken (kan varieren van een auto die bij de poetser staat, extreem vies is, zonder één of meerdere onderdelen staat en ga zo maar door), en dus maar een foto gebruik van een andere, uiterlijk exact hetzelfde, auto. Verder doe ik het nooit. Bovendien komen serieus geinteresseerden wel naar de auto kijken, en dan zien ze alsnog het kenteken. Dus mja...

Merci,  ik heb de binnenverlichting omgeruild en heb dus nu leeslampjes in Amerigo! En tja. je favoriete gadget van de Turbo, de zonneklep van de bijrijder met die geweldige verlichting is ook al uit PITA  maar nog niet aangesloten. Ik moet nog even bij daglicht kijken of  die kleppen wel dezelfde kleur hebben...

En nu , over fotos en poetsen. enkele jaren geleden wilden we nog een kangoo erbij met een achterklep ipv deurtjes. Na een zoekopdracht bij een Renaultdealer verklaarde de verkoper dat hij wel zoiets binnen had gekregen maar dat die nog naar de poetser moest. Kijk dan wordt ik nieuwsgierig. Ik stond erop om deze te zien voor ie gepoetst werd. Dit om een indruk te krijgen hoe de vorige eigenaar ermee was omgegaan. n daar lag toch nog een bak grind in...
En over kentekens, Kijk, een  kenteken is nu eenmaal belangrijk,vaak kun je daaran al zien of je wilt gaan kijken/bellen /informeren mailen of niet. Maar goed daar hoefik eigenlijk niet meer over uit te wijden...
IK ga weer verder, hopelijk haal ik de champagne nog ....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 23:19 #1213496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kenteken afplakken, het zou verboden moeten worden!

EndlessQuest schreef : Sorry hoor, maar voor iemand die zo`n betoog houdt over goedheid in de mens en positiviteit, kom je wel met een slap antwoord als je geconfronteerd wordt met de inconsistentie in je verhaal.
Mijn opmerking over naief sloeg erop dat het naief is om te denken dat er geen nare dingen met mensen gebeurd zouden kunnen zijn doordat ze net iets te veel informatie gedeeld hebben via het internet. Verhalen genoeg over dingen die mis kunnen gaan. Als mensen daar huiverig voor zijn, dan is dat hun goed recht. En als mensen zoiets al eens meegemaakt hebben, ja dan kunnen ze huiverig zijn om bijvoorbeeld een kenteken te delen. Toen jij de man in de bewuste advertentie veroordeelde, wist je nog helemaal niets over de man. Dat weerhield je er niet van hem te beschuldigen van het verbergen van dingen. Nu dénk je iets te weten over de man, want je hebt op zijn naam gegoogled. Is het wel eens in je opgekomen dat er misschien meerdere mensen in dit land lopen die een voor en achternaam delen? Ik kan je uit ervaring mededelen dat het zo ís. Dus je denkt nu iets van iemand te weten en op basis daarvan sterk je je eigen mening dat hij wel iets te verbergen móet hebben. En dan nóg roep je van jezelf dat je de hele wereld zo positief benadert en altijd het goede in mensen en de mensheid ziet......  Nogmaals, JIJ veroordeelt die man omdat hij een foto plaatst van een auto met afgeplakt kenteken, niet ik. Ik vind alleen maar dat je op basis daarvan niet direct moet roepen dat iemand iets te verbergen heeft. Zeker niet met jouw levensmotto.Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!

Nou ik vind mijn betoog wel sterk, en bovenal de gehele discussie wel erg vermakelijk. Je leest trouwens helemaal niet goed, ik schreef letterlijk "hij of zijn naamgenoot" ik beweer dus helemaal niet dat ik iets weet van die bewuste verkoper. Ik schreef afplakken is verbergen, dat is een waarheid als een koe ( zo groot als dan)En dat is het nog steeds. Verder bedoel je precies wat ik schreef mbt naiviteit, beetje slap dat je dat nu weer van jezelf ontkracht  Die man veroordelen/beschuldigen is nogal een dramatische uitspraak van je, probeer het nu eens wat milder rampzalig te zien als er geschreven word dat afplakken verbergen is.Boe!
Mijn levensmotto wordt gelukkig in mijn vriendenkring niet in twijfel getrokken, in zekere vorm doe jij dat wel. En wie ben jij dan wel dat je meent dat te mogen doen? Ik ben bijna verplicht om je te rangschikken onder de mensen die  met enige voorkennis anderen willen/kunnen kwetsen. Maar ik ga er maar van uit dat je dat niet met opzet gedaan hebt dus. Tenslotte wens je me toch nog een fijne verjaardag...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 23:20 #1213498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg.......
Wellicht kunnen jullie overeenkomen, dat jullie het niet eens zullen worden?
Ieder mag er het zijne van denken, lijkt me, maar het wordt bijna een ongegeneerd moddergevecht.......... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 23:31 #1213499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt!
-
Ik wil alvast eenzijdig afspreken dat ik het forum in deze kwestie niet meer als openbare modderpoel zal gebruiken. Ik was ook niet van plan om maar "oneindig" te blijven reageren.
Mocht ik nog mijn terzake doende zienswijzen willen ventileren dan beloof ik plechtig dat ik dit via pbees zal doen.

Met nog 29 minuten tot maijn verjaardag, vrolijke groet, Rudiger 

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 02:33 #1213495 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic grappig.
Grappig dit draadje. Mensen plakken hun kenteken af op een foto, maar pinnen vervolgens wel iedere aankoop, maken gebruik van hun AH-bonuskaart en hebben steeds vaker een eigen web-log met heel veel info over hun privé leven.
De moderne tijd is op veel punten mooi, maar op het gebied van privacy moeten we best een stapje terug doen. Dat is dus de schaduwzijde. En neem van mij aan dat we veel beter in de gaten gehouden worden dan we zelf denken en zouden willen. Maar goed, dat kan dan weer een heel andere discussie worden.
Groeten, Jan.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 02:36 #1213512 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic JARIG!
Rudiger,

ik weet het, het is laat maar vanuit Asperen een hele fijne verjaardag en nog vele jaren.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2008 07:52 #1213513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier in belgië kan je als
hier in belgië kan je als particulier geen gegevens bij de DIV  opvragen
dus afplakken of niet maakt niks uit voor de koper
toch doen vele mensen het
privacy?
paranoia?
kan zijn
maar waarom zou die dan in sé iets te verbergen hebben aangaande de auto?
&#160;
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC