Op afstand starten, hoe doe je dat het makkelijkste?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 11:37 #1212067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radiografisch

Baseman schreef : [Alleen, dan moet ik dus een hele set kopen, ik vroeg me af of het simpeler kon.

Als je niet zo klein kastje aan je sleutelbos wilt kun je misschien met een tweekanaals RC ontvanger (je weet wel van zo'n afstandbestuurbaar autootje) de boel in elkaar zetten.
1 kanaal voor het contact, 1 kanaal voor de de startstand.
Zolang je de relatief grote bediening thuislaat zou dat voor weinig leuk kunnen werken en met jouw electronica ervaring moet het electrisch inbouwen geen probleem zijn. (ik bedenk me net dat er vast ook wel zoiets in de montagesets te koop zal zijn, je weet wel, de Velleman kits)
En anders bij Webasto 1600 euro uitgeven voor een standkachel........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 13:22 #1212074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diestal gevoeligheid
Als je wilt kunnen starten, moet je dus wel je startblokkering (die Bas al standaard heeft denk ik, die immobilizer) omzeilen. Als je alles netjes onzichtbaar inbouwt ziet geen hond dat, als iemand "binnen" is heeftie het misschien wat makkelijker. En je moet even nadenken over wat er gebeurt als je instapt. Wil je dan alsnog je sleutel erin duwen en op contact zetten (misschien daarmee je AB systeem automatisch uitschakelend) of rijd je dan sleutelloos ? En hoe zet je m dan uit ?Sneup eens bij de genoemde merken om inbouwhandleidingen. Is vaak wel verhelderend omdat ze zeggen wat je waaraan moet knopen. Wat er dan verder nog in de "black box" zit is dan wel te bedenken. Had hier al eens over nagedacht voor het eventueel monteren van een startknop. Sleutel erin, op contact en dan met een knop starten. Maar omdat je de dan de sleutel erin hebt, geeft die de immobilizer wel vrij en hoef je daar niet mee bezig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 14:41 #1212081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je.

henk 940LPT schreef : Als je wilt kunnen starten, moet je dus wel je startblokkering (die Bas al standaard heeft denk ik, die immobilizer) omzeilen.

Dank je, daar had ik nog even niet aan gedacht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 17:44 #1212088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En...

Baseman schreef :

henk 940LPT schreef : Als je wilt kunnen starten, moet je dus wel je startblokkering (die Bas al standaard heeft denk ik, die immobilizer) omzeilen.

Dank je, daar had ik nog even niet aan gedacht.

En de auto kan beter niet in de versnelling staan als je 'm op afstand start

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 18:04 #1212094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuurslot

henk 940LPT schreef : En je moet even nadenken over wat er gebeurt als je instapt. Wil je dan alsnog je sleutel erin duwen en op contact zetten (misschien daarmee je AB systeem automatisch uitschakelend) of rijd je dan sleutelloos ? En hoe zet je m dan uit ? 

Je auto moet ook van het stuurslot af. Je sleutel is zeker van belang bij een al draaiende motor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 18:19 #1212097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad...

budo schreef :

henk 940LPT schreef : En je moet even nadenken over wat er gebeurt als je instapt. Wil je dan alsnog je sleutel erin duwen en op contact zetten (misschien daarmee je AB systeem automatisch uitschakelend) of rijd je dan sleutelloos ? En hoe zet je m dan uit ? 

Je auto moet ook van het stuurslot af. Je sleutel is zeker van belang bij een al draaiende motor!

Inderdaad handig als je instapt, dat je wel eerst ook nog de sleutel er in draait.
Bij een automaat zou je het systeem kunnen schakelen met de "N" stand, zodat je nooit kan wegrijden met de afstandbediening als hij niet in de "N" staat.Hier is misschien ook wel wat op te maken als je een schakel-auto hebt.
Dat zou beide problemen oplossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 19:47 #1212101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit er al

MaGNeT schreef : Bij een automaat zou je het systeem kunnen schakelen met de "N" stand, zodat je nooit kan wegrijden met de afstandbediening als hij niet in de "N" staat.

Dat zit er eigenlijk al, ik dacht in de P stand (heb zelf geen automaat ervaring). Normaal kun je niet starten "in de versnellingen" dus die beveiliging zou je kunnen gebruiken. Je hoeft daar niets aan te doen, je moet een vrijgave van de immobilizer, contactsignaal en startsignaal nabootsen. Je zou dat allemaal achterop het contactslot aan kunnen sluiten. Je moet er alleen voor zorgen (met relais oid ??) dat OF het AB systeem OF het normale contactslot actief is. Om gekke dingen te voorkomen, zoals een onbereikbare stand "contact uit" omdat het AB systeem dat nog nabootst. Stuurslot is ook een scherpe opmerking, erg vervelend bij de eerste bocht. Het mag dus niet werken als je gaat rijden. Misschien doorverbinden met de P schakelaar ? Dat het systeem buiten werking gaat (contact op "uit") zet als je uit P haalt en je geen sleutel in het contactslot hebt op contact ?Bij handbakken is er standaard niets voor, misschien kun je zelf iets fabrieken bij het stangenmechanische met een microswitch. Zoals als voor de achteruit rij schakelaar, maar dan voor de neutraalstand. Daarmee verhinder je trouwens wel dat je je auto in de versnelling maar van de handrem kunt parkeren. Wat ik mezelf heb aangeleerd als gewoonte om 's winters (wanneer je het systeem dus wilt gebruiken) niet met vastgevroren handrem trommels te staan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 20:29 #1212106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind dat je harder je best moet doen Bas!
Bas,

Ik begrijp best dat je in een warme auto wilt instappen. Wil  ik ook.
Maar het is echt ellendig voor het milieu en voor je motor, als je het ding stationair warm laat lopen.
Waarom ga je niet op zoek naar een benzine-standkachel? Gewoon tweedehands. Met jouw technische aanleg, reviseer je het ding zonder veel moeite.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 20:46 #1212108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ben gewoon tegen
Op afstand starten dient geen enkel doel. Ik heb geen argument gelezen die op afstand starten rechtvaardigt. Ook niet de koude winter die weer in aantocht is. (we boffen wel met zulke gaten in de ozonlaag...). Stel je voor:
Jij start je wagen, knuffelt je gezin nog even en dan zie je dat iemand een raampje heeft ingetikt en wegrijdt met jouw auto.
En dat stuurslot dan?
Stuurslot? Nou en?
Lekker veel schade aan de auto's in de buurt, jij een procesverbaal omdat je in een auto rijdt die onveilig is en een kale kip in je auto (dus zelf de schade betalen overal).
Die tip van die standkachels vind ik te verdedigen als je inderdaad in een warme auto wilt stappen. Of bouw een soort thermosfles in je auto waardoor je koelwater heen stroomt. VW heeft zoiets een keer toegepast in zijn modellen. Het enige wat je doet is op deze manier de restwarmte gebruiken die nog in de fles zit en daarmee warm je je auto sneller op dan stationair draaien.
Ik heb Leon zijn systeem eens bekeken bij de eerste sleuteldag in Emmeloord en heb mijn hoofd een beetje geschud. Die lampen die aanblijven, de ramen dicht als de auto op slot gaat (allemaal geweldig) maar geen onbewaakt draaiende auto ergens laten staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 20:52 #1212109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standkachel
In mn V70 zit een standkachel die gewoon op de brandstof uit de tank draait. Timer instellen op de tijd dat je weg wilt rijden, en de auto en motor zijn warm bij wegrijden. Zonder snoeren, perfect. Ik moet alleen wel het alarm deels uitschakelen (de sensoren) anders gaat het af. Dit is denk ik ook voor de 900 beschikbaar, en daar zou ik gewoon voor gaan. Wellicht wat duurder, maar vele malen gemakkelijker dan snoeren of auto starten Bas.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC