Op afstand starten, hoe doe je dat het makkelijkste?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je niet zo klein kastje aan je sleutelbos wilt kun je misschien met een tweekanaals RC ontvanger (je weet wel van zo'n afstandbestuurbaar autootje) de boel in elkaar zetten.Baseman schreef : [Alleen, dan moet ik dus een hele set kopen, ik vroeg me af of het simpeler kon.
1 kanaal voor het contact, 1 kanaal voor de de startstand.
Zolang je de relatief grote bediening thuislaat zou dat voor weinig leuk kunnen werken en met jouw electronica ervaring moet het electrisch inbouwen geen probleem zijn. (ik bedenk me net dat er vast ook wel zoiets in de montagesets te koop zal zijn, je weet wel, de Velleman kits)
En anders bij Webasto 1600 euro uitgeven voor een standkachel........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je, daar had ik nog even niet aan gedacht.henk 940LPT schreef : Als je wilt kunnen starten, moet je dus wel je startblokkering (die Bas al standaard heeft denk ik, die immobilizer) omzeilen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je auto moet ook van het stuurslot af. Je sleutel is zeker van belang bij een al draaiende motor!henk 940LPT schreef : En je moet even nadenken over wat er gebeurt als je instapt. Wil je dan alsnog je sleutel erin duwen en op contact zetten (misschien daarmee je AB systeem automatisch uitschakelend) of rijd je dan sleutelloos ? En hoe zet je m dan uit ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad handig als je instapt, dat je wel eerst ook nog de sleutel er in draait.budo schreef :
Je auto moet ook van het stuurslot af. Je sleutel is zeker van belang bij een al draaiende motor!henk 940LPT schreef : En je moet even nadenken over wat er gebeurt als je instapt. Wil je dan alsnog je sleutel erin duwen en op contact zetten (misschien daarmee je AB systeem automatisch uitschakelend) of rijd je dan sleutelloos ? En hoe zet je m dan uit ?
Bij een automaat zou je het systeem kunnen schakelen met de "N" stand, zodat je nooit kan wegrijden met de afstandbediening als hij niet in de "N" staat.Hier is misschien ook wel wat op te maken als je een schakel-auto hebt.
Dat zou beide problemen oplossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zit er eigenlijk al, ik dacht in de P stand (heb zelf geen automaat ervaring). Normaal kun je niet starten "in de versnellingen" dus die beveiliging zou je kunnen gebruiken. Je hoeft daar niets aan te doen, je moet een vrijgave van de immobilizer, contactsignaal en startsignaal nabootsen. Je zou dat allemaal achterop het contactslot aan kunnen sluiten. Je moet er alleen voor zorgen (met relais oid ??) dat OF het AB systeem OF het normale contactslot actief is. Om gekke dingen te voorkomen, zoals een onbereikbare stand "contact uit" omdat het AB systeem dat nog nabootst. Stuurslot is ook een scherpe opmerking, erg vervelend bij de eerste bocht. Het mag dus niet werken als je gaat rijden. Misschien doorverbinden met de P schakelaar ? Dat het systeem buiten werking gaat (contact op "uit") zet als je uit P haalt en je geen sleutel in het contactslot hebt op contact ?Bij handbakken is er standaard niets voor, misschien kun je zelf iets fabrieken bij het stangenmechanische met een microswitch. Zoals als voor de achteruit rij schakelaar, maar dan voor de neutraalstand. Daarmee verhinder je trouwens wel dat je je auto in de versnelling maar van de handrem kunt parkeren. Wat ik mezelf heb aangeleerd als gewoonte om 's winters (wanneer je het systeem dus wilt gebruiken) niet met vastgevroren handrem trommels te staan.MaGNeT schreef : Bij een automaat zou je het systeem kunnen schakelen met de "N" stand, zodat je nooit kan wegrijden met de afstandbediening als hij niet in de "N" staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp best dat je in een warme auto wilt instappen. Wil ik ook.
Maar het is echt ellendig voor het milieu en voor je motor, als je het ding stationair warm laat lopen.
Waarom ga je niet op zoek naar een benzine-standkachel? Gewoon tweedehands. Met jouw technische aanleg, reviseer je het ding zonder veel moeite.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jij start je wagen, knuffelt je gezin nog even en dan zie je dat iemand een raampje heeft ingetikt en wegrijdt met jouw auto.
En dat stuurslot dan?
Stuurslot? Nou en?
Lekker veel schade aan de auto's in de buurt, jij een procesverbaal omdat je in een auto rijdt die onveilig is en een kale kip in je auto (dus zelf de schade betalen overal).
Die tip van die standkachels vind ik te verdedigen als je inderdaad in een warme auto wilt stappen. Of bouw een soort thermosfles in je auto waardoor je koelwater heen stroomt. VW heeft zoiets een keer toegepast in zijn modellen. Het enige wat je doet is op deze manier de restwarmte gebruiken die nog in de fles zit en daarmee warm je je auto sneller op dan stationair draaien.
Ik heb Leon zijn systeem eens bekeken bij de eerste sleuteldag in Emmeloord en heb mijn hoofd een beetje geschud. Die lampen die aanblijven, de ramen dicht als de auto op slot gaat (allemaal geweldig) maar geen onbewaakt draaiende auto ergens laten staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





