Kentekens bij particulier aanbieden: afplakken of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2008 23:32 #1213410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW informatie...
HEt zou mij niet verbazen dat een handelaar met een kenteken via het RDW wel degelijk meer informatie kan zien en als zij dat kunnen dan ook een groot deel van het personeel..
Het schijnt voor te komen dat ook onder handelaars of personeel "slechte" mensen" voorkomen..... Ik weet dat op deze wijze nog al eens wat motoren die te koop stonden uit garageboxen verdwenen zijn... Toch heb ook ik de neiging om het niet zichtbaar zijn van het kenteken in een advertentie negatief te beoordelen, vooral omdat je dan niet snel even na kunt gaan inderdaat hoe lang de auto in bezit is..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 15:06 #1213442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik haak ook af hoor als het
Ik haak ook af hoor als het kenteken afgeplakt is. Daar gaat het mij niet om. Waar het mij om gaat is dat er hier gelijk geroepen wordt dat hij wel wat verbergen zal hebben. Dat vind ik naief en kort door de bocht. Wél de moeite nemen om je ongenoegen daarover te uiten, nota bene onder de advertentie zelf, maar niet de moeite nemen om het kenteken aan de beste man te vragen. Dat is gewoon zeiken om het zeiken. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Mark, inderdaad kun je bij de RDW een kenteken intikken en krijg je vervolgens geen informatie over de houder van het kenteken. Maar gelukkig voor de malafide lui op het internet is niet alleen de RDW beschikbaar om informatie over mensen te verzamelen.
In z`n algemeenheid vraag ik mij na het lezen van de reacties hier overigens wel af wat er nou erger is, paranoia of naiviteit.  Afijn, daar komen naieve mensen wel achter als ze met hun naiviteit worden geconfronteerd en dan worden ze in de ogen van de naievelingen waarschijnlijk paranoide

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 16:36 #1213446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat nu ...

EndlessQuest schreef : In z`n algemeenheid vraag ik mij na het lezen van de reacties hier overigens wel af wat er nou erger is, paranoia of naiviteit.

Afijn, daar komen naieve mensen wel achter als ze met hun naiviteit worden geconfronteerd en dan worden ze in de ogen van de naievelingen waarschijnlijk paranoide

Oei, nu wordt ik paranoide, wat heb ik het toch fout gedaan en wat zullen nu de gevolgen zijn op de lange termijn voor mij ?
Maar de soep wordt niet zo heet gegeten zoals die wordt opgediend. Iets verbergen heb je in verschillende gradaties. Het grappige is dat iedereen zich nu druk maakt en de verkoper bemoeit zich even nergens mee of trekt zich er niets van aan .Google maar eens op zijn naam, dan krijg je een pas een hoop gegevens!... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 16:56 #1213448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da`s nou net mijn hele
Da`s nou net mijn hele punt. Jij bevestigd nu precies waarom mensen soms voorzichtig zijn in het delen van gegevens op het internet.
Oh en als je al paranoide wordt, dan ben je al geconfronteerd met je naivitiet, dus weet je ook al wat je verkeerd gedaan hebt als het goed is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 17:07 #1213469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto
mmm voor een fotograaf stuurt ie toch bar slechte foto's in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 19:06 #1213455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic publiciteit

EndlessQuest schreef : Da`s nou net mijn hele punt. Jij bevestigd nu precies waarom mensen soms voorzichtig zijn in het delen van gegevens op het internet.
Oh en als je al paranoide wordt, dan ben je al geconfronteerd met je naivitiet, dus weet je ook al wat je verkeerd gedaan hebt als het goed is

In dit geval wil hij (of zijn naamgenoot) juist publiciteit, en zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van zijn aktiviteiten, zijn adres en telefoonummers.En zo zijn we eigenlijk weer terug bij het begin; waarom dan die nummerplaat...
Verder ben ik er nog niet achter wat ik verkeerd heb gedaan , ik weet nu enkel dat uitspraken niet door iedereen op de juiste manier geinterpreteerd worden.
Soms worden openhartigheid en een positieve kijk op het leven en de goedheid van het grootste gedeelte van de mensheid wel eens verward met naiviteit. Toch zal ik er altijd naar streven om onbevangen naar mens en mensheid te blijven kijken al was het enkel maar om mezelf geen beperkingen op te hoeven leggen in het naar buiten treden.Dan val ik maar eens een keer "op mijn bek" ik heb dan waarschijnlijk daaraan voorafgaand vele malen genoten van positieve reacties op een positieve instelling... noem dat maar naief...

ahaaaa ik ben in een filosofische bui vandaag, heb veel tijd over, heb net wat uit PITA gesloopt en Amerigo mee gepimpt en bovendien ben ik morgen jarig!.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 19:53 #1070134 door V700 register
Naar aanleiding van deze advertentie:<h2 class="title"><a href="/21555">Te koop: mooie goed onderhouden Volvo 940 estate lpt/lpi</a></h2>Ontstond een groot aantal reacties en gedachten op het wel of niet afplakken van kentekens en de voors en tegens ervan.
Dit komt de 'kwaliteit' van de advertentie niet ten goede en is naar mijn idee ten behoeve van de verkoop van de auto, niet ter zaken doende.
Omdat het op zich wel een nuttige discussie is, in zijn algemeenheid, heb ik hem hieronder geplakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 21:00 #1213478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relocation....
Het is een terechte actie van je  Bas, helaas is de volgorde van de reacties  veranderd. In ieder geval ik vindt het wel komisch allemaal temeer omdat ik alvast een voorschot op mijn verjaardag van morgen aan het nemen ben...

bijna jarige en daardoor zeer vrolijke groet, Rudiger

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 21:05 #1213480 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Filosofie

rudiger schreef : Soms worden openhartigheid en een positieve kijk op het leven en de goedheid van het grootste gedeelte van de mensheid wel eens verward met naiviteit. Toch zal ik er altijd naar streven om onbevangen naar mens en mensheid te blijven kijken al was het enkel maar om mezelf geen beperkingen op te hoeven leggen in het naar buiten treden.Dan val ik maar eens een keer "op mijn bek" ik heb dan waarschijnlijk daaraan voorafgaand vele malen genoten van positieve reacties op een positieve instelling...

Rudiger, dat is ook mijn filosofie.
Soms word ik inderdaad wel eens teleurgesteld, maar de rest van de tijd is het leven zo veel plezieriger...

rudiger schreef : bijna jarige en daardoor zeer vrolijke groet, Rudiger

Bijna gefeliciteerd dan!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2008 21:05 #1213479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rudiger, er klopt iets niet
Rudiger, er klopt iets niet helemaal in je betoog.
<u>JIJ</u> bent de gene die de adverteerder als eerste veroordeelt dat hij wel iets te verbergen heeft omdat hij z`n kenteken afplakt. Hoe kun je dan in vredesnaam het volgende zeggen: "Soms worden openhartigheid en een positieve kijk op het leven en de goedheid van het grootste gedeelte van de mensheid wel eens verward met naiviteit. Toch zal ik er altijd naar streven om onbevangen naar mens en mensheid te blijven kijken al was het enkel maar om mezelf geen beperkingen op te hoeven leggen in het naar buiten treden.Dan val ik maar eens een keer "op mijn bek" ik heb dan waarschijnlijk daaraan voorafgaand vele malen genoten van positieve reacties op een positieve instelling... noem dat maar naief... "
Als je werkelijk uitging van de goedheid van de mens, dan zou je eerder verwachten dat jij de gene was die deed wat ik deed, namelijk verzachtende omstandigheden aanvoeren voor dingen die door mensen die minder goed van vertrouwen zijn als onbetrouwbaar en "dingen verbergen" bestempeld worden.
Met andere woorden, je zegt dat je alles van de positieve kant bekijkt, maar gooit de eerste steen......
Jouw betoog, onderstreept mijn houding, niet de jouwe. Ik ga er vanuit dat hij niet direct iets te verbergen heeft namelijk.
Interessante discussie is dit eigenlijk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC