Op afstand starten, hoe doe je dat het makkelijkste?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Erg slecht voor motor en milieu.henk 940LPT schreef : Wel een paar minuutjes warmdraaien, mi noodzakelijk om het meeste vocht eruit te krijgen voor je wegrijdt.
BTW Bij benzine komt de motor nog wel op temperatuur, maar er zijn Dieselmotoren die stationair niet op bedrijfstemperatuur komen.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zodra je de "te koude" motor start, gaat er een 12 volt verwarmings element in het koelwater circuit opwarmen.
De motor en de kachel worden hierdoor in no time warm.
Er is een 140 Amp dynamo gemonteerd, dus er kan best een beetje vermogen weg getrokken worden.
"Onze" Volvo's hebben een 90 of 100 Amp dynamo.
Het moet dus mogelijk zijn om ook een dergelijk systeem zelf te fabrieken.
het mes snijdt aan twee kanten; de dynamo vraagt vermogen = belasting van de motor, het vermogen wordt weer afgegeven aan de motor in de vorm van warmte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb liever een wat slechter millieu en een wat mindere conditie in de motor, dan dat ik na 100 meter tegen een paaltje rijdt omdat de voorruit aan de binnenkant nog niet ontwasemd is. Want vegen doe ik niet, dan zie ik in het donker met tegenliggers helemáál niks meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De injectiemodellen dan zeker?struis schreef : "Onze" Volvo's hebben een 90 of 100 Amp dynamo.
Ik heb standaard een 55 Ampere dynamo (B230K).Er ligt nu overigens een 70 Ampere model in.Maarja, carburateurmodellen hebben niet zoveel stroom nodig.Vandaar ook dat ik van Lisse naar Noord-Oost Friesland kon rijden zonder dynamo en daarna nog 2 dagen zo naar m'n werk kon rijden, voor m'n "nieuwe" dynamo er was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn insziens is de enige goede manier om je auto op te warmen via een elektrisch of benzine/diesel motorverwarming.
Elktrisch gaat niet zo snel, op brandstof gaat heel snel.
Als ik het goed begrijp zoek je dan zoiets als dit:
<a href=" cgi.ebay.de/Volvo-Ardic-Diesel-Standheiz..._trksid=p3286.c0.m14 " target="_blank">KLIK
Zo zie ik ze ook vaker voor benzine modellen langskomen.
Maar let op... zo naar de winter toe worden deze dingen al gauw heel prijzig (meer dan €350 a €400). Maar dit is het op zich wel waard.
En dan het inbouwen... Volgens mij aparte leidingen en iig één extra benzine pompje. Dan nog de timer etc.
Ze zijn simpelweg behoorlijk complex. Ze hebben zelfs een katalysator dacht ik
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tis de afweging die je maakt (wel motor laten draaien tijdens krabben of niet), slecht voor milieu/motor of potentieel gevaarlijk ivm condens b5nnen. Snel krabben, hoeveel tijd ben je kwijt ? 2 a 3 minuten (voorruit, voorste zijruiten L+R en ruit achterdeur L ivm inhalen op snelweg, daarna meeste ijs nog even van achterruit en spiegels vegen) ? Dat zouden de redblocks wel moeten kunnen hebben.Net zoals Michael krab ik ook alleen waar de ruitenwisser komt op de voorruit. Scheelt natuurlijk ook weer tijd :)Bij de infodag van Webasto in Kampen, eind vorig jaar, werd er ook melding gemaakt van dieselmotoren die zo efficient zijn dat ze niet op eigen kracht opwarmen en/of warmte voor interieurverwarming kunnen leveren. Ik dacht de laatste v70 en ook de Mercedes Sprinter. Die hebben een Webasto dieselkachel die dat voor zn rekening neemt. Daar kun je dan heel eenvoudig weer een timer en/of AB aanhangen om er een standkachel van te maken. Schilders gebruiken het ook om swinters meteen te kunnen starten, opwarmen met een standkachel voorkomt dat je verven en kitten niet te verwerken zijn.Mathy schreef :
Erg slecht voor motor en milieu.henk 940LPT schreef : Wel een paar minuutjes warmdraaien, mi noodzakelijk om het meeste vocht eruit te krijgen voor je wegrijdt.
BTW Bij benzine komt de motor nog wel op temperatuur, maar er zijn Dieselmotoren die stationair niet op bedrijfstemperatuur komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Ik ken dit fenomeen ook. Je denkt dat je ruit schoon is en 100 meter verder zie je niks meer. Maar volgens mij zit het zowel binnen als buiten tegen de voorruit. Een elektrisch verwarmde voorruit zou dit misschien oplossen. Maar een standkachel op brandstof lost het zeker op.henk 940LPT schreef : Tis de afweging die je maakt (wel motor laten draaien tijdens krabben of niet), slecht voor milieu/motor of potentieel gevaarlijk ivm condens b5nnen.
BTW die op elektriciteit hebben nog een nadeel. Je hebt niet overal een stopcontact. En je baas of de lui waar je op bezoek gaat vragen of je je verlengkabeltje even ergens in mag pluggen is ook al zowat.
De standkachels die Volvo zelf aanbiedt zijn overigens van Ardic. De 091-B en de 091-D, zoals te zien in de foto waar Philip naar verwijst.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





