Op afstand starten, hoe doe je dat het makkelijkste?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met de winter op komst, zou ik het plezierig vinden mijn auto op afstand te kunnen starten, voor de hele koude of lastige-krab dagen.
Ik heb een automaat, die in P staat, als ik van tevoren de kachel op warm zet en de ventilator op 2, moet dat goed komen, maar hoe laat ik hem starten?
Ideeen?
Als het wat is, is het wellicht een leuke voor een volgende groupbuy?Of ben ik de enige malloot die dat handig vind?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je zou een timer kunnen overwegen. Die of de motor of een standverwarming inschakelt. Die laatste kost meer in aanschaf, maar waarschijnlijk minder in brandstof.
Overigens warmt de motor het beste op, als ie belast wordt. De motor onbelast laten draaien wordt over het algemeen afgeraden. De motor komt zo namelijk maar langzaam op temperatuur, wat slecht is voor motor en milieu.
Wil je hem toch van afstand starten, zou je een GSM module kunnen overwegen. Die je uiteraard dan wel weer enige intelligentie mee zult moeten geven, zodat ie niet bij "sorry, verkeerd verbonden" de motor of standkachel in- of uitschakelt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op mijn werk hadden wij een Cadillac Escalade die dat snufje had,erg handig
Makkelijk te bestellen via de accesoiresmarkt.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een Webasto standkachel erin met afstandsbediening (die werkt alleen maar als je dicht bij de auto staat) maar geen timer.Mathy schreef : Wil je hem toch van afstand starten, zou je een GSM module kunnen overwegen. Die je uiteraard dan wel weer enige intelligentie mee zult moeten geven, zodat ie niet bij "sorry, verkeerd verbonden" de motor of standkachel in- of uitschakelt.
Daarom heb ik een prijsopgave gevraagd met wat de mogelijkheden zijn.
timer kost ongeveer 60 euro + montagekosten
Afstandsbediening die werkt op een afstand van 2km 350 euro
aanzetten met sms 530 euro + montagekosten
en dan ook nog ex 19% btw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik, althans, dat kacheltje niet, maar wel een stekker onder mijn auto.Ik ben er alleen niet zo voor, om een kachel onbewaakt in mijn auto te zetten, plus, dan wordt mijn blok niet warm.Dat laatste is dan Volgens de tekst van Mathy, geen goede zet.struis schreef : Ik motor verwarming icm een E-kacheltje op 230 Volt niet wat makkelijker? (en voordeliger)
Ik ben 1 dingetje vergeten te vertellen, en dat is, dat ik geen carport/garage/parkeerplek voor de deur heb, maar meestal wel voor mijn huis kan parkeren.Ik wil dus ook geen snoeren over straat en moet het een flexibele reikwijdte hebben.Afstandsbediening zou mijn voorkeur dus hebben, al dan niet op de motor.
Van de alarm-sets met starten op afstand, wist ik al, sinds ldoensen zijn laatste bezoek hier.Alleen, dan moet ik dus een hele set kopen, ik vroeg me af of het simpeler kon.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan in stopcontact met een timer en klaar.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder heb ik zelf een standverwarming, die met een 220V snoertje in een stopcontact naat mijn huis is aangesloten. Dat stopcontact zit op een timer. In het verleden is die electrische orginele standverwarming een Verenigingsactie geweest. Werkt prima.
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het klopt inderdaat dat Leon zo,n alarm systeem te koop heeft.
Je kunt met dit alarm op afstand starten ( op een afstand 500meter zo wie zo )
Ook kun je je verlichting aan en uit schakelen (volg me naar huis verlichting)
Ik heb Slurpje ook voorzien van dit alarm en ik heb er al zo,n 2 jaar veel plezier van .
Kijk eens op de site van camco dan weet je meer .
Slurpje heeft ook standverwarming ( 220 volt via de vereniging toender tijd ) en deze zet ik via de "klik aan klik uit" aan of uit
Mail eens naar Leon en misschien heb je een leuk alarm veûr weinig,....